Anonym (Hjälp...) skrev 2024-03-02 23:02:33 följande:
Det vet jag inte riktigt, men med tanken av att hennes flickvän fyller 15 gör mig lite rädd. Hon kan ju börja intressera sig i sexuella grejer, eller köpa ut energidryck till min dotter. Jag får liksom bara en dålig känsla
Du ska ju inte släppa din dotter..Hon är ju ett barn och behöver sin mamma. Försök behåll en bra, relation och kommunikation.
Det du ska se upp med är att den äldre tjejen inte får nli för dominant mot din dotter och bestämma för mycket.
Din dotter är ju väldigt ung och ska bygga upp sin personlighet. Hon ska lära känna sig själv, må bra och uppnå självkänsla.
Så, det måste du ha superkoll på - så att det inte spårar ur.
Sen vad menar din dotter med flickvän egentligen ? Har de samma syfte med sitt förhållande..Är de mer som tjejkompusar bara ?
Min dotter 14 år sa att hon var lesbisk i sommar. Men vad har hänt ? Jo, hon har skaffat sig en pojkvän .... så det är inte helt säkert att barn har superkoll på sina känslor.
Det du som sagt måste hålla ett getöga på är att den äldre tjejkompisen faktiskt är snäll och inte blir för dominant och tar över. I så fall måste du sätta ned foten och göra slut åt din dotter.