Hur mycket ska man orka?*Långt*
Det är första gången jag skriver på den här sidan, men jag har haft två mf. Det ena i okt-05 i v5 & det andra nu i mars-06 v 11. Jag har en kurator tid på fredag men tänkte bli av med lite här. Det här mf blev en mardröm, hade en blödning en dag i v 5 och var helt säker på att det var missfall. 1 v senare med massor av grav symptom visade det sig på sjukhuset att jag fortfarande var gravid, vul gjordes i v7 och då såg vi att det var tvillingar. Hoppet kom tillbaka igen även om förnuftet sa åt mig att inte hoppas för mycket. Jag försökte att inte tänka på det för mycket men det är ju inte så lätt, jag vilade och ansträngde mig så lite som möjligt. Ändå kom blödningen i v 11, då när det kändes som att nu är det bara 1 v till så är vi safe. Men icke, jag fick själv dra ut moderkakan, smärtan var olidlig. Ändå fanns hoppet kvar att iallafall en av dom skulle klara sig. Åkte till akuten, fick cytotec som skulle få ut det sista, vilket inte hjälpte. Blev tvungen att skrapa mig för 3 dagar senare och nu är jag bara tom. Hur ska jag komma på fötter igen? Hade ju äntligen repat mig från förra mf i okt. Vet inte om jag kommer att våga bli gravid igen eftersom det känns som att jag bara kommer att få mf. Är det vanligt med upprepade mf? Är risken stor att jag kommer att få fler? Jag längtar efter att prata m kuratorn, känns som att alla runt mig säger: ja men det är väl vanligt med mf?! Som att det är någon tröst! Nu är det 1 v sen jag blev skrapad och blödningen har nästan slutat, undrar när blödningen i själen lugnar ner sig.
Tack för att du orkade läsa ända hit!
Havssol