• Gammelsmurf25

    Fortsätta ta kontakt eller inte

    För ett tag sedan träffade jag en underbar kvinna på ett uteställe. Vi umgicks hela kvällen och vi följdes åt hem under natten. Det var inte frågan om något sex utan det hela slutade med att vi kysstes länge utanför hennes bostad. Bytte nummer och pratade som hastigast i telefon när jag kommit hem en stund senare.
    Nu, några dagar senare verkar det inte lika "rosenrött" från hennes håll. Hon tycker att hon inte har tid eller ork för att träffa någon. Vilket jag kan tycka är lite konstigt, då vi verkligen klickade. 
    Till saken hör att jag är mitt uppe i en separation efter ett 20+ år långt förhållande med tre barn, varav två vuxna. Detta vet hon om.
    Jag vill verkligen få fram till henne att jag inte har för avsikt att vi ska flytta ihop inom en vecka, utan att jag är villig att låta det ta lite tid, för bådas vår skull. Min nuvarande partner vet inget om detta, och så ska det förbli om hon inte frågar rakt ut.
    I det sista meddelandet till henne så sa jag att jag inte skulle skriva mer utan överlåta det till henne att ta kontakt när hon känner att hon vill. Men det är något jag kanske ångrar så här i efterhand. Jag tror att hon egentligen vill samma som jag, men jag känner att det är något som man kanske bäst tar genom att träffas och pratar igenom det. 
    Så, ska jag kontakta henne ändå eller avvakta ett tag till? Det är ju ett tag sedan man gjorde sånt här, så... All input uppskattas. Glad

  • Svar på tråden Fortsätta ta kontakt eller inte
  • Anonym (E)

    Släpp det. Ni hade en trevlig stund den första kvällen, det är allt. Du är dessutom låååångt från redo för att starta nåt nytt - du är ju inte ens klar med din förra relation! Bearbeta den först nåt år så blir det bättre sen.

  • Anonym (H)

    Upplevt det du upplever nu fast från andra sidan. Vi hade en jätte trevlig kväll men på slutet hade han ett visst beteende som gav mig dåliga vibbar så jag bestämde mig för att inte ses igen. Han var väldigt på och jag gav honom en chans till och vi träffades ett tag men min första känsla visade sig vara rätt, han betedde sig mer och mer märkligt över tid och blev rätt jobbig. Jag skulle lyssnat på min magkänsla. Vi kvinnor har en stark sådan för vi behöver den i ett överlevnadsperspektiv.
    En trevlig kväll och lite kyssar är ibland bara just det. Speciellt om alkohol är iblandat och man ser på träffen annorlunda när man nyktrat till. 

  • Gammelsmurf25
    Anonym (H) skrev 2024-04-09 14:28:33 följande:

    Upplevt det du upplever nu fast från andra sidan. Vi hade en jätte trevlig kväll men på slutet hade han ett visst beteende som gav mig dåliga vibbar så jag bestämde mig för att inte ses igen. Han var väldigt på och jag gav honom en chans till och vi träffades ett tag men min första känsla visade sig vara rätt, han betedde sig mer och mer märkligt över tid och blev rätt jobbig. Jag skulle lyssnat på min magkänsla. Vi kvinnor har en stark sådan för vi behöver den i ett överlevnadsperspektiv.
    En trevlig kväll och lite kyssar är ibland bara just det. Speciellt om alkohol är iblandat och man ser på träffen annorlunda när man nyktrat till. 


    Ja, så kan det absolut vara. Men, med skillnaden att jag absolut inte betedde mig på något dåligt sätt eller på något annat sätt som skulle kunna ge dåliga vibbar. Vi hade en trevlig kväll med mycket prat och skratt.


