• Anonym (corazónroto)

Hjärtat i tusen bitar

Mår så oroligt dålig och hoppas inte inblandade här läser tråden. En man i min umgängeskrets var min stora ungdomskärlek. Vi träffades ofta och hade sex och festade men blev aldrig tillsammans eller så. Senare berättade hans bästa vän i förtroende för mig att den här killen egentligen ogillade mig skarp att han störde sig på mig och sedan berättade han mycket intima saker om mig så jag var tvungen att gå vidare. För att vara ärligt dumpade han mig. Jag flyttade till Latinamerika. Jag släppte aldrig killen ur mina tankar. Han har ibland hört av sig men inget annat. Han är svensk och bor i Sverige. Det har gått många år och i julas hörde han av sig med anledningen att vi skulle hjälpa våra vänner att ställa till deras bröllopsfest som ska äga rum nu framåt våren. Vi småpratade dagligen en månad. En månad till körde han en otrolig charmoffensiv med mycket gulliga grejer dagligen och jag tänkte att han kanske förändrat sin syn på mig. Jag åkte till Sverige nu och han erbjöd mig att äta middag hos honom och planera. Så jag visste att attraktion fanns. Jag åkte dit och vi lagade middag och hade trevligt och pratade. Han satte på romantiska sånger och kramades och massa sånt. Vilket kändes inte alls som honom. Sedan tog han initiativ till att kyssas och jag både ville och inte ville men gjorde det och det var blandande känslor. Sedan ville han gå vidare men jag kände mig inte alls redo. Men det var som att det inte fanns ett läge att säga nej så jag gjorde det här bara. Jag sov där. Nu har han även tagit bilder på mig och skickat dessa till den här nära vännen och en väninna. Inga felaktiga bilder men ändå. Han berättade inte om detta. Jag hade ont i kroppen efter händelsen, jag vill understryka att det inte rörde sig om en våldtäkt. Jag har nu varit mycket trött och besväras av mardrömmar och har inte kunnat äta efter det här. Jag vill nu beställa en återresa och känner att jag inte klarar av att gå till bröllopet, jag vet att jag måste då det är en nära vän. Varför reagerar jag såhär? Det tog så mycket mental på mig och vet inte varför. Ska jag be honom ta bort bilder eller ska jag släppa denna? Hur ska jag tänka? Det känns som att mitt hjärta gått i tusen bitar och vet inte varför 

• Svar på tråden Hjärtat i tusen bitar
  • MsM84

Jag tycker det låter som att du har känslomässigt blivit våldtagen, då du inte riktigt ville. Dock inte ?på riktigt ? då du verkar ha visat honom att du ville.

• Anonym (corazónroto)
    MsM84 skrev 2024-02-08 14:42:28 följande:

Jag tycker det låter som att du har känslomässigt blivit våldtagen, då du inte riktigt ville. Dock inte ?på riktigt ? då du verkar ha visat honom att du ville.

Ja men precis jag visade inte på något sätt att jag inte ville. Jag har problem med att tolka signaler själv också och läser in budskap fel tror jag. 
  • Anonym (corazónroto)

Jag känner mig mycket smutsig. Jag undrar också om någon vet om det i Sverige finns möjlighet till att självtesta sig för sjukdomar via apoteket eller behöver man vara skriven här? 

• olof 45

Jag förstod inte riktigt vad det var för bilder detta gällde? Han berättade inte att han tagit bilder, eller att han skickat dessa vidare?

Har du någonsin pratat ut med den här killen om att du visste att han "störde sig på dig" när du var yngre?

Kan det vara så att du (såklart) kände dig utnyttjad och lurad när du var yngre, och att du är rädd att exakt samma inträffat nu? Att du blev utnyttjad för sex? Att han driver med dig? 

Du skrev att det inte var en våldtäckt, men din reaktion tyder ändå på att du gjort något som du egentligen inte ville. Han kommer kunna argumentera att det inte är hans fel eftersom du itne sa nej, men samtidigt måste du nu lyssna på din kropp och dess reaktioner.

För mig låter det som att du lider av trauma pga vad som hänbde tidigare, och alla dessa känslor är nu tillbaka i kroppen. Dels så manipulerade han dig till att ha sex fastän ni ännu inte pratat ut om känslor tidigare och nu, och dels gick han över någon slags gräns iom att han skickat bilder till folk?

Du måste nog lära dig att sätta gränser. Om jag var du skulle jag gå på bröllopet men INTE gå hem till denna kille för mer "planering"! 

Personligen skulle jag inte heller visa honom att han lyckats göra dig ledsen, utan mera låtsas att du utnyttjade honom. För din egen självkänslas skull... 

