• Elisabeth83

    Någon mer som planerar en 4:a?

    Finns det någon mer som planerat sitt fjärde barn? hur många år har ni mellan era andra barn? 

    Vore kul att följas åt i väntan på ett plus 😊

  • Svar på tråden Någon mer som planerar en 4:a?
  • Elisabeth83

    Då har du en ganska liten i alla fall 😊 Min yngsta är 7 år.. är lite nervös över att börja om också. Om det nu tar sig. Har ni satt någon gräns där ni säger att ni slutar försöka? 

  • Hannis1983
    Elisabeth83 skrev 2022-12-28 10:18:52 följande:

    Då har du en ganska liten i alla fall 😊 Min yngsta är 7 år.. är lite nervös över att börja om också. Om det nu tar sig. Har ni satt någon gräns där ni säger att ni slutar försöka? 


    Nej det har jag inte, jag svarade på åren mellan barnen. 😂

    Mina barn är 15, 9 och 6 år. Min sambos barn är 8 och 6.

    Nej det har vi inte, jag fyller 40 nästa år så det beror väl på när kroppen säger stopp. Men tänker att jag nog har några är kvar innan det är dags att invänta barnbarn i stället😁
    Ni då?
  • Symetrical

    Japp, här hoppas det på en fyra. Har tre grabbar som är snart 10, 6 och 4 år, så 3,5 år mellan första och andra och sen nästan exakt två år mellan tvåan och trean 😊

     Hur gamla är dina? 😀

  • Hannis1983
    Symetrical skrev 2022-12-28 20:36:33 följande:

    Japp, här hoppas det på en fyra. Har tre grabbar som är snart 10, 6 och 4 år, så 3,5 år mellan första och andra och sen nästan exakt två år mellan tvåan och trean 😊

     Hur gamla är dina? 😀


     


    Men har du också tre grabbar? Det hade jag missat 😁

  • Symetrical
    Hannis1983 skrev 2022-12-29 08:58:03 följande:

     


    Men har du också tre grabbar? Det hade jag missat 😁


    Japp! 🥰 Trean var dock en hoppsan, då mannen var nöjd redan efter två. Därför så tacksam nu att han faktiskt kan tänka sig en fyra för min skull 🙏🏼
  • villhaflerbarn

    Hej på er! 


    Jag hoppar också in här. har 3 söner som är födda -15, -17, och -21. har en sån stooor längtan efter en tös nu. Önskar så man kunde bestämma vilket kön det blir. 


    Har ni några tips så får ni gärna dela med er Glad

  • Elisabeth83
    Hannis1983 skrev 2022-12-28 13:25:01 följande:
    Nej det har jag inte, jag svarade på åren mellan barnen. 😂

    Mina barn är 15, 9 och 6 år. Min sambos barn är 8 och 6.

    Nej det har vi inte, jag fyller 40 nästa år så det beror väl på när kroppen säger stopp. Men tänker att jag nog har några är kvar innan det är dags att invänta barnbarn i stället😁
    Ni då?
    Men såklart 😅 Då är vi i ungefär likadan sits du och jag. Vi verkar dela förnamn och år också 😄 

    Nej, vi kör på och blir det så blir det. Jag har ju också 3 barn och killen 2. men en gemensam vore mysigt! 😊
  • Elisabeth83
    Symetrical skrev 2022-12-28 20:36:33 följande:

    Japp, här hoppas det på en fyra. Har tre grabbar som är snart 10, 6 och 4 år, så 3,5 år mellan första och andra och sen nästan exakt två år mellan tvåan och trean 😊

     Hur gamla är dina? 😀


     


    Vad härligt! Jag har tre tjejer som snart är 13, 11 och den yngsta fyllde precis 7. 


    Hur länge har ni försökt?

  • Elisabeth83
    villhaflerbarn skrev 2022-12-29 20:12:28 följande:

    Hej på er! 


    Jag hoppar också in här. har 3 söner som är födda -15, -17, och -21. har en sån stooor längtan efter en tös nu. Önskar så man kunde bestämma vilket kön det blir. 


    Har ni några tips så får ni gärna dela med er Glad


    Hej!

    Jag har tre tjejer och en liten grabb hade varit väldigt välkommet 😄 

    Det enda jag har hört är att om är om man har sex för eller runt ägglossning. Tror att alla mina blivit till efter att ha haft sex långt före ÄL. Yngsta är ett riktigt mirakel.. en riktig hoppsan och sjukt hur det är ens är möjligt! 
  • Hannis1983
    Elisabeth83 skrev 2022-12-29 20:40:50 följande:
    Hej!

    Jag har tre tjejer och en liten grabb hade varit väldigt välkommet 😄 

    Det enda jag har hört är att om är om man har sex för eller runt ägglossning. Tror att alla mina blivit till efter att ha haft sex långt före ÄL. Yngsta är ett riktigt mirakel.. en riktig hoppsan och sjukt hur det är ens är möjligt! 

