• Anonym (Tagit bort cellförändringar)

Någon som blivit gravid efter konisering av livmodertappen?

Hej! Är det någon här som har lyckats bli gravid efter en konisering? OM det till och med är någon här som fick barn INNAN koniseringen och sedan även blivit gravid EFTER, var det någon skillnad?

• Svar på tråden Någon som blivit gravid efter konisering av livmodertappen?
  • Anonym (Mammax4)

Jag födde 3 barn innan koniseringen o 1 efter. Ingen skillnad med nåt.

• magplask

Två barn innan konisering och sen gravid ganska snabbt vid försök att skaffa nr 3, men fick missfall i v 9. 
    Dom tog bort 18 mm vid min konisering som gjordes 2019. 
    Kanske har naturliga förklaringar till missfallet, är 10 år äldre nu (36). 

• Anonym (...)

Barn både innan konisering och efter, gick precis lika lätt att bli gravid några månader efter konisering som innan. Ingen skillnad. 

Anonym (Mammax4) skrev 2023-11-21 19:35:36 följande:

Jag födde 3 barn innan koniseringen o 1 efter. Ingen skillnad med nåt.

Härligt att höra! Du blödde inte mer under graviditeten eller så? 
    magplask skrev 2023-11-21 20:03:18 följande:

Två barn innan konisering och sen gravid ganska snabbt vid försök att skaffa nr 3, men fick missfall i v 9. 
    Dom tog bort 18 mm vid min konisering som gjordes 2019. 
    Kanske har naturliga förklaringar till missfallet, är 10 år äldre nu (36). 

Beklagar! Det känns ju dock lite som att nästan vem som helst kan få missfall när som helst, så vem vet vad det berodde på? Men är 18 mm mycket eller? Jag minns inte att någon berättade för mig hur mycket man tog bort. Vi är lika gamla du och jag, eller jag är 35.

Anonym (...) skrev 2023-11-21 20:52:23 följande:

Barn både innan konisering och efter, gick precis lika lätt att bli gravid några månader efter konisering som innan. Ingen skillnad. 

Härligt! Och det var inte som att du blödde mer under graviditeten heller? Tänker nämligen inte bara på om man kunde bli gravid igen utan om graviditeten var annorlunda eller så också. tack för svar!
  • magplask
    Anonym (Tagit bort cellförändringar) skrev 2023-11-21 22:32:10 följande:

Beklagar! Det känns ju dock lite som att nästan vem som helst kan få missfall när som helst, så vem vet vad det berodde på? Men är 18 mm mycket eller? Jag minns inte att någon berättade för mig hur mycket man tog bort. Vi är lika gamla du och jag, eller jag är 35.

Jag tror det är vanligare med typ 1 cm snarare än nästan 2, men jag vet inte. Jag hade CIN3 och AIS så kanske därför dom tog mycket. Är frisk nu i alla fall :) 
    Men det kan spela roll lite senare i graviditeten om man behöver ha cerklage om dom har tagit mycket. 
    Det tog sig på typ fjärde försöker för oss och jag har precis fått första ägglossningen efter missfallet nu så får se om och när det tar sig igen. Min kille tyckte det var lite omvälvande att först få besked om att han ska bli pappa och sen tvärkast åt andra hållet.
  • Anonym (korven)
    Anonym (Tagit bort cellförändringar) skrev 2023-11-21 17:39:47 följande:
    Någon som blivit gravid efter konisering av livmodertappen?

Hej! Är det någon här som har lyckats bli gravid efter en konisering? OM det till och med är någon här som fick barn INNAN koniseringen och sedan även blivit gravid EFTER, var det någon skillnad?

Ja, jag blev gravid efter konisering.
  • Anonym (...)
    Anonym (Tagit bort cellförändringar) skrev 2023-11-21 22:34:12 följande:
    Härligt! Och det var inte som att du blödde mer under graviditeten heller? Tänker nämligen inte bara på om man kunde bli gravid igen utan om graviditeten var annorlunda eller så också. tack för svar!
    Nej, graviditeten har varit exakt likadan som innan hittills, ingen skillnad. V. 32 nu. Tog nog bort ca 1 cm.
Svar på tråden Någon som blivit gravid efter konisering av livmodertappen?