    Så mycket alkohol var det inte inblandat, så att någon av oss skulle gjort något som vi egentligen inte ville. Vi är inte ungdomar, utan båda är >50 :)

  • Anonym (Mimmi)
    Gammelsmurf25 skrev 2024-04-09 15:04:25 följande:

    Ja, så kan det absolut vara. Men, med skillnaden att jag absolut inte betedde mig på något dåligt sätt eller på något annat sätt som skulle kunna ge dåliga vibbar. Vi hade en trevlig kväll med mycket prat och skratt.


    Så mycket alkohol var det inte inblandat, så att någon av oss skulle gjort något som vi egentligen inte ville. Vi är inte ungdomar, utan båda är >50 :)


    Som kvinna 50+ (närmare 60) kan jag säga att jag aldrig, på några villkor, skulle hooka upp med en man som är mitt i en separation och som dessutom har minderåriga barn. Inte en chans på miljonen. Inte ens om jag blev förälskad. Aldrig.
    När man äntligen nått åldern då ungarna flyttat hemifrån och man är singel så finns det inte på världskartan!

    Appropå ålder alltså. Ungdomar har en tendens att vara mer spontana, det var jag också en gång i tiden.

    Lägg allt med kvinnor åt sidan tills du är klar med separationen iallafall.

    Och vad hade du tänkt säga till din unge när du kommer med en ny fjälla innan du och mamman ens flyttat isär???
  • Anonym (här)
    Gammelsmurf25 skrev 2024-04-09 15:04:25 följande:

    Ja, så kan det absolut vara. Men, med skillnaden att jag absolut inte betedde mig på något dåligt sätt eller på något annat sätt som skulle kunna ge dåliga vibbar. Vi hade en trevlig kväll med mycket prat och skratt.


    Så mycket alkohol var det inte inblandat, så att någon av oss skulle gjort något som vi egentligen inte ville. Vi är inte ungdomar, utan båda är >50 :)


    Du vet ju inte hur hon uppfattade ditt beteende. Du verkar ju, enligt dina inlägg, ha svårt att skilja på dina egna känslor och andras, och överför hur du känner och tycker till att det borde gälla henne också.

    Men uppenbarligen så ser hon på dig och er kväll på ett annat sätt än du gör, annars skulle hon vilja fortsätta att ses. Och nu vill hon inte det, det måste du respektera. 
  • Gammelsmurf25
    Anonym (Mimmi) skrev 2024-04-09 15:19:40 följande:
    Som kvinna 50+ (närmare 60) kan jag säga att jag aldrig, på några villkor, skulle hooka upp med en man som är mitt i en separation och som dessutom har minderåriga barn. Inte en chans på miljonen. Inte ens om jag blev förälskad. Aldrig.
    När man äntligen nått åldern då ungarna flyttat hemifrån och man är singel så finns det inte på världskartan!

    Appropå ålder alltså. Ungdomar har en tendens att vara mer spontana, det var jag också en gång i tiden.

    Lägg allt med kvinnor åt sidan tills du är klar med separationen iallafall.

    Och vad hade du tänkt säga till din unge när du kommer med en ny fjälla innan du och mamman ens flyttat isär???

    Förstår hur du tänker. Det är inte frågan om att "komma hem" med någon ny. Självklart kommer barnen alltid i första hand. Gällande separationen så är jag klar med den, vi har haft 5-6 år att bearbeta det redan. Allt är "klart" utom själva separationen, så att säga. Vi har väl båda under åren träffat andra partners, men då mer för "stunden". Det finns ingen osämja mellan mig och barnens mamma. 


    Det är inte tanken att det ska skyndas på med något nytt. Men på sikt så. Och vad är "lagom tid" för ett nytt förhållande efter en separation? Det finns nog inget rätt eller fel för det. Det blir som det blir, tänker jag. Men jag har inget behov av att leva som singel, eftersom det är mer eller mindre det jag gjort under dessa 5-6 åren, dock i samma hus som en annan, som jag dessutom råkar ha barn med.


