Folk som inte är helt ärliga blir väldigt beskyddande av telefon, går till världens motangrepp om en partner nämner sina tankar.
Jag som älskar psykologi och spelat poker på heltid och studerat människor 10 tals år vid pokerbord och lärt mig mycket om när folk ljuger eller bluffar i poker.
En jäkligt simpel grej, fråga tex en partner vad gjorde du igår. När man försöker övertyga och berättar 3 gg samma sak och ring han om du inte tror. Den personen ljuger 100%. Dom blir nästan agresiva och skjuter saken åt andra hållet och fan detta trodde jag inte om dig bla bla bla.
Kan berätta att visa pokerproffs betalar polis för kurser i förhörsteknik för att lära sig.
Folk som ljuger gör saker omedvetet, man kliar sig ofta på näsan eller öronsnibben eller tittar åt ett visst håll.
Frågar man en högerhänt om personen tex varit på en viss fest och personen tittar till höger, 1000% så ljuger personen. För dens del av visuella delen i hjärnan är till vänster och är man osäker eller funderar så hade personen letat minnesbilder där.
Som jag nämde att personen blir lätt arg och jag lovar lovar och försöker sälja in en story och gärna upprepa sig 3 gånger.
En oskyldig är lugn och säger men du, vad har dig att få tro detta. Vill hjälpa till och lösa saker.
Tips från Coachen är att folk överlag ljuger som blir ställda med obekväm fråga dom inte är berädda på och har inövat svar och tittar åt vänster. Det finns ingen i världen som kan tala sanning och ljuga i samma tonart. Dom som är proffs hör det via telefon. Går inte fejka.
Lycka till där ute gott folk