• Anonym (..)

Ljuger han eller är det sanning

Kontaktsidan "MIN KONTAKT" har skickat ut ett sms till min man, som är från en tjej som skriver att han kan kontakta henne där igen,  och att dom kan lära känna varann mer om han vill ses. 

Min undran är, någon som har koll om dom skickar ut sms så, utan att man själv varit aktiv där. 
    Han menar på att det är ett spam medd. 

Någon som har koll?

• Svar på tråden Ljuger han eller är det sanning
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (dadumdidum) skrev 2023-01-19 13:06:50 följande:
    1) 9 av 10 ljuger om sin otrohet

2) För att kunna spamma måste han ha angett sitt telefonnummer / mail där annars kan de ju inte veta var de ska skicka saker,

Så ja, han ljuger nog.
    10 av 10 oskyldiga talar sanning om sin oskuld.

Problemet är ju att det finns sidor som plockar upp adresser telefonnummer på andra sätt och skickar spam/utpressar.
  • Anonym (dadumdidum)
    Anonym (Casanova) skrev 2023-01-19 13:41:11 följande:
    10 av 10 oskyldiga talar sanning om sin oskuld.

Problemet är ju att det finns sidor som plockar upp adresser telefonnummer på andra sätt och skickar spam/utpressar.
    Japp så är det, oddsen att en persons uppgifter skulle ha blivit upplockade  är nog ganska små och chanserna att han reggade sig frivilligt betydligt större.

Om något ser ut som skit och lukatr skit så är det oftast skit, sen kan det ju hända att det är en chokladpralin istället men oddsen för det är som sagt ganska små.
  • ClumsySmurf
    Arcnice skrev 2023-01-18 21:39:18 följande:
    Som jag skrivit tidigare finns det ju massvis med telefonnummer och mejladresser som blivit hackade (och det på sidor/databaser som inte har något med porr och sex att göra) och sånna där meddelande skickas ju ut från en dator och är ju inte det minsta personliga. Det är ju massutskick som görs och så hoppas de att någon stackare nappar på det hela.
    Har fått två konstiga sms från datingsidor, jag tror de kollat eniro eller något.
    Det är inte tillåtet skicka sms i marknadsföringssyfte till någon som inte godkänt det, antar att det är därför de skickar "personliga" sms
  • ClumsySmurf
    Anonym (dadumdidum) skrev 2023-01-19 13:06:50 följande:
    1) 9 av 10 ljuger om sin otrohet

2) För att kunna spamma måste han ha angett sitt telefonnummer / mail där annars kan de ju inte veta var de ska skicka saker,

Så ja, han ljuger nog.
    2) De flesta telefonnummer är offentliga
  • amg4life

Folk som inte är helt ärliga blir väldigt beskyddande av telefon, går till världens motangrepp om en partner nämner sina tankar.

Jag som älskar psykologi och spelat poker på heltid och studerat människor 10 tals år vid pokerbord och lärt mig mycket om när folk ljuger eller bluffar i poker.

En jäkligt simpel grej, fråga tex en partner vad gjorde du igår. När man försöker övertyga och berättar 3 gg samma sak och ring han om du inte tror. Den personen ljuger 100%. Dom blir nästan agresiva och skjuter saken åt andra hållet och fan detta trodde jag inte om dig bla bla bla.

Kan berätta att visa pokerproffs betalar polis för kurser i förhörsteknik för att lära sig.

Folk som ljuger gör saker omedvetet, man kliar sig ofta på näsan eller öronsnibben eller tittar åt ett visst håll.

Frågar man en högerhänt om personen tex varit på en viss fest och personen tittar till höger, 1000% så ljuger personen. För dens del av visuella delen i hjärnan är till vänster och är man osäker eller funderar så hade personen letat minnesbilder där.

Som jag nämde att personen blir lätt arg och jag lovar lovar och försöker sälja in en story och gärna upprepa sig 3 gånger.

En oskyldig är lugn och säger men du, vad har dig att få tro detta. Vill hjälpa till och lösa saker.

Tips från Coachen är att folk överlag ljuger som blir ställda med obekväm fråga dom inte är berädda på och har inövat svar och tittar åt vänster. Det finns ingen i världen som kan tala sanning och ljuga i samma tonart. Dom som är proffs hör det via telefon. Går inte fejka.

Lycka till där ute gott folk

• Anonym (spam)

Stor sannolikhet att det är spam.
    Uppgifterna är inte särskilt svåra att få tag på.

