Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Äl el Nidblödning?!

Det skulle ju möjligen kunna vara så. Beräknade du äl bara utifrån en app? Hade du några äl-symptom? Enda sättet veta mer säkert är att göra VUL v.8.

• Jag är bara jag

Lite starkare test det nedre ja. Vissa sorters gravtest är alltid svaga fast inget är fel så stirra dg inte blind på det. Egentligen är det bättre om man nu absolut känner att man vill ta fler gravtest att ta ett sånt med veckor på med minst en veckas mellanrum. Då ska antalet veckor ha stigit.

• Jag är bara jag
    melinis2020 skrev 2022-10-29 21:17:05 följande:
    Det var ju smart, tack för tipset! Får ta en sväng till apoteket imorgon och köpa ett par digitala test. Uppdaterar med resultat imorgon Glad bör jag förvänta mig 1-2, 2-3, eller 3+ såhär precis innan/på bim? Förstår inte riktigt hur de räknar när jag försökte googla.. 
    De räknar antal veckor sen befruktningen. Så BIM är precis 1-2 eller ibland 2-3. De följer en standardmall på hur högt hcg är en viss vecka. Det värdet kan dock variera rätt mycket så även om man får 1-2 början av v.5 ska man absolut inte misströsta. Det viktiga är som sagt att veckoantalet ökar efter minst en vecka till.
  • Jag är bara jag
    melinis2020 skrev 2022-10-30 11:57:21 följande:
    Fick Gravid 1-2 idag. Bim idag eller imorgon. Hade hållt mig ca 5 timmar innan testet men råkade dricka en halv flaska saft kanske en 40 min innan provtagning, kan det ha spelat in? Hade väntat mig 2-3 minst och nu börjar hjärnspökena igen även fast stickan hade ökat något imorse jämfört med i fredags. 
    BIM om du har 14 dagars lutealfas är exakt 2 veckor efter äl. Så 1-2 på testet stämmer ju. 2-3 minst kan man bara få om man väntar tvillingar.
  • Jag är bara jag
    melinis2020 skrev 2022-10-30 19:43:32 följande:
    Visst är lutelfasen tiden mellan ÄL och mens? Isåfall verkar den vara 15 så gott som varje månad, stämmer 1-2 då? Tack för hjälpen!
    Ja, det stämmer för det är bara grundat på ett genomsnitt vad hcg ligger på. Exakt dag den slår över kan variera.
  • Jag är bara jag

Vad jag tror? Att du för sinnesfriden måste sluta testa. Du kommer aldrig utifrån testen få veta hur det egentligen står till. Då måste man göra VUL tidigast v.8. Du borde verkligen sluta testa nu för du blir bara ännu mer stressad.

• Jag är bara jag

Ovissheten kan jag absolut förstå. Haft 4 m.f själv och var övertygad om ett 5:e när jag väntade första barnet. Men jag tvingade mig iväg på VUL v.13 och har aldrig i mitt liv blivit så chockad för den lille parveln levde ju! FörvånadSolig  Jag hade ändå tagit hcg-prov varannan vecka som såg bra ut, men jag litade inte på det för jag blödde mycket v.7. Så du ser- oavsett vad test, hcg, blödningar och ens sinne säger så är det enda avgörande VUL.
    Låt åtminstone bli testen imorron- lovar du det? Tungan ute

• Jag är bara jag
    melinis2020 skrev 2022-11-08 11:01:37 följande:
    Har låtit bli att testa tills idag då det var dags att se om det digitala hade ökat. Ett fint Gravid 3+ fick jag se, nu släppte en hel del ångest. Imorgon går jag in i vecka 7, nu är det bara fortsätta hålla tummarna för att det fortsätter att gå bra Flört
    Jamen du ser. Glad
Svar på tråden Äl el Nidblödning?!