• Anonym (Kluven)

Hur går jag vidare...

Träffat en väldigt fin och skön tjej som jag verkligen ville gifta mig med vilket så också fallet blev. 

Men med tiden har vi pratat djupare och djupare konversationer där det ena och andra kommit upp gällande hennes tidigare sexliv...

Detta har satt djupa ärr i min själ. Vissa saker kan jag helt enkelt inte förstå. 

Det som också gör saken värre är att den sängen vi har sovit i har det skett ett maratonlopp där jag inte var en av deltagarna om man uttrycker det så. 

Jag kan inte längre ligga i denna säng, kan inte ens röra mig i lägenheten utan att tänka vad som har hänt. 

Vet inte hur jag ska handskas med denna situation då det är super jobbigt.

• Svar på tråden Hur går jag vidare...
  • Anonym (Linus)

Väx upp och gå vidare. Nu är det ni som gäller. Var glad att du har en erfaren fru. 

• KimLinnefeldt

Trist med nedlåtande inlägg.

Jag förstår TS, man kan känna svartsjuka mot hennes tidigare älskare. Det är inte förnuftigt, men mänskligt. Du bör jobba med ditt självförtroende. Varje gång en sån där tanke dyker du upp den så byter du ut den mot: "Hon har valt mig och väljer mig varje dag."

• Traildream

Du får nog beskriva lite mer ingående vad det är för erfarenheter hon har. Svårt att värdera din reaktion annars. Var du själv oskuld innan du träffade henne?

• Anonym (Mannen)

Varför pratade ni ens om ämnet? Var det hon eller du som tog upp det? Om det var du så var det korkat. Jag skulle inte bry mig om sånt och skulle inte heller ställa frågan även om jag är en sådan som blir tänd av det snarare.

Om det var hon så var det ett varningstecken.

Sen får du väl byta ut sängen. Elda upp den och flytta till ett bättre ställe.

• Anonym (Problem)
    KimLinnefeldt skrev 2024-04-24 10:29:42 följande:

Jag förstår TS, man kan känna svartsjuka mot hennes tidigare älskare. Det är inte förnuftigt, men mänskligt. Du bör jobba med ditt självförtroende. Varje gång en sån där tanke dyker du upp den så byter du ut den mot: "Hon har valt mig och väljer mig varje dag."

Ja, det är trist med nedlåtande inlägg. Att säga att ens fru är "allas tjej" för att hon haft ett sexliv före honom är otroligt nedlåtande.
  • Anonym (Jessica)
    Anonym (Kluven) skrev 2024-04-23 19:42:12 följande:
    1 år.

Det var lite tidigt att gifta sig så fort. Tar tid att lära känna varann ordentligt. Men gjort är gjort. 

Angående antal partners kan jag helt och hållet förstå dig. Jag hade känt likadant om det hade varit en kille som sagt så. Avtändande. Lite äckligt. 

Lyssna inte på de som tycker du är fjantig. Alla tycker olika. Vissa bryr sig inte om antal partners, vissa gör det. Det får båda acceptera. 

Har ni pratat om det? Kan ni byta säng? Byta lägenhet? Förstår hon hur du känner eller går hon i försvaesställning? 

• Anonym (Jessica)
    Anonym (Problem) skrev 2024-04-24 19:48:16 följande:
    Ja, det är trist med nedlåtande inlägg. Att säga att ens fru är "allas tjej" för att hon haft ett sexliv före honom är otroligt nedlåtande.
    Fast om någon har varit med massor kan jag förstå att man känner så. Man kanske inte vill inte att halva byn ska ha legat med ens tjej/kille.
  • Anonym (Jessica)

Som när jag berättade till en kille att jag bara hade legat med en innan honom. Han skrattade åt mig. Blev väldigt förvånad. Vad gjorde jag efter det? Spårade, tyvärr. Fast jag har ändå inte legat med så väldigt många, ca 14 st. Mådde väldigt dåligt just då också. 

Det jag menar är att kan finnas en anledning till din tjejs historia. Hon kanske mådde dåligt? Sökte bekräftelse? Sen finns det skett de som bara är nyfikna och vill utforska men jag förstår inte riktigt det där. Utforska kan man göra med sin partner. 

Men beroende på hur många du menar hon legat med nu, är det 5 st eller 50 Är en rätt stor skillnad. Man kan ju inte vilja ha ensamrätt om en annan människa. Men jag kan förstå om du känner så om det är ett större antal killar.

Svårt det där. Men försök prata om det.   

• Anonym (Jessica)
    KimLinnefeldt skrev 2024-04-24 10:29:42 följande:

Precis 

Du smälter det nog så småningom. Men prata, prata och prata. 
  • Anonym (Ki)

Om det är så viktigt för dig, varför frågade du inte om det innan du gifte dig? Har varit med om samma fast i mitt fall dröjde det flera decennier innan partnern klämde fram med att detta var ett problem för hen. Så känner mig lite lurad på att detta var så otroligt viktigt. Kan personligen tycka att det är att överreagera, det du gör. Men förstår samtidigt att det finns 2 läger i detta. Antingen är man okej med att ens partner haft ett förflutet, eller så har man inte det. Om man inte har det så tror jag att man har mycket att arbeta med personligen. Självkänslan till exempe.

Svar på tråden Hur går jag vidare...