Inlägg från: Anonym (Belinda) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Belinda)

Vilka ger du uppskattning i förskolan?

Jag som förälder känner att det är upp till personalen att faktiskt presentera sig mer specifikt om vem dom är och vad dom gör. Jag kan omöjligt hålla ordning på vem som är vem även om jag ser samma personer under lång tid. Det händer ju också att det finns särskilda resurspersoner av olika skäl och att vissa just därför rör sig på samtliga avdelningar och är både ordinarie och extra samtidigt . Och hur ska jag veta det liksom?  Även om jag ser mitt barn med en personal vid hämtning var och varannan vecka är det inte så självklart att jag automatiskt tror att det är en ordinarie pedagog .

Kliv fram till föräldrarna och presentera dig om du vill ha bättre respons . 

Sen överlag , mina barn har alla gått på olika förskolor och det är heller inte självklart att annan personal än specifikt dom på barnets avdelning som fått present/avtackning.  

Ordinarie pedagoger har ju varit den som skött mailkontakt, tagit sjukanmälan,  skött utvecklingssamtal och tagit till orda vid föräldramöten etc .. gör inte du såna saker är det nog många som tar dig för nån annan typ av anställd och har då svårt att räkna in dig i presenter osv...

Svar på tråden Vilka ger du uppskattning i förskolan?