• Anonym (Kluven)

    Hur går jag vidare...

    Träffat en väldigt fin och skön tjej som jag verkligen ville gifta mig med vilket så också fallet blev. 

    Men med tiden har vi pratat djupare och djupare konversationer där det ena och andra kommit upp gällande hennes tidigare sexliv...

    Detta har satt djupa ärr i min själ. Vissa saker kan jag helt enkelt inte förstå. 

    Det som också gör saken värre är att den sängen vi har sovit i har det skett ett maratonlopp där jag inte var en av deltagarna om man uttrycker det så. 

    Jag kan inte längre ligga i denna säng, kan inte ens röra mig i lägenheten utan att tänka vad som har hänt. 

    Vet inte hur jag ska handskas med denna situation då det är super jobbigt.

  • Svar på tråden Hur går jag vidare...
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-04-24 20:11:31 följande:
    Fast om någon har varit med massor kan jag förstå att man känner så. Man kanske inte vill inte att halva byn ska ha legat med ens tjej/kille.
    Varför vill du kanske inte det?
  • Anonym (Ki)
    Anonym (Ki) skrev 2024-04-24 21:04:24 följande:

    Om det är så viktigt för dig, varför frågade du inte om det innan du gifte dig? Har varit med om samma fast i mitt fall dröjde det flera decennier innan partnern klämde fram med att detta var ett problem för hen. Så känner mig lite lurad på att detta var så otroligt viktigt. Kan personligen tycka att det är att överreagera, det du gör. Men förstår samtidigt att det finns 2 läger i detta. Antingen är man okej med att ens partner haft ett förflutet, eller så har man inte det. Om man inte har det så tror jag att man har mycket att arbeta med personligen. Självkänslan till exempe.


    Antingen är man okej med att ens partner haft ett förflutet, eller så har man inte det. Om man inte har det så tror jag att man har mycket att arbeta med personligen. Självkänslan till exempe.
     

    Antingen är man okej med att ens partner haft ett förflutet, eller så är man inte det (ska det stå). Om man inte är det så tror jag att man har mycket att arbeta med (ska det stå, ledsen för fel-svenskan). 
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-04-24 20:16:02 följande:
    Precis 

    Du smälter det nog så småningom. Men prata, prata och prata. 
    Nej, han ska inte älta (prata, prata, prata) med henne. Hon har inte gjort något fel som levt ett liv INNAN honom. Om han har problem att hantera detta får han prata, prata, prata med någon annan. En terapeut, till exempel.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Problem) skrev 2024-04-24 21:09:47 följande:
    Varför vill du kanske inte det?
    Säger väl sig självt 
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Problem) skrev 2024-04-24 21:36:22 följande:
    Nej, han ska inte älta (prata, prata, prata) med henne. Hon har inte gjort något fel som levt ett liv INNAN honom. Om han har problem att hantera detta får han prata, prata, prata med någon annan. En terapeut, till exempel.
    Har han behov av att prata så ältar man inte. Med prata menade jag hitta en lösning på problemet.
  • Anonym (Jessica)

    För en del är det faktiskt jobbigt att man legat runt. Killar som tjejer. Respektera andras åsikter 

  • Anonym (Problem)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-04-24 22:30:50 följande:
    Säger väl sig självt 
    Nej, det gör det inte. Varför vill man inte ha någon som haft ett sexliv tidigare?
  • Anonym (Problem)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-04-24 22:31:22 följande:
    Har han behov av att prata så ältar man inte. Med prata menade jag hitta en lösning på problemet.
    Problemet är hans, inte hennes. Eller tycker du att det är okej att skuldbelägga henne för att hon njutit av sex innan de var ett par? Låter som någon slags gammaldags moral/hederskultur.
  • Mandel

    Vad bra det vore om folk antingen höll tyst om hur många de ev legat med likväl som folk inte ska fråga om de inte kan hantera svaret - och det vet man inte förväg tydligen så lika bra att INTE fråga.

    För mig har det i de få relationer jag haft varit totalt ointressant information om hur många personen legat med innan mig. Det är här och nu som gäller och är det vi så är det vi och då spelar det gamla ingen roll.
    Under förutsättning att det inte är en massa könssjukdomar inblandade då...

    Jag talar liksom inte om för folk hur ofta jag går på toa så varför skulle jag berätta om antalet jag legat med? 


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Ronny)
    Anonym (Jessica) skrev 2024-04-24 22:31:48 följande:

    För en del är det faktiskt jobbigt att man legat runt. Killar som tjejer. Respektera andras åsikter 


    Jag kan känna styng av svartsjuka när jag tänker på att hon legat med kanske 30 stycken, jag bara med fem eller sex. Vi bor kvar i samma stad där hon växte upp, så hon träffar säkert gamla ligg ibland på stan eller i jobbet.

    Men herregud, vi har båda varit gifta förut, i 20+ år. Vi har haft en massa sex innan vi träffade varann. Jag försöker låta bli att tänka på det. Och hon säger att hon inte minns några sexstunder från förr. Och att hon säger att hennes ex var en sämre älskare än jag är, det är en tröst. (Vare sig det är sant eller ej...)
  • Traildream

    Funderar på om det finns flera saker i din partners liv som du inte vill veta om tankar idéer händelser som du skulle vilja att personen inte berättar om det är någonting djupt sjukligt att inte vilja ta del av sin partners liv att förvägra henne möjligheten att prata med sin bästa vän den man har en relation med barnen har varit med om att kunna vara ärlig.

Svar på tråden Hur går jag vidare...