En riktig person skriver inte på det sättet, jag skulle säga att det är en översättning.

Men du kan alltid kolla genom att söka på telefonnumret, svara, ringa eller så.
    Jag tror det är bortkastad tid.

• Kvittning

Jag har fått en del spam som uttryckt sig ungefär så från dating/kontaktsidor. Har aldrig varit registrerad på någon sådan sida alls då jag varit med min man i nästan 20 år.

• Tukt

Frågan är ju var problemet ligger. Är det att en man får ett meddelande som med stor sannolikhet kan vara spam, alternativt att det i sig bara var en registrering för att kolla på bilder. En månad eller 15 månader tillbaks i tiden.
    Eller är problemet sjuklig misstänksamhet från partner? För då är det här meddelandet förmodligen bara början på en sjuk jakt att få "rätt" i sina misstankar.
    Otrohet förstör realtioner - helt klart, men det, men det gör också paranoid misstänksamhet.

• KimLinnefeldt

På Facebook/Messenger har jag en ström av unga kvinnor med jättebröst som absolut vill bli min älskarinna. Och: NEJ! jag känner dem inte!

• Anonym (Praktisk)
    KimLinnefeldt skrev 2023-01-20 11:36:10 följande:

På Facebook/Messenger har jag en ström av unga kvinnor med jättebröst som absolut vill bli min älskarinna. Och: NEJ! jag känner dem inte!

Men! Tänk vad du går miste om Kyss
  • ClumsySmurf
    amg4life skrev 2023-01-20 00:41:57 följande:
    Ljuger han eller är det sanning

Folk som inte är helt ärliga blir väldigt beskyddande av telefon, går till världens motangrepp om en partner nämner sina tankar.

Jag som älskar psykologi och spelat poker på heltid och studerat människor 10 tals år vid pokerbord och lärt mig mycket om när folk ljuger eller bluffar i poker.

En jäkligt simpel grej, fråga tex en partner vad gjorde du igår. När man försöker övertyga och berättar 3 gg samma sak och ring han om du inte tror. Den personen ljuger 100%. Dom blir nästan agresiva och skjuter saken åt andra hållet och fan detta trodde jag inte om dig bla bla bla.

Kan berätta att visa pokerproffs betalar polis för kurser i förhörsteknik för att lära sig.

Folk som ljuger gör saker omedvetet, man kliar sig ofta på näsan eller öronsnibben eller tittar åt ett visst håll.

Frågar man en högerhänt om personen tex varit på en viss fest och personen tittar till höger, 1000% så ljuger personen. För dens del av visuella delen i hjärnan är till vänster och är man osäker eller funderar så hade personen letat minnesbilder där.

Som jag nämde att personen blir lätt arg och jag lovar lovar och försöker sälja in en story och gärna upprepa sig 3 gånger.

En oskyldig är lugn och säger men du, vad har dig att få tro detta. Vill hjälpa till och lösa saker.

Tips från Coachen är att folk överlag ljuger som blir ställda med obekväm fråga dom inte är berädda på och har inövat svar och tittar åt vänster. Det finns ingen i världen som kan tala sanning och ljuga i samma tonart. Dom som är proffs hör det via telefon. Går inte fejka.

Lycka till där ute gott folk

"Jag som älskar psykologi och spelat poker på heltid och studerat människor 10 tals år.."
    Då behöver jag ju inte förklara för dej att kroppspråks flummet är ett påhitt av låtsas experter
  • Anonym (dadumdidum)
    ClumsySmurf skrev 2023-01-20 15:38:41 följande:
    "Jag som älskar psykologi och spelat poker på heltid och studerat människor 10 tals år.."
    Då behöver jag ju inte förklara för dej att kroppspråks flummet är ett påhitt av låtsas experter
    Nja kroppspråk är ju inget påhitt, att den sen går att fejka lika mycket som talat språk och är inte någon speciellt säker lögndetektor betyder inte att den inte existerar.
  • ClumsySmurf
    Anonym (dadumdidum) skrev 2023-01-20 16:55:00 följande:
    Nja kroppspråk är ju inget påhitt, att den sen går att fejka lika mycket som talat språk och är inte någon speciellt säker lögndetektor betyder inte att den inte existerar.
    Att du och jag skulle ha samma kroppsspråk och inte bara gör något synligt när vi är ljuger utan också gör samma är knappt psuedovetenskap.

Svar på tråden Ljuger han eller är det sanning