För om han gillar dig på allvar och vill påbörja något riktigt, då skulle han börja kämpa. Om inte, så är han bara slöseri med din tid och energi iallafall.

• Anonym (corazónroto)
    olof 45 skrev 2024-02-08 14:55:32 följande:

Jag förstod inte riktigt vad det var för bilder detta gällde? Han berättade inte att han tagit bilder, eller att han skickat dessa vidare?

Har du någonsin pratat ut med den här killen om att du visste att han "störde sig på dig" när du var yngre?

Kan det vara så att du (såklart) kände dig utnyttjad och lurad när du var yngre, och att du är rädd att exakt samma inträffat nu? Att du blev utnyttjad för sex? Att han driver med dig? 

Du skrev att det inte var en våldtäckt, men din reaktion tyder ändå på att du gjort något som du egentligen inte ville. Han kommer kunna argumentera att det inte är hans fel eftersom du itne sa nej, men samtidigt måste du nu lyssna på din kropp och dess reaktioner.

För mig låter det som att du lider av trauma pga vad som hänbde tidigare, och alla dessa känslor är nu tillbaka i kroppen. Dels så manipulerade han dig till att ha sex fastän ni ännu inte pratat ut om känslor tidigare och nu, och dels gick han över någon slags gräns iom att han skickat bilder till folk?

Du måste nog lära dig att sätta gränser. Om jag var du skulle jag gå på bröllopet men INTE gå hem till denna kille för mer "planering"! 

Personligen skulle jag inte heller visa honom att han lyckats göra dig ledsen, utan mera låtsas att du utnyttjade honom. För din egen självkänslas skull... 

För om han gillar dig på allvar och vill påbörja något riktigt, då skulle han börja kämpa. Om inte, så är han bara slöseri med din tid och energi iallafall.

Jag minns inte riktigt det. Det var såhär att vi aldrig nånsin pratade känslor under alla år vi hade en sexuell relation. Och jag gjorde ett par dramatiska utspel där hans vän blev mycket upprörd. Jag har haft stor utmaning kring impulskontroll och reglering av känslor, och var mycket noggrann med att aldrig visa en enda känsla för honom. Sedan var jag inte hans typ utseendemässigt o såna han föredrar inte mörka tjejer men det är ju en bisak egentligen. Jag tror att det blev en kalldusch då hans total förändrade beteende liksom väckte en förhoppning i mig att han äntligen fått känslor på riktig eller kanske också alltid tänkt på mig och insett det nu eller nåt sånt. De romantiska tankarna svävade iväg helt enkelt. Jag tänkte inte heller på att han skulle liksom låtsas vara intresserad på riktig bara för sex liksom mtp historien bakom och allt det lidande det förde med sig och vi dessutom känner varandras vänner etc. 

Bilder var på ansikte när jag sov, fick det berättat av en tjejkompis som känner de andra två. Jag kanske borde gå på bröllopet ändå, det känns inte OK att bli sjuk precis innan? Vet du också var man kan testa sig för sjukdomar om man inte är skriven i Sverige? 

• Anonym (K)

Kan det vara så att han egentligen gillar dig men att vännen var avundsjuk och ljög om att killen ogillar dig? Killkompisen ville kanske ha dig? För varför skulle hans bästa vän gå bakom ryggen på honom. Om det kompisen sa stämmer så en stor eloge till honom som var så ärlig mot dig. Men du måste ju prata ut med killen om detta?

• Anonym (corazónroto)
    Anonym (K) skrev 2024-02-08 15:22:05 följande:

Kan det vara så att han egentligen gillar dig men att vännen var avundsjuk och ljög om att killen ogillar dig? Killkompisen ville kanske ha dig? För varför skulle hans bästa vän gå bakom ryggen på honom. Om det kompisen sa stämmer så en stor eloge till honom som var så ärlig mot dig. Men du måste ju prata ut med killen om detta?

Jag tror tyvärr det han sa stämde. Det var såhär att de två levde tillsammans de hyrde en villa ihop. Precis i början skrev vännen ett olämpligt sms till mig men på skämt som jag aldrig svarade på. Killkompisen såg verkligen ned på mig och var tydlig med det både på nätet och när vi sågs på riktigt. 
    Jag blev en gång gravid med killen jag var kär i och han försvann. Då skrev jag tills hans vän efter en tid. Då kom vännen hem till mig och berättade allting killen sagt om mig och uppmanade mig till abort. jag fick flera meddelanden om detta från honom 
  • Holaquetal12

Vill du skriva i DM 

Svar på tråden Hjärtat i tusen bitar