• Maja2003

    Vad ska kvinnor med män till 2024?

    Ingen av mina tjejkompisar har pojkvän, och ingen letar. För oss är det betydligt intressantare att starta eget och tjäna pengar. En har gjort karriär på YouTube. Hon är absolut inte rikskändis, men hon tjänar så pass bra att hon kan jobba halvtid och ändå klara sig.

    Jag tror att många äldre kvinnor (30+) gått till offentlig sektor för att det är "säkra jobb", men jag tror samtidigt att min generation är betydligt drivnare och inställda på att starta eget och köra sin egen business.

    Så vad ska vi med män till? Ingen av oss är längre intresserade att skaffa barn, och män ses mest som blindtarmar. Min mamma och kvinnor i hennes ålder berättar att de ser män som en trygghet som bildar ett team. Men i min ålder ser man män som rätt onödiga och överflödiga. Visst kan det vara kul med ett ONS någon gång, men inte längre än så.

    Vad ska män fylla för funktion i kvinnors liv 2024? Är man intresserad av barn kan jag förstå att de har en funktion att stötta familjen, men det är definitivt så att färre och färre kvinnor vill ha barn.

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad ska kvinnor med män till 2024?
  • enfunderandeman

    Konstig tråd, varför behöver någon, någon överhuvudtaget?

    Fast att påstå att de enda viktiga vi har emellan varandra är fortplantning och barnuppfostran. För tankarna indirekt till någon frireligös ledare i någon kyrka som predikar . Även som man, kan jag tycka att det låter lite väl primitivt.  Så den personen har alltså inga vänskaper emellan män och kvinnor?
    Och det går alldeles utmärkt om man inte fastnat i sina pubertala hormoner. Mysko person.

    Vi behöver alla varandra, på något vis oavsett kön. Indirekt eller direkt. Tjänster och gentjänster i samhället.

  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Freken)
    Anonym (Göran.) skrev 2023-12-30 19:11:26 följande:

    Vi män är viktiga för dig och ditt liv.  


    allt du ser runtomkring dig hus vägar bilar elledningar ALLT är byggt av män.  I händelse av krig är det vi män som försvarar dig och vår nation. allt du ser runtomkring dig repareras och bytts ut av män  

    slocknar belysning svämmar avloppet över är det en man som fixar problemet  det är vi män som hämtar dina sopor  
    skottar bort snö. 


    din pappa är en man.  Så vi män behövs lika mycket som ni kvinnor.  Vi behöver varandra.  


    när din bil går sönder är det en man som lagar den.  


    när du hämtar ett paket är det en man som har levererat tillverkar det du har köpt.  


    givetvis generaliserar jag. Men du behöver tänka ett varv till innan du skriver att du inte behöver en man. 


     


    Jag hoppades att fler män förstod att trådstartens egentliga målgrupp är män. Agitera män för att öka polariseringen mellan män och kvinnor. Trådstartare är sannolikt en man, där en ökad polarisering mellan könen bidrar till att fler män ska ansluta sig för att börja betrakta kvinnor som fienden.

    Jag känner mig frustrerad. Finns så mycket ondska i världen. 
  • Anonym (My)
    Anonym (Elisa) skrev 2023-12-30 19:33:55 följande:
    Jag tror inte DU är tillräckligt mogen för att ens ta in vad vi skulle skriva var positivt med män här ens!?  män är bra till många fler saker än du tror..
    Men vad är poängen med att försöka förklara något för dig som tydligen helt gått miste om kärlek, en normal uppväxt osv, för att du aldrig har haft en egen pappa.

    OM du har haft en egen pappa..vad tror du han gjorde så att du kunde födas? 
    Ja precis, han låg med din mor så blev du till.....så helt värdelös var ju inte din pappa trots allt då eller? 🙄
    Om du nu inte tycker att ditt eget liv är totalt värdelöst då.. För om inte din far hade jökat med din mor så hade du inte kunnat sitta här och bete dig så jäkla  otacksamt..

    Men enligt dig så är karlar värdelösa..och då måste du ju tycka att din pappa, du själv osv också är helt värdelösa.

    Fan väx upp lite bitch!
    Fast TS är en man som utger sig för att vara kvinna. I syfte att öka polariseringen mellan könen.
  • Anonym (PeterheterKarlAlexanderochMaja2003)
    Maja2003 skrev 2023-12-30 15:48:09 följande:
    Vad ska kvinnor med män till 2024?

    Ingen av mina tjejkompisar har pojkvän, och ingen letar. För oss är det betydligt intressantare att starta eget och tjäna pengar. En har gjort karriär på YouTube. Hon är absolut inte rikskändis, men hon tjänar så pass bra att hon kan jobba halvtid och ändå klara sig.

    Jag tror att många äldre kvinnor (30+) gått till offentlig sektor för att det är "säkra jobb", men jag tror samtidigt att min generation är betydligt drivnare och inställda på att starta eget och köra sin egen business.

    Så vad ska vi med män till? Ingen av oss är längre intresserade att skaffa barn, och män ses mest som blindtarmar. Min mamma och kvinnor i hennes ålder berättar att de ser män som en trygghet som bildar ett team. Men i min ålder ser man män som rätt onödiga och överflödiga. Visst kan det vara kul med ett ONS någon gång, men inte längre än så.

