Hur mycket ska man orka?*Långt*
Mina varmaste kramar till dig Havssol. Förstår att du har det fruktansvärt jobbigt nu. Det finns inte ord att beskriva hur man mår efter att ha genomgått detta. Jag har själv haft 4 mf o sorgen är enorm. Det enda jag kan säga för att trösta dig är att även om det känns för bedrövligt just nu så i takt med tiden (låter som en klyscha, jag vet) så läker man lite undan för undan och rätt vad det är en dag så kanske du kan tänka dig att försöka igen. Så har iaf jag kännt eftersom längtan efter ett barn är så enorm så orkar jag fortsätta även om det inte kännts så direkt efteråt förstås.
Det är inte speciellt vanligt med upprepade mf. Enligt min läkare så är inte risken större efter 2 mf att få ytterligare mf utan först efter det tredje mf:et så ökar risken att man ska få ytterligare mf.
Jättebra att du ska prata med en kurator. Du behöver få prata massor nu. Det är skitjobbigt när folk "förminskar" sorgen genom att påpeka att det är vanligt med mf. Visst det är vanligt men det gör ju inte sorgen mindre för dig. Så tillåt dig att sörja!
Massor av kramar till dig. Du får gärna höra av dig om du undrar nåt eller vill "prata".