Min syster är favorit dottern
Är vuxen har tre fina barn som jag älskar precis lika mycket!
Har vuxit upp i en familj där min storasyster varit favoritbarnet hela livet. Men nu har jag kommit till en punkt där jag inte kan hantera det längre, mår dåligt, har dåligt självförtroende och dessutom är otrevlig mot min syrran. Men jag ser ju hur hon behandlas mycket bättre av mina föräldrar hela tiden. Varje diskussion är mitt fel, det jag inte får får hon, hon är bättre på allt (enligt mina föräldrar när hon defacto inte är det) Hela livet har bara varit en tävling mellan oss och jag har haft den sjukaste pressen på mig med höga betyg, vara duktigast i allt osv.
Hon har dessutom som vuxen blivit manipulativ och hon ljuger. I grunden väldigt osäker som människa tror jag. Hon är dock snäll mot mina barn och alltid glad men under ytan någon annan/
Jag har otroligt svårt att se på när hon favoriseras.
Mina föräldrar förnekar allt detta och visar ingen förbättring trots många diskussioner. Det sorgliga i det hela är att så länge jag spelar efter mina föräldrars musik så har det fungerat men nu när jag börjat säga ifrån, de senaste 15 åren så har vår relation bara blivit sämre och sämre.
Idag har jag universitetsutbildning, fin familj, fina vänner och intressen och jag lever ett väldigt lyckligt liv med mina tre barn och man.
Hur hade ni hanterat detta? Behöver tips och råd❤️