Lägenhet som är farlig för hälsan , tänker på att lämna bort barnen
Allt känns så totalt hopplöst. Funderar till och med på att lämna bort barnen men yngsta är bara 2 år gammal.
Ser framför mig att mina barn kommer få lungcancer när de blir vuxna på grund av att de bor här. Hellre vara utan sin mamma än utsättas för det här (radon, värden som är över gränsen för vad som anses farligt för hälsan ). Hyresvärden gör ingenting nu eftersom de ska stambyta och renovera inom de närmaste åren och försöka åtgärda det då, det kan bli om ett år men det kan bli om 3-4 år också.
Bor i Stockholm och det är tyvärr nästan helt omöjligt för mig att få en annan lägenhet. Har för kort kötid för att få en billig lägenhet som är tillräckligt stor och de dyrare kan jag inte få eftersom jag inte har tillräckligt hög inkomst på pappret (ska precis börja plugga igen efter uppehåll).. även om jag i verkligheten skulle klara högre hyra med bostadsbidrag, extrajobb, hjälp från min pappa och yngsta barnets pappa så kan jag inte bli godkänd. Och även om jag börjar jobba istället för att plugga kommer det inte räcka för att bli godkänd, det känns som att man har allt emot sig när man är ensamstående.
Andrahand är så extremt dyrt och då vet jag inte vad jag ska göra med lägenheten jag har nu.. Har inga skulder men en betalningsanmärkning som försvinner om 10 månader. Jag kanske förtjänar det här för att jag har gjort korkade val men mina barn förtjänar inte det här. Mår fruktansvärt dåligt av att de andas in gift på grund av att jag inte kan ge dom något bättre än det här. Hade inte alls planerat att behöva flytta nu. Hade tänkt bo kvar tills jag är klar med utbildningen iallafall.
Vet inte riktigt vad jag ville med det här men snälla försök inte vara för hårda mot mig , har till och med självmordstankar ibland när det är som allra värst.
Finns det någon hjälp man kan få? Eller är det bättre att försöka ordna så att barnen kan bo hos någon annan? Yngsta kan nog bo hos sin pappa och farmor (som bor tillsammans) och äldsta kan kanske bo hos mormor men vill inte skilja på dom..