Gullvivor skrev 2022-12-12 17:04:46 följande:
Det är du som kommer och påstår att jag menar något specifikt. Jag menar INTE att samma föräldrar som tillåter sina barn att dejta även tillåter dem att röka, jag skrev att det är säkert samma föräldrar som använder det ARGUMENTET när det gäller rökning också och inte bara att dejta.
Jag kommer inte besvara dina inlägg mer eftersom jag dels tycker din attityd här var under all kritik när jag enbart besvarade ts, och dels för att jag inte vill uppfattas som en person som är emot folk med diagnoser om jag börjar kritisera ditt sätt att tolka/läsa.
Jag ber om ursäkt om du tog illa upp.
Nepp då gjorde du väl inte det då.
Citera dig och dina egna ord:
"
Gullvivor skrev 2022-12-12 09:34:22 följande:
Kommer aldrig förstå mig på föräldrar som inte vågar sätta gränser för att de inte vill att barnen ska börja dölja saker för en, utan istället känna att föräldrarna stöttar en. Jag förmodar att det är samma föräldrar som låter sina 13-åringar röka också, för inte kan man sätta gränser för barnet för tänk om barnet börjar göra det bakom ryggen istället?
Dina ord..
Du sitter ju i klartext och anklagar föräldrar, rent generellt, att de inte vågar sätta gränser och även undra om det är då¨samma föräldrar som tillåter barnen röka och dricka.
Som sagt bara för att man tillåter unga tonåringar dejta, så betyder de inte att man inte kan/vågar sätta gränser och det betyder inte heller att man tillåter barnen röka och dricka.
Som sagt det ena måste inte utesluta det andra per se. Du skriver i en väldigt svartvit och mycket anklagande..
Inte behöver du ursäkta dig till mig.
Min son är vuxen, han fick dejta när han var ung tonåring, gränser hade han i mängder och även krav på att göra lite sysslor, och han fick inte dricka alkohol eller röka heller.
Gick jätte bra för honom. han visste att han kunde komma till sina föräldrar om om han behövde detta och få stöd och vägledning.
Han är utbildad förskolepedagog och jobbar som rektor på en förskola, gift med en underbar kvinna, och har två barn.