• ItsyBitsy52

    VLCD med start 13/1.

    Hej!


    Som rubriken lyder: startade igår 13/1 med VLCD. Blir färdigblandade shakes jag kommer dricka i 4 veckor. Någon som vill haka på? Eller har gjort den resan som vill dela med sig av resultat? 

    Jag startade på 86.2 till mina 159 cm. Kommer ha vägdagar på lördagar. 


    Är ni med? 

  • Svar på tråden VLCD med start 13/1.
  • OlgaElvira

    Jag gjorde detta för ett antal år sedan, Cambridgemetoden passade mig bäst. Första vecka var jobbig, men sedan avtog hungerkänslorna. Dock fick jag blixtrande huvudvärk några gånger. Insåg att jag fick i mig alldeles för lite vätska. Minst 3 liter samt det jag fick från mina shakes. Jag åt mina shakes med sked, som soppa, för att få känslan av måltid. 


    Det jobbiga kom sedan när jag skulle trappa upp med vanlig kost, det gäller att ta det lugnt för  då fick jag tillbaka hungerkänslor och missade att dricka. 


    Lycka till, det är en bra start för ett sundare liv.

  • Anonym (Anonym)

    Så du ska dricka shakes i 4v och sen,? Vad ska du göra mer än dricka shakes? Vad är planen när du når vikt X och ska kunna leva normalt på vanlig mat? 

    Förstår att företagen tjänar pengar på allt sånt här, inget är ju en lösning. Finns en regel, Intag-uttag, fjölar man i sig massa får man ta ut massa. Det handlar ju intw om att NÅ en vikt utan att LEVA med en vikt, det borde vara startpunkten till all diet. Hur vill, kan och har jag karaktär till att leva och vad för vikt innebär det

  • ItsyBitsy52
    OlgaElvira skrev 2024-01-14 17:13:22 följande:

    Jag gjorde detta för ett antal år sedan, Cambridgemetoden passade mig bäst. Första vecka var jobbig, men sedan avtog hungerkänslorna. Dock fick jag blixtrande huvudvärk några gånger. Insåg att jag fick i mig alldeles för lite vätska. Minst 3 liter samt det jag fick från mina shakes. Jag åt mina shakes med sked, som soppa, för att få känslan av måltid. 


    Det jobbiga kom sedan när jag skulle trappa upp med vanlig kost, det gäller att ta det lugnt för  då fick jag tillbaka hungerkänslor och missade att dricka. 


    Lycka till, det är en bra start för ett sundare liv.


    Förstår. Jag känner av skallen och försöker få i mig tillräckligt med vatten. Men är ju som sagt bara andra dagen så det lär avta. Är hittills inte sugen på något alls, väldigt motiverad. Hur länge höll du på och hur mycket gick du ner? :) 

  • ItsyBitsy52
    Anonym (Anonym) skrev 2024-01-14 19:42:20 följande:

    Så du ska dricka shakes i 4v och sen,? Vad ska du göra mer än dricka shakes? Vad är planen när du når vikt X och ska kunna leva normalt på vanlig mat? 

    Förstår att företagen tjänar pengar på allt sånt här, inget är ju en lösning. Finns en regel, Intag-uttag, fjölar man i sig massa får man ta ut massa. Det handlar ju intw om att NÅ en vikt utan att LEVA med en vikt, det borde vara startpunkten till all diet. Hur vill, kan och har jag karaktär till att leva och vad för vikt innebär det


    Efter 4 veckor tänkte jag utvärdera och se hur mycket jag gått ner och hur allt känns. Kommer även lägga in promenader. Orkar jag så kör jag vidare med ytterligare 3 veckor. Om inte - börjar jag räkna kalorier och träna. Har gjort det tidigare och gått ner ca 25 kg men just nu vill jag ha en kickstart för att sen låta det gå lite segare.
  • OlgaElvira
    ItsyBitsy52 skrev 2024-01-14 20:27:36 följande:

    Förstår. Jag känner av skallen och försöker få i mig tillräckligt med vatten. Men är ju som sagt bara andra dagen så det lär avta. Är hittills inte sugen på något alls, väldigt motiverad. Hur länge höll du på och hur mycket gick du ner? :) 


    Jag höll på i 12 veckor, eller. 0 veckoresan långsam upptrappning. Gick ner från 82 till 69. Nu några år senare har jag gått upp till 72 och håller mig där. Men den svåraste delen är och var att hitta en livsstil som fungerar livet ut.
  • ItsyBitsy52
    OlgaElvira skrev 2024-01-15 00:11:05 följande:
    Jag höll på i 12 veckor, eller. 0 veckoresan långsam upptrappning. Gick ner från 82 till 69. Nu några år senare har jag gått upp till 72 och håller mig där. Men den svåraste delen är och var att hitta en livsstil som fungerar livet ut.

    Fantastiskt! Det förstår jag också, och det är lätt att glömma. Men man har skallen på rätt plats om man kör på i 12 veckor. Grymt jobbat!  

  • ItsyBitsy52

    Dag 3. Huvudvärken från igår är som bortblåst - skönt! Inget sug på något annat heller. 


    Ingen som vill haka på och följas åt?? 

  • ItsyBitsy52

    Puffar igen. Ingen som kör på pulver? Om inte, har ni gjort det tidigare? Hur gick det? Hur länge höll ni på? berätta gärna :) jag är inne på dag 4 och tycker det går smidigt. Skönt att inte behöva planera för middag osv. Någon?? 

  • ItsyBitsy52

    Nu har jag druckit naturdiet i 1 hel vecka och endast gått ned 1.6 kg. Inte fuskat en enda gång och druckit litervis med vatten varje dag. Hur är det möjligt att det inte är mer?! Har ni varit med om liknade? Hjälp tack!!!! 

  • ItsyBitsy52

    Veckovägning 2: -1.8 denna vecka. Så på 2 veckor -3.4 kg. Det går fortfarande väldigt smidigt. Tycker dock det borde gå snabbare när man går på helkur, men antar att det är olika för alla. Jag är inte en av dom som går ner 2-3-4 kg i veckan, tyvärr. Men jag kämpar på! Fortfarande ingen som vill delge erfarenheter eller som också kämpar på sitt håll? 

Svar på tråden VLCD med start 13/1.