• Tänk logiskt

    Vill män ha mer sex än kvinnor?

    Jag har tittat på ett antal amerikanska Youtubevideor med budskapet att mannen vill ha mer sex än kvinnan i en relation. Att många män är frustrerade för att deras fruar/sambor nästan inte vill ha sex alls.

    Men är det så? Har kvinnor allmänt mindre lust än män? Eller är det ett specifikt amerikanskt fenomen?

    Själv har jag bara haft ett fåta relationer och de varade bara några år och var långdistansrelationer, men de kvinnor jag var ihop med då ville ha sex lika ofta som jag.

  • Svar på tråden Vill män ha mer sex än kvinnor?
  • Anonym (Sex4life)

    Jag är en kvinna på 45år och min man är några år äldre än mig. Jag har betydligt högre sexlust än honom. Han ställer oftast upp när jag kommer och teesar honom men de gånger han vänligt nekar då är det för mycket att tänka på eller helt slut fysiskt och behöver sömn.

    Vi har ett fantastiskt sexliv och han gör allt för mig, skulle vara önska att de blev sex oftare, helst varje dag och inte bara 2-3 gånger i veckan🤣 Som längst har de gått en vecka mellan akterna och de undviker vi helst 😉

  • Anonym (man40)
    Anonym (Sex4life) skrev 2024-01-02 03:34:58 följande:

    Jag är en kvinna på 45år och min man är några år äldre än mig. Jag har betydligt högre sexlust än honom. Han ställer oftast upp när jag kommer och teesar honom men de gånger han vänligt nekar då är det för mycket att tänka på eller helt slut fysiskt och behöver sömn.

    Vi har ett fantastiskt sexliv och han gör allt för mig, skulle vara önska att de blev sex oftare, helst varje dag och inte bara 2-3 gånger i veckan🤣 Som längst har de gått en vecka mellan akterna och de undviker vi helst 😉


    Nästan provocerande
    Om min fru har egen lust varje månad så är det väldigt bra. Realistiskt händer det kanske 3-4 gånger per år att hon tar initativ.

    Jag har gett upp hoppet 
  • Anonym (Johanna)
    Anonym (?) skrev 2023-11-16 21:58:58 följande:

    Trist svar men ... så har jag upplevt det. Många kvinnor använder sex för att "lura in" män i förhållanden,. Sedan dör det bara av ....
    När man är äldre (klimakterie) så finns det ju en biologisk förklaring men i 20 -30 års-åldern så ....njaaa Då har man nog kanske sex gemensamt.
    I dag -som äldre har jag mer ett stabilt förhållande som o början byggde mycket på sex men som idag bygger mer på ...att det är vi liksom... 10 år som särbo men det funkar på något sätt.....


    Det där tror jag inte en sekund på. Men absolut att många kvinnors lust är betydligt större när hon är kär och förälskad. Då pirrar det!

    Sen kan det tyvärr avta. Men jag vet ju väldigt många män som också är väldigt uppvaktande, intresserade, fräscha och inkännande första tiden av relationen, sen går det utför och de börjar ta kvinnan för givet. Många kvinnor känner sig nog också rätt lurade på relationen. Och besvikelsen bidrar ju inte till en högre lust.

    För män är sex frikopplat från hans känsloliv i högre utsträckning än för kvinnor. Kvinnors lust korrelerar med hennes dagsform och känsloläge.

    Hon kommer inte känna sug när hon vikt klart tvätten medan han spelar på datorn. Men han kommer vilja- trots att de knappt sagt hej till varandra.
  • Anonym (A)
    Anonym (?) skrev 2023-11-16 21:58:58 följande:

    Trist svar men ... så har jag upplevt det. Många kvinnor använder sex för att "lura in" män i förhållanden,. Sedan dör det bara av ....
    När man är äldre (klimakterie) så finns det ju en biologisk förklaring men i 20 -30 års-åldern så ....njaaa Då har man nog kanske sex gemensamt.
    I dag -som äldre har jag mer ett stabilt förhållande som o början byggde mycket på sex men som idag bygger mer på ...att det är vi liksom... 10 år som särbo men det funkar på något sätt.....


    År män så lättlurade
  • Anonym (A)

    En del män har mer sexlust, en del kvinnor har mer sexlust

  • Anonym (Mx)

    Generellt sett ja, absolut. Framförallt så tappar kvinnor lusten av en massa olika anledningar som inte män normalt sett gör.

  • Jim84

    Haft en handfull längre relationer (ett år eller längre) och det har inte varit något genomgående mönster i någon av dessa.

  • Anonym (Man)

    För oss är det så. Jag vill ha sex betydligt oftare än frun. Hon har haft tre pojkvänner före mig och säger att det alla gånger var likadant, de ville ha mera än henne. Jag har en blandad erfarenhet. Med en av mina tidigare flickvänner var det likadant som nu, jag ville ofta och hon ville sällen. Med den andra flickvännen var det dock annorlunda, hon var väldigt ivrig och hade större lust än mig. 

    Det är våra begränsade erfarenheter. Men det varierar säkert mycket mellan individer och par.

  • Snibbas

    Vi är ett särbo-par, hon 66 år och jag 68 år. Vi älskar nästan varje dag men vi har också all tid eftersom ingen av oss jobbar mer än en dag per vecka. Vi lever under samma tak och sover ihop 4-5 dagar per vecka och hittills har jag inte känt att vårt samliv har börjat dala. Jag försöker vara påhittig och komma med nya leksaker regelbundet. Jag tror att det är ett avgörande drag hos mig som vill prova nya ställningar och leksaker för att upprätthålla finessen med sex å samlevnad. 
    Jag har haft sex med väldigt många kvinnor och oftast har dom varit i samma ålder som jag själv och jag har inte märkt någon skillnad på lusten mellan mig och dom. Vi män får lov att bli duktigare och bättre på att uppvakta, vara hövliga och respektera kvinnorna så minskar skillnaderna mellan könen.

  • Anonym (Kvinna)

    Här de tvärtom jag vill mer än min kille, jag är kåt jämt känns de som.
    Han är nöjd med 1g/veckan jag vill gärna var dag.

  • Tyra myra

    Alex #12 gav en vederhäftig förklaring till varför det ter sig som om männen har högre sexlust än kvinnorna. 

    Om vi vill fortsätta ha två kön så måste vi acceptera våra olikheter och likheter för den del. 

    Man kan inte utifrån sig själv ge svar på en generell fråga. 

    Det skulle fungera bra mycket bättre om vi försöker lära oss mera om hur våra kön fungerar rent biologiskt.

Svar på tråden Vill män ha mer sex än kvinnor?