Inlägg från: Mortiscia80 |Visa alla inlägg
  • Mortiscia80

Jag är kär men hon är inte riktigt där - värt att vänta?

Om du har tålamodet så vänta ett tag till. Två månader är kort tid, särskilt för någon med hennes bagage. Tänk dig en strykrädd hund som du just plockat upp från någon djurförening och att ni hittills bara träffats ca tio gånger (eller lite mer, du och tjejen har ju haft kontakt utanför träffarna också). Då kanske du förstår att hon behöver tid på sig att våga slappna av. Det enda som hjälper är att låta henne ta saker i sin egen takt. Sedan kan du så klart förklara läget för henne att du har känslor för henne men att du i nuläget inte tänker pressa henne ang. en relation utan att du kan vänta in henne. Med det sagt väntar man inte en evighet men det här är väldigt kort tid än så länge.

När det gäller kontakt utanför era träffar så skulle jag ge dig rådet att slappna av mer. Det händer saker under dagarna, hon har kanske inte alltid tid att svara så snabbt, så utförligt och så varmt som hon kanske hade önskat. Och en del gillar inte att skicka meddelanden heller. Hon kanske är en sån. Så den biten får du själv jobba med.

Svar på tråden Jag är kär men hon är inte riktigt där - värt att vänta?