• Maria3458

    OLW reklamarna i skolan varje fredag

    Hej, 

    vill höra vad ni tycker?

    är det ok att varje fredag sjunga OLW reklamjinglel -fredagsmys i skolan som avslutning?

    Måste erkänna att det stör mig lite eftersom det känns väldigt reklamigt  men kanske bara jag som är gnällig. Vad säger ni? 

  • Svar på tråden OLW reklamarna i skolan varje fredag
  • Maria3458

    Rätt säker på att det är en reklamsång i original och inte inlånad. Men men som sagt jag kan försöka släppa detta och hitta nåt annat att irritera mig på :) 

  • halvan
    Maria3458 skrev 2024-03-31 20:24:30 följande:

    Är det så gammal reklam, minns den som igår ?;) 


    Den är väl mer än 15 år gammal? Nu för tiden tittar ju ingen på tv eller ser reklamer på det sättet.. :) Jag tror nog att jag såg den för en sisådär 15 år sedan när vi fortfarande tittade på tv
  • FillippaFL
    halvan skrev 2024-03-31 20:15:34 följande:

    Jag minns texten såhär:

    Nu är det fredagsmys, om det så är det sista jag gör
    Nu är det fredagsmys, hoppas inte föräldrarna stör
    Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmys

    Kanske är det något mer jag missat i texten? Men minns inte att de nämner några chips över huvud taget.. Så även om den känns reklamig så reagerar nog inte barnen på det eftersom de inte lär ha sett den gamla reklamen.


    Aha, är det den gamla godingen. Den måste väl vara minst 20 år. 15 i alla fall. Mysig låt. Och inga chips nämns.
  • Maymom

    Förstår att det känns konstigt. Blir ju lite indoktrinering av barnen. 
    De kan ju blanda upp med kycklingreklamen:
    På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst, ge mig då kyckling det gillar jag mest?


    Men vad är det för konstig skola som glor på tv en halvtimme om dagen och sjunger reklamjinglar?

  • FillippaFL
    Maymom skrev 2024-03-31 23:58:18 följande:

    Förstår att det känns konstigt. Blir ju lite indoktrinering av barnen. 
    De kan ju blanda upp med kycklingreklamen:
    På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst, ge mig då kyckling det gillar jag mest?


    Men vad är det för konstig skola som glor på tv en halvtimme om dagen och sjunger reklamjinglar?


    Tycker att det låter som vanliga Roliga timmen på fredagar. Inte något de gör varje dag.
  • Maymom
    FillippaFL skrev 2024-04-01 11:17:26 följande:
    Tycker att det låter som vanliga Roliga timmen på fredagar. Inte något de gör varje dag.
    Fast reklamjinglar på fredagar och att de ser på tv varje dag på lektionstid också är väl inte vanligt?
  • FillippaFL
    Maymom skrev 2024-03-31 23:58:18 följande:

    Förstår att det känns konstigt. Blir ju lite indoktrinering av barnen. 
    De kan ju blanda upp med kycklingreklamen:
    På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst, ge mig då kyckling det gillar jag mest?


    Men vad är det för konstig skola som glor på tv en halvtimme om dagen och sjunger reklamjinglar?


    Ser inte att TS har skrivit att de tittar på tv på skolan?
    Och de sjunger ju varken om chips eller OLW i låten. Och barnen i skolan var knappast med då den reklamen gick, så ser faktiskt inte problemet.
  • Hobgoblin
    FillippaFL skrev 2024-04-01 21:35:16 följande:
    Ser inte att TS har skrivit att de tittar på tv på skolan?
    Och de sjunger ju varken om chips eller OLW i låten. Och barnen i skolan var knappast med då den reklamen gick, så ser faktiskt inte problemet.
    Är du läskunnig? Har du ens sett trådstarten? Hur kan du ens misstolka så illa?
  • Maymom
    FillippaFL skrev 2024-04-01 21:35:16 följande:
    Ser inte att TS har skrivit att de tittar på tv på skolan?
    Och de sjunger ju varken om chips eller OLW i låten. Och barnen i skolan var knappast med då den reklamen gick, så ser faktiskt inte problemet.
    Hon startade en annan tråd om det samtidigt.
  • FillippaFL
    Hobgoblin skrev 2024-04-01 21:51:04 följande:
    Är du läskunnig? Har du ens sett trådstarten? Hur kan du ens misstolka så illa?
    Ser att jag missat hennes andra tråd, men vad mer har jag misstolkat? Varför så otrevlig?
  • Hobgoblin
    FillippaFL skrev 2024-04-01 22:01:28 följande:
    Ser att jag missat hennes andra tråd, men vad mer har jag misstolkat? Varför så otrevlig?
    Inte alls otrevlig men gäller att läsa , annars blir man ett offer i trådarna här - tyvärr
Svar på tråden OLW reklamarna i skolan varje fredag