Anonym (Stella) skrev 2024-03-23 07:16:51 följande:
Det måste vara så smärtsamt att ha en mamma som vill skada och förstöra för dig. Vilken nitlott till mamma du fått. Kom ihåg att det är inte ditt fel att hon är som hon är. Du har inget ansvar för din mamma eller syster, de är ansvariga för sig själva och du är ansvarig för dig. Du har inget att skämmas för
Tack

mamma var inte alls såhär när pappa levde...liksom om hon började jaga upp sig så lugnade han henne. Min pappa och min fästman är lika på det sättet, lugnande effekt. En likhet givetvis mamma sett och påpekat. Vilket blir ironiskt när hon också sagt saker som stackars karl och han är för bra för dig.
Mammas nya är alkis, skuldsatt..på sätt och vis ambitiös men liksom loseraktigt ambitiös med riktigt dumma idéer om hur han skall bli rik snabbt som aldrig funkar. Är 99,9% säker det är något sådant mamma genom honom vill ha 20000 till
Anonym (Kaos) skrev 2024-03-23 08:34:47 följande:
Din mamma har väl också borderline? Och syrran också? Inte konstigt att det blir kaos kanske? Och nej, självklart ska du inte ge henne pengar. Prata med din vårdkontakt.
Hon har det övertydligt men har inte diagnos på det. Syrran och jag har det tydligt och har diagnos. Min vårdkontakt ser jag var tredje månad och hon är väldigt fokus på mig. Min relation, hantera svartsjukekänslor...hur mycket bättre jag är än jag brukade vara. Har försökt ta upp syrran och hennes öppenvård (annan mottagning...fast vissa läkare är samma har jobbat på bägge...många av dem har också jobbat har jour på slutenpsyket osv. Hon har träffat min syrra som patient med när syrran var inlagd vet jag ) men hon undviker det.