• Anonym (H)

    Denna relation gör mig galen

    Jag är en kvinna på 34 år. Jag har sådan svår ångest kring en man som spökat i mitt huvud hela mitt vuxna liv hittills. Vi dejtade som yngre men inledde aldrig en relation. Anledningarna till detta var flera. Dels var vi båda omogna där jag var väldigt vilsen i mitt liv och hade svårt att kommunicera mina behov och hade ännu svårare med detta. Han strulade runt och träffade olika tjejer istället och sådär. Vi träffades trots detta när han hörde av sig och vi hade sex när han var full, pratade och sa hej då på morgonen. Detta pågick några år. 


    Jag gick vidare med mitt liv men hade svårt att släppa honom helt från tankarna eftersom han utgjort en stor del av mitt känsloliv. Var övertygad om att jag och han hade något speciellt. Vi har setts en gång per år efter detta ibland har det gått längre tid utan kontakt. Nån gång dejtade vi och han inledde sin första seriösa relation med en annan kvinna som tog slut nyligen. Nu har han och jag hörts under en längre tid dagligen och gått på två dejter. Jag bor utomlands ska tilläggas. helt plötsligt tar det stopp för mig och jag vågar inte prata med honom. Jag upplever att han inte kan prata alls om känslor och jag är nu så förvirrad av allt detta att jag inte kan få fram ett ord till honom och inte vågar prata med honom alls. tror alla hjärnspöken från förr sitter i. någon som varit med om samma sak? som låser sig när det kommer alltför nära? tacksam för era tankar 

  • Svar på tråden Denna relation gör mig galen
  • Anonym (M)

    Du har målat upp en bild om hur det ska vara, nu har sanningen hunnit ikapp dig. Ni verkar inte ha något speciellt, tvärtom. 

  • Anonym (Oljerock)

    Den bild du haft av honom under alla år är en romantisk fantasibild av vad VILL att det ska vara.  Typ lite den där romantiska flickdrömmen. 
    Nu som vuxen har verkligheten och sanningen börjat tränga sig på och då krockar bilderna med varandra.  Det du trodde visar sig inte stämma och det förvirrar dig. 
    Dags att inse att han tillhör det förflutna och gå vidare.  Han är inte din drömprins och har förmodligen aldrig varit det heller. 

  • Anonym (H)
    Anonym (Oljerock) skrev 2024-02-14 13:10:04 följande:

    Den bild du haft av honom under alla år är en romantisk fantasibild av vad VILL att det ska vara.  Typ lite den där romantiska flickdrömmen. 
    Nu som vuxen har verkligheten och sanningen börjat tränga sig på och då krockar bilderna med varandra.  Det du trodde visar sig inte stämma och det förvirrar dig. 
    Dags att inse att han tillhör det förflutna och gå vidare.  Han är inte din drömprins och har förmodligen aldrig varit det heller. 


    Tack snälla för en bra insikt. Mm kanske är precis just detta, att en romantisk oskuldsfull dröm etsat sig fast i huvudet om vem han egentligen är, vad vår relation innebar och vad jag ville få det till kontra hur verkligheten faktiskt ser ut. Antar att han nu hör av sig för att han har tråkigt och vill testa och se om jag faller dit igen? Jag är verkligen jag-svag alltså.
  • Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2024-02-14 13:01:15 följande:

    Du har målat upp en bild om hur det ska vara, nu har sanningen hunnit ikapp dig. Ni verkar inte ha något speciellt, tvärtom. 


    Ja det måste vara så. men varför tar han ofta initiativ till kontakt och dejter och sådär? Ser han inget särskilt med oss? 
  • Anonym (M)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 13:40:52 följande:
    Ja det måste vara så. men varför tar han ofta initiativ till kontakt och dejter och sådär? Ser han inget särskilt med oss? 
    Det fungerar, du svarar ja. 
  • Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2024-02-14 13:45:38 följande:
    Det fungerar, du svarar ja. 
    Jo jag hör ju det men liksom vad får han ut av att på förhand leka med någons känslor? och varför söka bekräftelse av någon man inte värdesätter ens? Förstår du hur jag menar? 
  • Anonym (M)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 13:51:01 följande:
    Jo jag hör ju det men liksom vad får han ut av att på förhand leka med någons känslor? och varför söka bekräftelse av någon man inte värdesätter ens? Förstår du hur jag menar? 
    Han bryr sig inte, du är ett lätt ligg. 
  • Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2024-02-14 14:00:19 följande:
    Han bryr sig inte, du är ett lätt ligg. 
    men ändå? är inte den som är den kan tänka mig sånt men brukar män generellt inte kunna säga det rent ut? och några sociala spärrar har man väl ändå kring att välja nån som man vet har känslor för en och kanske kommer vilja nåt mer? Att man låtsas vara intresserad o så är man inte gravt empatistörd då?
  • Anonym (Oljerock)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 13:51:01 följande:
    Jo jag hör ju det men liksom vad får han ut av att på förhand leka med någons känslor? och varför söka bekräftelse av någon man inte värdesätter ens? Förstår du hur jag menar? 
    Han får ett lättåtkomligt ligg utan större ansträngning.  Han får bekräftelse av dig utan att han ens behöver be om det, du säger alltid ja.  
    Han anser nog inte att han leker med dina känslor eftersom du gör detta frivilligt.  Han är övertygad om att det är det här du vill. Ni har alltid haft denna typ av relation och han ser ingen anledning att ändra på det. 
  • Anonym (M)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 14:03:32 följande:
    men ändå? är inte den som är den kan tänka mig sånt men brukar män generellt inte kunna säga det rent ut? och några sociala spärrar har man väl ändå kring att välja nån som man vet har känslor för en och kanske kommer vilja nåt mer? Att man låtsas vara intresserad o så är man inte gravt empatistörd då?