    Jag vill bara veta om det här är något att satsa på. Vill hon vänta då väntar vi. Vill hon inte alls, då blir det så. Jag vet ju vad jag vill. Förmodar att enda sättet att få veta vad hon vill är att fråga rakt ut, även om man kanske inte gillar svaret. 


    Jo, det var på något sätt lättare i ungdomen Flört

  • Gammelsmurf25
    Anonym (här) skrev 2024-04-09 15:31:37 följande:
    Du vet ju inte hur hon uppfattade ditt beteende. Du verkar ju, enligt dina inlägg, ha svårt att skilja på dina egna känslor och andras, och överför hur du känner och tycker till att det borde gälla henne också.

    Men uppenbarligen så ser hon på dig och er kväll på ett annat sätt än du gör, annars skulle hon vilja fortsätta att ses. Och nu vill hon inte det, det måste du respektera. 

    Nej, självklart vet jag inte det. Men jag vet att jag inte är en idiot och jag vet att jag aldrig uppför mig på ett sådant sätt.


    Du tillför absolut noll och inget. Du vill bara verka "tuffa killen" (jag förmodar att du är en sådan). Jag vet absolut inte vad hon tycker, bara vad hon skrivit och förmedlat, som definitivt inte innefattar det du vill påskina. 


    För, tänk, det kan ju vara så att hon vill ses, men just nu passar det inte in i hennes övriga liv. Eller?

  • Anonym (Nej!)
    Gammelsmurf25 skrev 2024-04-09 15:42:03 följande:

    Nej, självklart vet jag inte det. Men jag vet att jag inte är en idiot och jag vet att jag aldrig uppför mig på ett sådant sätt.


    Du tillför absolut noll och inget. Du vill bara verka "tuffa killen" (jag förmodar att du är en sådan). Jag vet absolut inte vad hon tycker, bara vad hon skrivit och förmedlat, som definitivt inte innefattar det du vill påskina. 


    För, tänk, det kan ju vara så att hon vill ses, men just nu passar det inte in i hennes övriga liv. Eller?


    Ja, då passar det inte i hennes liv, så varför fortsätta kontakta henne? Det är aldrig bra att hålla på så.


  • Anonym (Mimmi)
    Gammelsmurf25 skrev 2024-04-09 15:37:54 följande:

    Förstår hur du tänker. Det är inte frågan om att "komma hem" med någon ny. Självklart kommer barnen alltid i första hand. Gällande separationen så är jag klar med den, vi har haft 5-6 år att bearbeta det redan. Allt är "klart" utom själva separationen, så att säga. Vi har väl båda under åren träffat andra partners, men då mer för "stunden". Det finns ingen osämja mellan mig och barnens mamma. 


    Det är inte tanken att det ska skyndas på med något nytt. Men på sikt så. Och vad är "lagom tid" för ett nytt förhållande efter en separation? Det finns nog inget rätt eller fel för det. Det blir som det blir, tänker jag. Men jag har inget behov av att leva som singel, eftersom det är mer eller mindre det jag gjort under dessa 5-6 åren, dock i samma hus som en annan, som jag dessutom råkar ha barn med.


    Jag vill bara veta om det här är något att satsa på. Vill hon vänta då väntar vi. Vill hon inte alls, då blir det så. Jag vet ju vad jag vill. Förmodar att enda sättet att få veta vad hon vill är att fråga rakt ut, även om man kanske inte gillar svaret. 


    Jo, det var på något sätt lättare i ungdomen Flört


    Vet era ungar om att ni levt som vänner i åratal? Annars blir det ju jättekonstigt alltihop, för de (iaf de vuxna) kommer förstå, sånt märks på en.

    Vet du vad, jag levde också som vänner med mitt ex. Vi låg inte på 7-8 år innan jag äntligen bestämde mig för att flytta ut, i samband med att min yngsta fick egen lägenhet.
    Jag var 100% singel i runt två år innan jag ens tänkte tanken på att träffa någon ny. Sen när det hände så var jag redo, det var jag inte direkt efter (eller för den delen innan) separationen.

