Mobbning. Slutat gå till skolan.
Min dotter går i 8:an och problemen startade i 7:an när hon började en ny skola. Första terminen var tuff med mycket skit mellan tjejerna men det blev bättre till vårterminen. Men på våren började flera av killarna trakassera henne för allt från utseende till fritidsintresse. tiden går men det bara fortsätter och jag har bråkat med skolan hela tiden. I perioder lugnar det sig men det uppstår hela tiden nått nytt. Hon slog en av sina mobbare tidigare i veckan och självklart förstår jag att våld inte kan accepteras men han lät inte henne vara. Nu väntar vi på svar om hon ska bli avstängd eller något annat. Vi har försökt få till skolbyte men inget än Och det är inte så lätt heller då det är otroligt mycket problem på flera skolor. Det värsta är internet också, även om hon bytar skola så finns det alltid någon som känner någon som kan få det att fortsätta.
vad gör jag? Jag upplever en otroligt inkompetent och mesig ledning (privat skola) och har tagit detta vidare i nästa steg. min dotter är hemma mycket och nu vill de ev anmäla detta till socialtjänsten.
min dotter har helt okej betyg och pluggar när hon är hemma men det håller ju inte i längden. Jag har sökt skolor utanför kommunen också men än så länge inget.
de har presenterats lösningar av skolan, senaste nu i veckan men redan två dagar senare kunde jag se att de inte kan uppfylla kraven på eleverna då ingen vuxen befann sig där de ska vara.