    Varför analysera? Ja, det finns män som gör som han. Inte alla, men han verkar vara sådan. 


     

  • Anonym (H)
    Anonym (Oljerock) skrev 2024-02-14 14:06:02 följande:
    Han får ett lättåtkomligt ligg utan större ansträngning.  Han får bekräftelse av dig utan att han ens behöver be om det, du säger alltid ja.  
    Han anser nog inte att han leker med dina känslor eftersom du gör detta frivilligt.  Han är övertygad om att det är det här du vill. Ni har alltid haft denna typ av relation och han ser ingen anledning att ändra på det. 
    Men ändå . är du man? liksom hur långt är man beredd att gå för ett ligg? Menar kan man ens njuta av det om man vet att man förstör den personens liv och krossar den personens hjärta medvetet? Säger inte emot dig utan bara undrar. kan har dessutom förklarat för honom hur jag känt o så. Hade själv haft så svårt att kunna släppa dem tankarna om jag var han? 
  • Anonym (H)
    Anonym (M) skrev 2024-02-14 14:08:22 följande:

    Varför analysera? Ja, det finns män som gör som han. Inte alla, men han verkar vara sådan. 


     


    Blir väldigt berörd av honom så analyserar att han verkar tänkt på mig också o tar kontakt liksom. O i allmänhet funkar det såhär? Träffat många men aldrig märkt detta 
  • Anonym (Oljerock)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 14:26:43 följande:
    Men ändå . är du man? liksom hur långt är man beredd att gå för ett ligg? Menar kan man ens njuta av det om man vet att man förstör den personens liv och krossar den personens hjärta medvetet? Säger inte emot dig utan bara undrar. kan har dessutom förklarat för honom hur jag känt o så. Hade själv haft så svårt att kunna släppa dem tankarna om jag var han? 
    Han har gång på gång visat att han inte ser dig som flickvänsmaterial eftersom han väljer andra kvinnor att starta relationer med. 
    Ni har däremot nån form av kk-relation och det är så han ser dig.  Dina protester väger inte särskilt tungt eftersom du fortsätter att träffa honom. Så varför skulle han ta det på allvar?  Det är ungefär samma fenomen som att hota med att göra slut i en relation när något inte passar. Men man lämnar aldrig...  

    Sen tror jag att han faktiskt HAR visat/sagt hur han ser på er relation men jag tror att du inte velat ta det till dig och inte tagit det på allvar för att du vill något annat och hoppas han ska ändra sig. 
  • Anonym (H)
    Anonym (Oljerock) skrev 2024-02-14 14:43:39 följande:
    Han har gång på gång visat att han inte ser dig som flickvänsmaterial eftersom han väljer andra kvinnor att starta relationer med. 
    Ni har däremot nån form av kk-relation och det är så han ser dig.  Dina protester väger inte särskilt tungt eftersom du fortsätter att träffa honom. Så varför skulle han ta det på allvar?  Det är ungefär samma fenomen som att hota med att göra slut i en relation när något inte passar. Men man lämnar aldrig...  

    Sen tror jag att han faktiskt HAR visat/sagt hur han ser på er relation men jag tror att du inte velat ta det till dig och inte tagit det på allvar för att du vill något annat och hoppas han ska ändra sig. 
    Han har aldrig sagt någonting om vår relation men sänder ut signaler ibland att han har känslor tillbaka 
  • Anonym (Oljerock)
    Anonym (H) skrev 2024-02-14 16:12:08 följande:
    Han har aldrig sagt någonting om vår relation men sänder ut signaler ibland att han har känslor tillbaka 
    Klart att det kan finnas känslor men dom är inte tillräckliga .  
  • Anonym (H)
    Anonym (Oljerock) skrev 2024-02-14 16:32:35 följande:
    Klart att det kan finnas känslor men dom är inte tillräckliga .  
    Men hör man av sig till en kk varje dag är det normalt 
Svar på tråden Denna relation gör mig galen