    Vad ska män fylla för funktion i kvinnors liv 2024? Är man intresserad av barn kan jag förstå att de har en funktion att stötta familjen, men det är definitivt så att färre och färre kvinnor vill ha barn.


    Dags igen då alltså.
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (Freken) skrev 2023-12-30 19:36:16 följande:
    Jag hoppades att fler män förstod att trådstartens egentliga målgrupp är män. Agitera män för att öka polariseringen mellan män och kvinnor. Trådstartare är sannolikt en man, där en ökad polarisering mellan könen bidrar till att fler män ska ansluta sig för att börja betrakta kvinnor som fienden.

    Jag känner mig frustrerad. Finns så mycket ondska i världen. 
    Intressant synvinkel du har faktiskt..

    Och ja du kan mycket möjligt ha rätt..tyvärr! 

    Bara en fråga...varför skulle någon vilja låtsas vara en kvinna som inte gillar män. om det är en man?
    För att få igång något sorts hat, eller liknande eller?.
  • Anonym (Freken)
    Anonym (Elisa) skrev 2023-12-30 19:48:33 följande:
    Intressant synvinkel du har faktiskt..

    Och ja du kan mycket möjligt ha rätt..tyvärr! 

    Bara en fråga...varför skulle någon vilja låtsas vara en kvinna som inte gillar män. om det är en man?
    För att få igång något sorts hat, eller liknande eller?.
    Dina inlägg låter precis som trådstartens.
  • Anonym (Kp)
    Anonym (Freken) skrev 2023-12-30 19:36:16 följande:
    Jag hoppades att fler män förstod att trådstartens egentliga målgrupp är män. Agitera män för att öka polariseringen mellan män och kvinnor. Trådstartare är sannolikt en man, där en ökad polarisering mellan könen bidrar till att fler män ska ansluta sig för att börja betrakta kvinnor som fienden.

    Jag känner mig frustrerad. Finns så mycket ondska i världen. 
    Exakt.
  • Anonym (Elisa)
    Anonym (Freken) skrev 2023-12-30 19:53:13 följande:
    Dina inlägg låter precis som trådstartens.
    Va ? Vilka inlägg har jag postat som låter som TS ?

    Nej jag har snarare postat inlägg som tycker tvärtemot gällande män än vad TS skriver eller tycker..hur kan man misstolka det jag skrev till att jag tycker som TS ens ?
    Jag håller inte med ts för fem öre..
  • Anonym (A)
    Anonym (Freken) skrev 2023-12-30 19:36:16 följande:
    Jag hoppades att fler män förstod att trådstartens egentliga målgrupp är män. Agitera män för att öka polariseringen mellan män och kvinnor. Trådstartare är sannolikt en man, där en ökad polarisering mellan könen bidrar till att fler män ska ansluta sig för att börja betrakta kvinnor som fienden.

    Jag känner mig frustrerad. Finns så mycket ondska i världen. 
    Sorgligt
  • Anonym (Hum)

    Ja va ska människor ha människor  till 2024
    Troll finns med !

  • d0MiN077
    Maja2003 skrev 2023-12-30 15:48:09 följande:
    Vad ska kvinnor med män till 2024?

    Ingen av mina tjejkompisar har pojkvän, och ingen letar. För oss är det betydligt intressantare att starta eget och tjäna pengar. En har gjort karriär på YouTube. Hon är absolut inte rikskändis, men hon tjänar så pass bra att hon kan jobba halvtid och ändå klara sig.

    Jag tror att många äldre kvinnor (30+) gått till offentlig sektor för att det är "säkra jobb", men jag tror samtidigt att min generation är betydligt drivnare och inställda på att starta eget och köra sin egen business.

    Så vad ska vi med män till? Ingen av oss är längre intresserade att skaffa barn, och män ses mest som blindtarmar. Min mamma och kvinnor i hennes ålder berättar att de ser män som en trygghet som bildar ett team. Men i min ålder ser man män som rätt onödiga och överflödiga. Visst kan det vara kul med ett ONS någon gång, men inte längre än så.

    Vad ska män fylla för funktion i kvinnors liv 2024? Är man intresserad av barn kan jag förstå att de har en funktion att stötta familjen, men det är definitivt så att färre och färre kvinnor vill ha barn.


    Tycker du låter som en manshatare. Vad man behöver en man till? först och främst så skaffar man ju ett förhållande baserat på känslor och att man tycker om varandra. 
  • Anonym (Gaffelsvans)
    OlgaElvira skrev 2023-12-30 17:55:33 följande:

    Män ger glädje


    Ja, finns många kvinnor som uppskattar manliga komiker och gillar att lyssna på män som sjunger och spelar instrument.
  • Anonym (Rolf)

    När du sitter ensam på ålderns höst utan nära och kära så kommer det att svida.

  • Anonym (Kaffedrauken)

    Tycker i flertalet trådar att det klagas från kvinnors håll som vill ha barn och känner biologiska klockan ticka blablabla.
    Varför skaffar ni inte barn själva om ni vill ha barn så gärna?

    De flesta här känns ju som att de hoppas på nån typ av jungfrufödsel medan de sitter och kollar hem till gården och dricker 10l cola light, att Jesus plötsligt ska storma in genom dörren på en vit springare och vifta lite med handen så vips är man gravid?

Svar på tråden Vad ska kvinnor med män till 2024?