Jag är kär men hon är inte riktigt där - värt att vänta?
Hej. Jag har träffat en tjej nyligen helt av en slump som jag börjat träffa, jag har egentligen inte varit ute efter en relation utan trivs rätt bra själv, utan slumpen förde oss helt enkelt ihop. Vi har setts i ca 2 månader en eller ett par gånger veckovis och det känns jättebra när vi ses, hon har dock en last med sig från en tidigare relation vilket gör att hon inte vill hoppa in i något för tidigt - vilket jag är helt fine med.
Dock har jag det allra sista börjat tänka på henne mer och mer, jag har börjat längta efter henne när vi inte ses, och när vi tog upp lite vart vi stod sa hon att hon tycker om mig men inte riktigt vet om hon känner några kärlekskänslor ännu, men hon tillade att det märks på mig att jag tycker om henne väldigt mycket och ibland kan göra att hon ryggar tillbaka ofrivilligt eftersom hon är rädd för att gå in i något för fort, eftersom hon inte haft det lätt i sin tidigare relation med bla. svek osv.
Vi myser, hon ger mig uppmärksamhet och omtanke när vi väl ses, vi har bra sex och de signaler jag får när vi träffas känns det verkligen som hon tycker om mig mycket, men hon kan samtidigt vara väldigt av eller på när vi tillexempel smsar eller skriver utanför tiden vi ses, helt mixade signaler
Det är ganska jobbigt att gå runt och känna mig ''olyckligt kär'' i någon som jag inte riktigt vet hur mycket hon tycker om mig. Att hon gillar mig är inget snack om saken, men frågan är hur mycket man kan gå och vänta på någon innan det blir för oumbärligt att ''hålla igen'' sina känslor för henne, eftersom jag då inte vill ''skrämma upp henne''. Jag vet att två månader inte är speciellt lång tid, och att jag borde ha tålamod, men det är inte alltid jättelätt när man känner som jag gör.
Är det värt att vänta på henne eller ska man försöka bita ihop, känna smärta och gå vidare. Jag söker som sagt ingen relation med vem som helst, utan det säm händer der händer, så hade jag gått vidare hade jag isåfall gjort det på egen hand utan att träffa någon ny. Vad säger ni?