• Anonym (Förskola)

Vilka ger du uppskattning i förskolan?

Vill först av allt göra klart att jag inte är ute efter presenter så ingen behöver tro att jag skriver detta för den sakens skull. 

Jag arbetar i förskolan och är resurs i olika grupper. Arbetar halv- eller heldagar i olika grupper på tre olika avdelningar. Detta är min tredje termin med det arbetsupplägget på dessa avdelningar. Jag är utbildad förskollärare sedan 10 år och har valt detta för att få mer erfarenhet inför studier till specialpedagog. Jag följer barn med olika behov men är också resurs för hela grupper som behöver en extra vuxen kan man sammanfatta det som. Jag är lika aktiv som övriga pedagoger, skillnaden är att jag är med barnen 100% utan att gå ifrån. 

Nu kommer tiden då många barns föräldrar har lagt energi på att köpa eller tillverka saker för att visa sin uppskattning. Under dessa tre år har jag fått teckningar av barn som sett att jag blir utan presenter. De ritar snabbt ihop något på förskolan.  Vilka ger ni? De som står på avsändare av förskolans info eller dem som ni ser är med barnen? 
    Självklart pratar jag med alla och är engagerad i att hålla kontakt. Och som sagt, det handlar inte om att jag behöver ljuslyktor eller kakor, det handlar om att vara uppskattad för det arbete man lägger ner. Andra blir det men aldrig jag. 

• Svar på tråden Vilka ger du uppskattning i förskolan?
  • Alexi

Hur vet föräldrarna om vad du gör? Det är ju det som är det avgörande. 

• Anonym (Förskola)
    Alexi skrev 2024-06-13 16:29:38 följande:

Hur vet föräldrarna om vad du gör? Det är ju det som är det avgörande. 

Hur vet de vad de andra gör? 
    Om jag sitter tre eftermiddagar och spelar spel, pysslar eller har organiserat lekar när de hämtar och jag pratar med dem om vad vi gör eller har gjort så borde de ju se tycker jag. Alla vet vad jag heter. Men jag är inte ordinarie på pappret. Jag har dock arbetat på avdelningarna lika länge som de flesta haft sina barn där.