Bpd föräldraskap
Jag har varit tillsammans med min tjej I fem år och vårat förhållande har varit kantat av toppar och dalar. I perioder så skulle jag säga att vår relation Inte varit speciellt hälsosam men vi har jobbat oss igenom det. Ungefär ett år in i vår relation så fick min flickvän diagnosen bpd vilket förklarade ganska mycket. Hon har utsatt mig för ganska mycket under vår relation som andra nog skulle se som varningstecken men jag har ändå valt att stå vid hennes sida och arbeta på våra problem. Nu till sak...för ungefär två månader sen börjar min tjej prata om att hon vill skaffa barn, jag har jättesvårt att se oss skaffa ett barn då relationen ser ut som den gör och innebär utmaningar bara oss emellan. jag kan tänka mig att avstå från att skaffa barn men inte hon, hon vill i princip lämna mig om vi inte skaffar barn ihop. I mina ögon så känns det väldigt oansvarigt att ta in ett barn i ekvationen. När jag säger det så blir hon såklart sårad och menar på att jag säger att hon inte kan bli en bra förälder pga sin bpd. Vad gör jag? Det känns som att jag inte kan resonera med henne. Det är ju inte det jag egentligen säger utan jag utgår ju från hur vår relation ser ut och vilka utmaningar den kräver i sig. Sen tycker jag väll att man i alla fall där man skaffar barn måste se verkligheten och förstå att ett barn kräver mycket som man behöver kunna tillgodose