• melinis2020

Äl el Nidblödning?!

Hej!
    plussade svagt igår med billigatesters testa tidigt test som mäter från 10 mlU/ml. Tog två test för att vara säker och båda visade ganska svagt positivt, men ändå solklart positivt. Det som gör mig så osäker är att jag har bim idag, och tänker att testen borde vara bra mycket starkare vid det här laget. Testade med RFSU som ska mäta från 25 (om det nu stämmer) och de gav ett extreemt svagt streck (inte spökstreck, bara väldigt svagt, men det fanns där). 

Grejen är att jag fick en rosa blodblandad flytning ca 5 dagar efter jag skulle ägglossat enligt min mensapp, tolkade denna som implantationsblödning men såhär i efterhand i och med mina svaga tester undrar jag om det är mest troligt att det var då jag faktiskt ägglossade, den gången det var lite rosa blod tillsammans med flytningen. Vad tror ni är rimligast? Kontrollbehovet i mig behöver få lite klarhet 
  • Svar på tråden Äl el Nidblödning?!
  • melinis2020
    Jag är bara jag skrev 2022-10-29 21:42:04 följande:

Du har min tumme också! 

Fick ?Gravid 1-2? idag. Bim idag eller imorgon. Hade hållt mig ca 5 timmar innan testet men råkade dricka en halv flaska saft kanske en 40 min innan provtagning, kan det ha spelat in? Hade väntat mig 2-3 minst och nu börjar hjärnspökena igen även fast stickan hade ökat något imorse jämfört med i fredags. 
  • kookaburran
    melinis2020 skrev 2022-10-30 11:57:21 följande:
    Fick ?Gravid 1-2? idag. Bim idag eller imorgon. Hade hållt mig ca 5 timmar innan testet men råkade dricka en halv flaska saft kanske en 40 min innan provtagning, kan det ha spelat in? Hade väntat mig 2-3 minst och nu börjar hjärnspökena igen även fast stickan hade ökat något imorse jämfört med i fredags. 
    Ja man ska ju helst ta första morgonurinen för att få högsta möjliga koncentration av hcg. Har du druckit en halv liter en stund innan testet är det sannolikt så att du spätt ut det så halten är väldigt låg. Förstår att du vill känna dig 100 % säker, men det gör du nog om ett par dagar. Håller tummarna jag med :)
  • Jag är bara jag
    melinis2020 skrev 2022-10-30 11:57:21 följande:
    Fick Gravid 1-2 idag. Bim idag eller imorgon. Hade hållt mig ca 5 timmar innan testet men råkade dricka en halv flaska saft kanske en 40 min innan provtagning, kan det ha spelat in? Hade väntat mig 2-3 minst och nu börjar hjärnspökena igen även fast stickan hade ökat något imorse jämfört med i fredags. 
    BIM om du har 14 dagars lutealfas är exakt 2 veckor efter äl. Så 1-2 på testet stämmer ju. 2-3 minst kan man bara få om man väntar tvillingar.
  • melinis2020
    Jag är bara jag skrev 2022-10-30 17:58:12 följande:
    BIM om du har 14 dagars lutealfas är exakt 2 veckor efter äl. Så 1-2 på testet stämmer ju. 2-3 minst kan man bara få om man väntar tvillingar.
    Visst är lutelfasen tiden mellan ÄL och mens? Isåfall verkar den vara 15 så gott som varje månad, stämmer 1-2 då? Tack för hjälpen!
  • Jag är bara jag
    melinis2020 skrev 2022-10-30 19:43:32 följande:
    Visst är lutelfasen tiden mellan ÄL och mens? Isåfall verkar den vara 15 så gott som varje månad, stämmer 1-2 då? Tack för hjälpen!
    Ja, det stämmer för det är bara grundat på ett genomsnitt vad hcg ligger på. Exakt dag den slår över kan variera.
  • melinis2020

Känns inte som det blir någon riktig ökning någon gång, jag blir knäpp.. de här testen är tagna blandade tider på dygnet under 4 dagar. Nedersta idag, översta i fredags. Det ökade fre-lör men sen har det stått still. Jag inser ju själv hur dumt det är att sitta och testa såhär men jag kan inte släppa tanken på att det kommer sluta i ett tidigt missfall eftersom strecken inte verkar öka. Vad tror ni? 

• Jag är bara jag

Vad jag tror? Att du för sinnesfriden måste sluta testa. Du kommer aldrig utifrån testen få veta hur det egentligen står till. Då måste man göra VUL tidigast v.8. Du borde verkligen sluta testa nu för du blir bara ännu mer stressad.

• melinis2020
    Jag är bara jag skrev 2022-10-31 13:12:19 följande:

Vad jag tror? Att du för sinnesfriden måste sluta testa. Du kommer aldrig utifrån testen få veta hur det egentligen står till. Då måste man göra VUL tidigast v.8. Du borde verkligen sluta testa nu för du blir bara ännu mer stressad.

Ja, jag insåg det efter att jag postade här imorse Tungan ute  det är den här ovissheten som gör en fullkomligt galen. I mitt huvud är det för bra för att vara sant, det är som att jag försöker övertala mig själv. Det är helt vansinnig, jag vet. 
  • Jag är bara jag

Ovissheten kan jag absolut förstå. Haft 4 m.f själv och var övertygad om ett 5:e när jag väntade första barnet. Men jag tvingade mig iväg på VUL v.13 och har aldrig i mitt liv blivit så chockad för den lille parveln levde ju! FörvånadSolig  Jag hade ändå tagit hcg-prov varannan vecka som såg bra ut, men jag litade inte på det för jag blödde mycket v.7. Så du ser- oavsett vad test, hcg, blödningar och ens sinne säger så är det enda avgörande VUL.
    Låt åtminstone bli testen imorron- lovar du det? Tungan ute

• melinis2020
    Jag är bara jag skrev 2022-10-31 17:14:24 följande:

Ovissheten kan jag absolut förstå. Haft 4 m.f själv och var övertygad om ett 5:e när jag väntade första barnet. Men jag tvingade mig iväg på VUL v.13 och har aldrig i mitt liv blivit så chockad för den lille parveln levde ju! FörvånadSolig  Jag hade ändå tagit hcg-prov varannan vecka som såg bra ut, men jag litade inte på det för jag blödde mycket v.7. Så du ser- oavsett vad test, hcg, blödningar och ens sinne säger så är det enda avgörande VUL.
    Låt åtminstone bli testen imorron- lovar du det? Tungan ute

Ja, du har helt rätt. Vaknade upp lite efter att du skrev, behövde kanske höra från någon annan att det är galenskap att hålla på testa sådär. Jag låter bli att testa nu, det får bli ett nytt digitalt nästa vecka innan jag ringer mvc men tills dess är det stopp Tungan ute tack för uppvaknandet! Solig
  • melinis2020

Har låtit bli att testa tills idag då det var dags att se om det digitala hade ökat. Ett fint ?Gravid 3+? fick jag se, nu släppte en hel del ångest. Imorgon går jag in i vecka 7, nu är det bara fortsätta hålla tummarna för att det fortsätter att gå bra Flört

• Jag är bara jag
    melinis2020 skrev 2022-11-08 11:01:37 följande:
    Har låtit bli att testa tills idag då det var dags att se om det digitala hade ökat. Ett fint Gravid 3+ fick jag se, nu släppte en hel del ångest. Imorgon går jag in i vecka 7, nu är det bara fortsätta hålla tummarna för att det fortsätter att gå bra Flört
    Jamen du ser. Glad
Svar på tråden Äl el Nidblödning?!