Pappan missköter sonen
Ska försöka göra en lång historia kort.
När jag blev gravid med sonen som nu är 8 år ville hans pappa att jag skulle göra abort.
Jag flyttade ut när sonen var en vecka gammal och under de 3 första åren av hans liv träffade han pappa sporadiskt hemma hos mig varannan helg.
sen ville hans pappa ha honom varannan vecka.
Kommande åren funkade relativt bra ända tills pappan fick en ny sambo och 3 bonusbarn som flyttade in för ca tre år sedan.
Sedan dess har han börjat missköta sonen mer och mer.
Han gör aldrig läxor hos pappa, de ska lämnas in måndagar vilket betyder att vi får göra dem varannan söndagkväll när han kommer tillbaka från pappa.
Kommer hem med långa naglar, fulla av smuts, smutsiga öron.
Han och ringer mig ofta på kvällarna för han blir lämnad själv hemma (med två hundar som skäller för minsta ljud och då blir han rädd)
(Hundarna är en historia i sig, de är hemma själva mellan 8-17:30 varje dag och går i blöja)
När han är hos pappa lägger han sig efter kl 22 på kvällarna, hos mig 19:30 senast.
En morgon i oktober förra året blev sonen lämnad utanför gymnastikhallen kl 07:00 (det var första lektionen) egentligen går han på fritids? Pappa sa att han kunde gå in till fritids om han började frysa annars vänta där till skolan börjar.
Sonen ringer sedan mig 07:10 och gråter för att han blivit lämnad där, jag ringer fritids som hittar honom sittandes i en buske.
Många incidenter som hänt innan dess och sedan oktober förra året bor han därför bara hos pappa varannan helg. Jag har sagt till hans pappa att han får bevisa att han kan sköta honom varannan helg innan det blir tal om varannan vecka igen.. Hans pappa bedyrar att han ska bevisa detta.
Dock så har det bara fortsatt, pappan har inte tid att hämta honom på "sin" fredag utan han får gå hem själv eller gå hem till farmor för pappa är stressad och har mycket jobba, (inget som är onaturligt om det inte varit för att pappa lovat att sluta tidigt varannan fredag för att hämta sonen - han jobbar ändå mer än 10 tim/dag alla andra veckodagar när han inte har sonen. Han har inte tid att skjutsa honom på matcher under "sin" helg pga att han ska hem till sin mor och hjälpa henne eller att "hundarna ska på kurs" osv massa ursäkter. Så jag får lösa skjuts för att sonen ska kunna vara med på sina matcher
N har det hänt två helger på kort tid att vår son lämnats hos mig söndag kväll kl 18 och då inte ens ätit lunch(!) eller gjort klart sin läxa.
Hans pappa vill ha honom varannan vecka för han tycker knappt de hinner umgås den korta tid de ses, eller så klagar han över att sonen har matcher och detta "tar av deras tid tillsammans"
Jag har försökt förklara att om han står och tittar på hans matcher så ÄR det ju tid tillsammans men han fattar inte och har noll intresse av att titta på utan hittar på annat då.
jag är så spyless på denna människa så jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Någon som kan råda mig, where do we go next? zzz