Inlägg från: FillippaFL |Visa alla inlägg
  • FillippaFL

OLW reklamarna i skolan varje fredag

Känner inte till den. Vad är det i texten som stör dig?

• FillippaFL

Aha,tack för förklaringen. Nej, det hade inte stört mig alls. En sång om fredagsmys låter väl kul för dem.

• FillippaFL
    halvan skrev 2024-03-31 20:15:34 följande:

Jag minns texten såhär:

Nu är det fredagsmys, om det så är det sista jag gör
    Nu är det fredagsmys, hoppas inte föräldrarna stör
    Nu är det slut på veckan det är dags för fredagsmys

Kanske är det något mer jag missat i texten? Men minns inte att de nämner några chips över huvud taget.. Så även om den känns reklamig så reagerar nog inte barnen på det eftersom de inte lär ha sett den gamla reklamen.

Aha, är det den gamla godingen. Den måste väl vara minst 20 år. 15 i alla fall. Mysig låt. Och inga chips nämns.
  • FillippaFL
    Maymom skrev 2024-03-31 23:58:18 följande:

Förstår att det känns konstigt. Blir ju lite indoktrinering av barnen. 
    De kan ju blanda upp med kycklingreklamen:
    På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst, ge mig då kyckling det gillar jag mest?

Men vad är det för konstig skola som glor på tv en halvtimme om dagen och sjunger reklamjinglar?

Tycker att det låter som vanliga Roliga timmen på fredagar. Inte något de gör varje dag.
  • FillippaFL
    Maymom skrev 2024-03-31 23:58:18 följande:

Förstår att det känns konstigt. Blir ju lite indoktrinering av barnen. 
    De kan ju blanda upp med kycklingreklamen:
    På torsdag äts det ärtsoppa på lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst, ge mig då kyckling det gillar jag mest?

Men vad är det för konstig skola som glor på tv en halvtimme om dagen och sjunger reklamjinglar?

Ser inte att TS har skrivit att de tittar på tv på skolan?
    Och de sjunger ju varken om chips eller OLW i låten. Och barnen i skolan var knappast med då den reklamen gick, så ser faktiskt inte problemet.
  • FillippaFL
    Hobgoblin skrev 2024-04-01 21:51:04 följande:
    Är du läskunnig? Har du ens sett trådstarten? Hur kan du ens misstolka så illa?
    Ser att jag missat hennes andra tråd, men vad mer har jag misstolkat? Varför så otrevlig?
  • FillippaFL
    Maymom skrev 2024-04-01 21:55:33 följande:
    Hon startade en annan tråd om det samtidigt.
    Tack!
Svar på tråden OLW reklamarna i skolan varje fredag