     


    Samma år ja, och så heter jag Elisabeth i mellan namn 😃

  • Elisabeth83
    Hannis1983 skrev 2022-12-29 21:31:14 följande:

     


    Samma år ja, och så heter jag Elisabeth i mellan namn 😃


    Är det sant? Hanna Elisabeth heter jag.. född 83.. haha heter du också det? 
  • Symetrical
    villhaflerbarn skrev 2022-12-29 20:12:28 följande:

    Hej på er! 


    Jag hoppar också in här. har 3 söner som är födda -15, -17, och -21. har en sån stooor längtan efter en tös nu. Önskar så man kunde bestämma vilket kön det blir. 


    Har ni några tips så får ni gärna dela med er Glad


    Hej! 👋🏼 
    Vad kul att vi alla här har tre barn av samma kön 😂

    Det finns ju teorier om att flickspermier lever längre än pojkspermier, men vår trea är en riktig hoppsan som är tillverkad 3-4 dagar innan äl (den kom väldigt tidigt den månaden så därför vi inte skyddade oss på annat sätt) och det blev ju också en pojk 🥰
    Finns även dieter som gör att man blir mer eller mindre basisk i kroppen (och därmed även underlivet) och som på så vis skall kunna främja ett visst kön. På det stora hela ska man äta väldigt lite salt och mycket kalcium om man vill ha en flicka och tvärtom om man vill ha en pojke. Högst oklart hur bra det funkar dock 😉
  • Symetrical
    Elisabeth83 skrev 2022-12-29 20:36:14 följande:

     


    Vad härligt! Jag har tre tjejer som snart är 13, 11 och den yngsta fyllde precis 7. 


    Hur länge har ni försökt?


    Jag tog ut min hormonspiral i slutet av februari, så snart ett år. Dock har jag väldigt kort lutealfas (ca 8 dagar) och klen mens så nu har jag börjat på letrozol i hopp om att både förbättra äggkvaliteten och bygga upp slemhinnan ☺️


    Har ni precis börjat försöka, eller?

  • Hannis1983

    Elisabeth83: så nära det kan bli utan att vara exakt kan jag säga. Jag heter Johanna Elisabeth född 83 😃

  • Anonym (Varför?)

    Varför väljer man att skaffa så många barn? Det är inte menat som något taskigt utan jag är genuint nyfiken då jag själv väntar min första som 35-åring (pga fertilitetsproblem i många år).


    Varför nöjer man sig inte efter två eller max tre? Handlar det om att folk vill få barnbidrag? Man behöver väl ändå bo rätt stort och ha det helt okej ställt för att ha råd med fyra barn tänker jag. 

  • Hannis1983
    Anonym (Varför?) skrev 2023-01-02 20:24:48 följande:

    Varför väljer man att skaffa så många barn? Det är inte menat som något taskigt utan jag är genuint nyfiken då jag själv väntar min första som 35-åring (pga fertilitetsproblem i många år).


    Varför nöjer man sig inte efter två eller max tre? Handlar det om att folk vill få barnbidrag? Man behöver väl ändå bo rätt stort och ha det helt okej ställt för att ha råd med fyra barn tänker jag. 


    Säkerligen av samma anledning som de som skaffar två, det är det man önskar. Tror väldigt få människor skaffa barn för bidragets skull då det inte på långa vägar täcker vad ett barn kostar. 

    Elisabeth83: Jag vet inte, ska ha mens om två dagar och var övertygad om att den var på väg vem nu vet jag inte alls. Kroppen är lite konstig må jag säga. Så vi får vänta och se. 

  • Symetrical
    Elisabeth83 skrev 2023-01-02 20:18:03 följande:

    Vad kul 😊 

    Hur går det för er alla?

    Tror inte det tog sig den här månaden heller. PMS som vanligt här :/ 


    Segt med pms, men det är inte kör förrän mensen kommer! när har du bim?
    Min mens lär komma idag eller imorgon 😝
  • Anonym (Maja)
    Anonym (Varför?) skrev 2023-01-02 20:24:48 följande:

    Varför väljer man att skaffa så många barn? Det är inte menat som något taskigt utan jag är genuint nyfiken då jag själv väntar min första som 35-åring (pga fertilitetsproblem i många år).


    Varför nöjer man sig inte efter två eller max tre? Handlar det om att folk vill få barnbidrag? Man behöver väl ändå bo rätt stort och ha det helt okej ställt för att ha råd med fyra barn tänker jag. 


    Du tycker inte att du säger emot dig själv lite när du å ena sidan pratar om bidrag och i nästa andetag om att det är dyrt och man behöver bo stort..?

    Nej, vi har inte skaffat våra barn för barnbidragens skull. Det hade ju varit oerhört korkat med tanke på hur barnen är betydligt dyrare än bidragen Vi har skaffat fem barn för att vi önskat ha alla dem. Varför skaffar personer ett barn? Tre barn? Tio barn? Inga barn? Alla är olika och vill olika saker här i livet. Ja, vi behöver bo stort, så vi bor stort. Alla barnen har egna sovrum, vi har sovrum, ovanpå det hemmakontor, så vår kåk är stor. Ja, vi behöver ha det "rätt okej ställt", så det har vi, annars hade vi inte valt att sätta så många barn till världen. Några fler frågor på det..?
Svar på tråden Någon mer som planerar en 4:a?