• Anonym (Hjälp...)

Min dotter är ihop med en tre år äldre...

Jag såg en tråd här om en mamma till en 13 åring som har en bästa kompis som är 10 år, vilket kom mig att tänka på min situation. Jag har en 11 årig dotter och hon är i ett förhållande med en 14 ÅRING. Jag vet inte vad jag ska tycka om detta, jag själv hade aldrig varit ihop med en 14 åring om jag var 11, men samtidigt, vilken 14 åring blir ihop med en 11 åring. Iår fyller min dotter 12 och hennes flickvän 15!! Ja det är 2 tjejer, men tycker inte det är största problemet. Jag vill inte att min dotter ska vara tillsammans med henne, hon verkar vara en jättetrevlig tjej, hon är populär och snygg osv. Men det känns fel, dock vill jag inte hindra min dotter från att vara tillsammans med henne, då hon gör henne väldigt glad. Hjälp mig här nu, är det jag som överdriver eller är detta konstigt?

• Svar på tråden Min dotter är ihop med en tre år äldre...
  • Anonym (Hjälp...)
    Less is more skrev 2024-03-02 23:00:41 följande:

Det är okej tänker jag. Vad kan hända?

Det vet jag inte riktigt, men med tanken av att hennes flickvän fyller 15 gör mig lite rädd. Hon kan ju börja intressera sig i sexuella grejer, eller köpa ut energidryck till min dotter. Jag får liksom bara en dålig känsla
  • Anonym (Hmm)

Att låta 11-åringen vara tillsammans med någon som är 14 skulle jag verkligen säga är fel. Ser däremot inget problem med tjejerna. Dels är de äldre, dels är det en annan sexuell situation om det skulle gå så långt, tjejer verkar inte pressa varandra till sex på samma sätt som en äldre kille kan göra. Fattar verkligen inte varför du har problem med det när du beskriver henne som en så bra tjej. Du skriver bara att det "känns fel" men säger inte varför så om det bara är din känsla så får du gräva djupare och ifrågasätta dig själv om varför du känner så. Oavsett så lägg dig inte i deras relation.

• Anonym (Erfaren_man)

Steppa upp! Våga vara förälder och säg NEJ! 

• Anonym (hmmm)
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-02 23:02:37 följande:

Att låta 11-åringen vara tillsammans med någon som är 14 skulle jag verkligen säga är fel. Ser däremot inget problem med tjejerna. Dels är de äldre, dels är det en annan sexuell situation om det skulle gå så långt, tjejer verkar inte pressa varandra till sex på samma sätt som en äldre kille kan göra. Fattar verkligen inte varför du har problem med det när du beskriver henne som en så bra tjej. Du skriver bara att det "känns fel" men säger inte varför så om det bara är din känsla så får du gräva djupare och ifrågasätta dig själv om varför du känner så. Oavsett så lägg dig inte i deras relation.

OM 1 år till så är den äldre tjejen pedofil. Hur tänkte du där?
  • Less is more
    Anonym (Hjälp...) skrev 2024-03-02 23:02:33 följande:
    Det vet jag inte riktigt, men med tanken av att hennes flickvän fyller 15 gör mig lite rädd. Hon kan ju börja intressera sig i sexuella grejer, eller köpa ut energidryck till min dotter. Jag får liksom bara en dålig känsla
    Du ska ju inte släppa din dotter..Hon är ju ett barn och behöver sin mamma. Försök behåll en bra, relation och kommunikation.

Det du ska se upp med är att den äldre tjejen inte får nli för dominant mot din dotter och bestämma för mycket. 

Din dotter är ju väldigt ung och ska bygga upp sin personlighet. Hon ska lära känna sig själv, må bra och uppnå självkänsla.

Så, det måste du ha superkoll på - så att det inte spårar ur.

Sen vad menar din dotter med flickvän egentligen ? Har de samma syfte med sitt förhållande..Är de mer som tjejkompusar bara ?

Min dotter 14 år sa att hon var lesbisk i sommar. Men vad har hänt ? Jo, hon har skaffat sig en pojkvän .... så det är inte helt säkert att barn har superkoll på sina känslor.

Det du som sagt måste hålla ett getöga på är att den äldre tjejkompisen faktiskt är snäll och inte blir för dominant och tar över. I så fall måste du sätta ned foten och göra slut åt din dotter.
  • Anonym (hmmm)
    Less is more skrev 2024-03-03 00:10:22 följande:
    Du ska ju inte släppa din dotter..Hon är ju ett barn och behöver sin mamma. Försök behåll en bra, relation och kommunikation.

Det du ska se upp med är att den äldre tjejen inte får nli för dominant mot din dotter och bestämma för mycket. 

Din dotter är ju väldigt ung och ska bygga upp sin personlighet. Hon ska lära känna sig själv, må bra och uppnå självkänsla.

Så, det måste du ha superkoll på - så att det inte spårar ur.

Sen vad menar din dotter med flickvän egentligen ? Har de samma syfte med sitt förhållande..Är de mer som tjejkompusar bara ?

Min dotter 14 år sa att hon var lesbisk i sommar. Men vad har hänt ? Jo, hon har skaffat sig en pojkvän .... så det är inte helt säkert att barn har superkoll på sina känslor.

Det du som sagt måste hålla ett getöga på är att den äldre tjejkompisen faktiskt är snäll och inte blir för dominant och tar över. I så fall måste du sätta ned foten och göra slut åt din dotter.
    had den äldre varit en kille så hade du knappast varit så omhändertagande om de båda, utan kritiserat ts till att endast ta hand om sitt egna barn.
  • enola
    Anonym (Hmm) skrev 2024-03-02 23:02:37 följande:

Men det är ju tjejerna som är 11 och 14?
  • Anonym (Ja du)

Så om man är snygg, populär och tjej så är det lugnt?

• Anonym (Hmm)
    enola skrev 2024-03-03 07:58:03 följande:
    Men det är ju tjejerna som är 11 och 14?
    Jag läste fel! Jag trodde att ts hade två barn, ett som var 11 och ett som var 12... Bra att du påpekade.
  • Less is more
    Anonym (hmmm) skrev 2024-03-03 00:29:25 följande:
    had den äldre varit en kille så hade du knappast varit så omhändertagande om de båda, utan kritiserat ts till att endast ta hand om sitt egna barn.
    Nej, alktså - situationen är ju konstig. 11-åringar är nog mest kompis..Men vad vill en 14-åring? Ålderskillnaden gör ju att den äldre bestämmer. 

Nä TS. Jag skulle vara rädd för övergrepp här på TS dotter. Din dotter bör nog inte alls umgås med henne.
  • Anonym (Hjälp...)
    Anonym (Ja du) skrev 2024-03-03 08:24:15 följande:

Så om man är snygg, populär och tjej så är det lugnt?

Nej nej, absolut inte så jag menar. Men jag menar att hon är en väldigt trevlig tjej, hon är omtyckt av nästan alla, hon är väldigt fin också så jag fattar om man dotter gillar henne.
Svar på tråden Min dotter är ihop med en tre år äldre...