• olof 45

Hjärtat i tusen bitar

Jag förstod inte riktigt vad det var för bilder detta gällde? Han berättade inte att han tagit bilder, eller att han skickat dessa vidare?

Har du någonsin pratat ut med den här killen om att du visste att han "störde sig på dig" när du var yngre?

Kan det vara så att du (såklart) kände dig utnyttjad och lurad när du var yngre, och att du är rädd att exakt samma inträffat nu? Att du blev utnyttjad för sex? Att han driver med dig? 

Du skrev att det inte var en våldtäckt, men din reaktion tyder ändå på att du gjort något som du egentligen inte ville. Han kommer kunna argumentera att det inte är hans fel eftersom du itne sa nej, men samtidigt måste du nu lyssna på din kropp och dess reaktioner.

För mig låter det som att du lider av trauma pga vad som hänbde tidigare, och alla dessa känslor är nu tillbaka i kroppen. Dels så manipulerade han dig till att ha sex fastän ni ännu inte pratat ut om känslor tidigare och nu, och dels gick han över någon slags gräns iom att han skickat bilder till folk?

Du måste nog lära dig att sätta gränser. Om jag var du skulle jag gå på bröllopet men INTE gå hem till denna kille för mer "planering"! 

Personligen skulle jag inte heller visa honom att han lyckats göra dig ledsen, utan mera låtsas att du utnyttjade honom. För din egen självkänslas skull... 

För om han gillar dig på allvar och vill påbörja något riktigt, då skulle han börja kämpa. Om inte, så är han bara slöseri med din tid och energi iallafall.

Svar på tråden Hjärtat i tusen bitar