• lihhthtth

halloween när man är 12 år gammal

när jag var 12 år så fick inte jag gå bus eller godis det hade precis kommit till Sverige då men nu har jag två tvillingar på 12 år ska dom få gå bus eller godis vad tycker ni

• Svar på tråden halloween när man är 12 år gammal
  • lihhthtth

problemet är att det känns som när man kommer till mellanstadiet så är det tigeri har jag rätt 

• Fjäril kär
    lihhthtth skrev 2023-10-24 19:06:59 följande:

problemet är att det känns som när man kommer till mellanstadiet så är det tigeri har jag rätt 

Nej det är inte tiggeri . Dom är barn. 
  • lihhthtth

ok men vad ska dom klä ut sig till da Har inga dräkter ge mig tips är ni snälla 

• lihhthtth

men faktiskt kommer dom inte på några för max 500 kr mina barn vill ha tips dom får bara 500 kr var

• Maymom

Ja, hade jag sagt. Men det är ju du som är deras förälder och bestämmer.

• Fjäril kär
    lihhthtth skrev 2023-10-24 19:22:13 följande:

men faktiskt kommer dom inte på några för max 500 kr mina barn vill ha tips dom får bara 500 kr var

Åk till närmaste Dollarstore.  Rusta eller ÖB eller leksaksaffär och låt dom välja något bland alla dräkter som finns där nu inför Halloween.  Kostar max 200 för något som ändå är lite kul. 

Har ni ingen fantasi? 
Svar på tråden halloween när man är 12 år gammal
Nästa tråd från kategorin Familjeliv.se: Övrigt
  • Anonym (Denensammasystern)

Min syster är favorit dottern

Är vuxen har tre fina barn som jag älskar precis lika mycket! 

Har vuxit upp i en familj där min storasyster varit favoritbarnet hela livet. Men nu har jag kommit till en punkt där jag inte kan hantera det längre, mår dåligt, har dåligt självförtroende och dessutom är otrevlig mot min syrran. Men jag ser ju hur hon behandlas mycket bättre av mina föräldrar hela tiden. Varje diskussion är mitt fel, det jag inte får får hon, hon är bättre på allt (enligt mina föräldrar när hon defacto inte är det) Hela livet har bara varit en tävling mellan oss och jag har haft den sjukaste pressen på mig med höga betyg, vara duktigast i allt osv. 

Hon har dessutom som vuxen blivit manipulativ och hon ljuger. I grunden väldigt osäker som människa tror jag. Hon är dock snäll mot mina barn och alltid glad men under ytan någon annan/ 

Jag har otroligt svårt att se på när hon favoriseras. 

Mina föräldrar förnekar allt detta och visar ingen förbättring trots många diskussioner. Det sorgliga i det hela är att så länge jag spelar efter mina föräldrars musik så har det fungerat men nu när jag börjat säga ifrån, de senaste 15 åren så har vår relation bara blivit sämre och sämre. 

Idag har jag universitetsutbildning, fin familj, fina vänner och intressen och jag lever ett väldigt lyckligt liv med mina tre barn och man. 

Hur hade ni hanterat detta? Behöver tips och råd❤️

• Svar på tråden Min syster är favorit dottern
  • Anonym

Jag tycker du tar en paus från dina föräldrar.
    Du behöver inte säga upp bekantskapen helt, då blir det bara ett jättestort beslut som man går och drar på, eftersom det känns så stort och definitivt
    En paus innebär lite luft och avstånd och tid att känna efter.
    Ta bort de från sociala medier osv. Man kan skylla på att det är mycket på jobbet/trött, så man hinner inte ses. Detta för att unna sig att slippa konflikten om man basunerar ut en paus
    Efter det kan man känna efter hur ofta man vill ses. Man måste inte skava på varann jämt och ständigt

• Anonym

Rekommenderar även någon samtalskontakt där man får bearbeta sin barndom och relation till föräldrarna

• Anonym (Abc)

Det är egentligen inte hela världen. Skulle du vilja bli din syster? 

Du är den du är pga den uppväxt du fått. Är man mindre i blickfånget för sina föräldrar får man ett driv och en möjlighet att förverkliga sig själv som favoriserade barn har svårare för.

Se det inte som att du blivit orättvist behandlad. Se det som att det gett dig möjligheter som ditt syskon inte har.

Absolut det är ett alternativ jag funderat på Dock så har jag nog omedveten gjort det i något år och nu är relationen bara sämre. Men jag får fundera

• Dexter dot com

Jag tycker du ska söka hjälp för att kunna släppa att dina föräldrar favoriserar din syster eftersom du inte kan göra något åt det men du kan lära dig hantera din reaktion och känslor. 

Anonym (Abc) skrev 2025-03-28 21:14:25 följande:

Det är egentligen inte hela världen. Skulle du vilja bli din syster? 

Du är den du är pga den uppväxt du fått. Är man mindre i blickfånget för sina föräldrar får man ett driv och en möjlighet att förverkliga sig själv som favoriserade barn har svårare för.

Se det inte som att du blivit orättvist behandlad. Se det som att det gett dig möjligheter som ditt syskon inte har.

Jo jag försöker ju såklart men det är samtidigt svårt för att så fort vi ses så pratas det om henne och i och med att hon är manipulativ så ljuger hon ju om hur mycket som helst. Och jag är en person som har svårt för att sitta och prata med folk som ljuger. Jag umgås inte ens med sådana människor. 

Jag låter kanske lite introvert som person i min text men jag är en social och väldigt trevlig tjej som tycker om mode, har en bra karriär och som vet hur man för sig. Ville bara få med det. Men man kan ju trots ovanstående ha fått dåligt självförtroende på vägen pga olika händelser. 

Ett annat alternativ är hur hon favoriseras i allt. Det var totalt förbjudet att låna sommarhuset och jag frågade i kanske fem, sju år fram till att syrran och hennes man lyckades övertala mina stackars föräldrar att de ville åka dit med vänner. Nu får vi också låna det. 
    Detta trots att min man hjälper dem med allt på huset och min syrras man inte orkar eller kan hjälpa dem med någonting på huset. 

Så det finns ju flera grejer i detta som jag stör mig på. Det är bara två år mellan oss och helt olika saker gäller. Ja jag kan tycka att det gör ont och känns väldigt tråkigt. 
  • Anonym (Anonym)

Har inget tips, men vet hur det känns att syskonet är favoriten. 

Svar på tråden Min syster är favorit dottern