    Mitt absoluta råd till dig är att ligga lågt, bollen ligger hos henne. Vill hon så hör hon av sig. Gör hon inte det så måste du inse att du hoppades för mycket.
  • Anonym (Klara)
    Gammelsmurf25 skrev 2024-04-09 15:42:03 följande:

    Nej, självklart vet jag inte det. Men jag vet att jag inte är en idiot och jag vet att jag aldrig uppför mig på ett sådant sätt.


    Du tillför absolut noll och inget. Du vill bara verka "tuffa killen" (jag förmodar att du är en sådan). Jag vet absolut inte vad hon tycker, bara vad hon skrivit och förmedlat, som definitivt inte innefattar det du vill påskina. 


    För, tänk, det kan ju vara så att hon vill ses, men just nu passar det inte in i hennes övriga liv. Eller?


    Varför ska du då fortsätta jaga henne? Du respekterar inte hennes svar. Du ger intryck av att vara desperat. 


     

  • Anonym (här)
    Gammelsmurf25 skrev 2024-04-09 15:42:03 följande:

    Nej, självklart vet jag inte det. Men jag vet att jag inte är en idiot och jag vet att jag aldrig uppför mig på ett sådant sätt.


    Du tillför absolut noll och inget. Du vill bara verka "tuffa killen" (jag förmodar att du är en sådan). Jag vet absolut inte vad hon tycker, bara vad hon skrivit och förmedlat, som definitivt inte innefattar det du vill påskina. 


    För, tänk, det kan ju vara så att hon vill ses, men just nu passar det inte in i hennes övriga liv. Eller?


    Alltså.... tuffa killen :) Snarare luttrade tanten i så fall. 

    Du får tycka vad du vill om att jag tillför något eller inte. Detta är ett öppet forum, jag svarar vem och vad jag vill.

    Om hon vill ses så hör hon av sig och vill ses. Eller så passar det inte i hennes nuvarande liv, och då är det så. Du har bara att respektera hennes val. 
  • Anonym (H)
    Gammelsmurf25 skrev 2024-04-09 15:04:25 följande:

    Ja, så kan det absolut vara. Men, med skillnaden att jag absolut inte betedde mig på något dåligt sätt eller på något annat sätt som skulle kunna ge dåliga vibbar. Vi hade en trevlig kväll med mycket prat och skratt.


    Så mycket alkohol var det inte inblandat, så att någon av oss skulle gjort något som vi egentligen inte ville. Vi är inte ungdomar, utan båda är >50 :)


    Så skulle han också säga. Han gjorde t.o.m. det när jag uttryckte hur jag känt där på slutet första kvällen lite längre fram. Han tyckte det var heeelt sjukt. Hade noll insikt i sitt beteende överlag.


    Du måste ju förstå att om hon vore väldigt intresserad av dg hade hon hört av sig?

  • Anonym (XXX)

    Jag tror att ni blev intresserade av varandra på grund av stämningen på nöjesstället samt alkoholprocenten i blodet. När hon såg på det hela nyktert, så såg hon antagligen varningsflaggor. Som att du inte ens är riktigt separerad ännu. Hon vill inte bli bara ett rebound, hon kanske har dåliga erfarenheter av det sedan tidigare. 

    Det är förstås inte förbjudet att skicka ett "Hej, jag tänker fortfarande på dig!", på någon kanal. Så länge som hon inte blockat dig, så är hon inte helt anti att få meddelanden från dig! Men vänta några dagar till i alla fall, för att inte verka alltför desperat!

  • Anonym (Alltså)

    Hon sa ju till dig jättetydligt att hon inte är intresserad.


    Ta dig inte tolkningsföreträde över henne när det gäller vad hon vill och inte vill, det är ett sjukt beteende. 

Svar på tråden Fortsätta ta kontakt eller inte