Ger ni er partner era lösenord till allt?
Min fråga är helt enkelt om ni ger er partner era lösenord till allt som mobilen, olika sociala medier, mejl, osv. Förklara gärna varför ni tänker som ni gör med.
Min fråga är helt enkelt om ni ger er partner era lösenord till allt som mobilen, olika sociala medier, mejl, osv. Förklara gärna varför ni tänker som ni gör med.
Alltså, i vilka sammanhang behöver ngn annan gå in på er personliga mail eller era sociala medier?
Min första tanke är nej, det har vi inte. För vi använder inte varandras datorer eller mobiler. Men när jag tänker efter så har jag koden till hans bankdosa eftersom det
är jag som betalar våra räkningar. Och han har inloggningen till min dator, eftersom han installerade den, och jag har inte bytt.
Jag är totalt ointresserad av hans telefon eller dator och han är likadan med mina saker. Vi litar på varandra, och har hållit ihop i många år. Jag har aldrig haft anledning att misstro min man.
Jag har inga sociala medier, men min man kan läsa min mail om han vill (bara logga in på datorn eller mobilen) och det har jag inga problem med. Jag kan koden till hans kort, mobilen, bankdosa men inte till hans mail. Rent krasst kan jag logga in på hans mobil och läsa all mail, men varför skulle jag?!
Aldrig att jag lämnar ut lösenord och PIN-koder. vid nåt enstaka tillfälle har jag lämnat ut PIN och kontokort för att det va en nödvändighet i den stunden (detta va innan swish).
Jag har ett special lösenord för Plex som jag kan lämna ut, men det ger bara tillgång att logga in och se filmer och serier, inte till själva kontot med inställningar och liknande. Netflix har jag loggat in på på TV'n så det behövs inte lämnas ut heller.
Ser ingen anledning till att nån annan ska ha tillgång till mail, mobil, dator osv. Inte för att jag har nåt att dölja, men det är mitt. sen kan det ju vara så att en kompis anförtror sig åt en och det är ju då en privatsak som kan bli enorm om nån annan vet, man kanske planerar nån överraskning eller vad som helst.
Verkligen inte! Han har fått till min telefon när han behövt men han har inte memorerat det. Till Netflix m.m. har vi ett lösenord för allt, alla såna konton är gemensamma.
Vi delar allt med varandra, såväl bankkonto som lösenord. Jag har dock aldrig lagt hans lösenord på minnet. Vi har mobilerna på bordet och man tar den som är närmast om man behöver kolla klockan eller vill ta ett foto på barnen. Jag tror att när man är så öppen som vi är finns det inget som lockar med att kolla i den andres mobil. Och jag skulle inte ha några problem heller om han ville kolla i min mobil. Skulle inte heller vilja ha ett äktenskap/samboliv där man är hemlig.
Hur upptäckte du det?
Min f.d. satte spionprogram i min telefon. Tog sig på så sätt in i min mail och på mina sociala medier. Känslan av att vara övervakad har aldrig släppt. Byter lösenord ofta. Kommer aldrig lite fullt ut på en man igen.
Kan förstå om man har privata konversationer att man inte vill att partnern ska läsa. Men är det givet att er partner kommer att titta bara för att denne har lösenorden? Jag har inga privata konversationer som är av den karaktären att jag inte vill att min man ska läsa. Om jag/mina vänner pratar om känsliga saker brukar det vara över telefonsamtal eller när man ses. _Jag_ skulle inte vilja leva med någon där vi inte har full tillit till varandra. För _mig_ skulle det vara jättekonstigt att leva ihop med någon som blir nervös om jag nuddar i deras telefon (som någon skrev lite längre upp).
Jag har en ständig lista i min mobil på presentförslag till min man. Man måste ju anteckna när man kommer på något bra! Men bara för att han har möjlighet att leta upp detta innebär det ju inte att han gör det. Och jag tänker mig att leta i någons anteckningsapp är det sista man skulle göra.
Är det bara konversationer med andra som ni är rädda för? Förutom presentlistan då. Bilder? Spel? Klarnakontot?
Kan förstå om man har privata konversationer att man inte vill att partnern ska läsa. Men är det givet att er partner kommer att titta bara för att denne har lösenorden? Jag har inga privata konversationer som är av den karaktären att jag inte vill att min man ska läsa. Om jag/mina vänner pratar om känsliga saker brukar det vara över telefonsamtal eller när man ses. _Jag_ skulle inte vilja leva med någon där vi inte har full tillit till varandra. För _mig_ skulle det vara jättekonstigt att leva ihop med någon som blir nervös om jag nuddar i deras telefon (som någon skrev lite längre upp).
Jag har en ständig lista i min mobil på presentförslag till min man. Man måste ju anteckna när man kommer på något bra! Men bara för att han har möjlighet att leta upp detta innebär det ju inte att han gör det. Och jag tänker mig att leta i någons anteckningsapp är det sista man skulle göra.
Är det bara konversationer med andra som ni är rädda för? Förutom presentlistan då. Bilder? Spel? Klarnakontot?
Vid behov så är det ok om någon i familjen loggar in på min dator eller mobil, de bara frågar så får de lösenordet. Jag har inget hemligt där.
Ja, min man vet koderna/inloggning till det mesta (eller var han kan hitta dem), och jag till hans. Inte för att vi vill kolla varandra, utan för att om något händer med någon av oss så kan det vara bra att den andre har tillgång till datorn, bankkontot och så vidare.
Har samma överallt så räcker att dela ett.
Jag har inga problem med att lämna ut kod till bankkort, lösenord till mail osv till min partner och jag får samma behandling tillbaka. Ingen av oss missbrukar den kunskapen och det är praktiskt att kunna be partnern betala med ens kort då det passar etc. Bank-id tror jag inte att vi har gett varandra någon gång men skulle behovet uppstår så gör vi säkert det med. Men vi känner varandra mycket väl sedan långt tilllbaka i tiden, jag skulle inte ge sådant till någon jag bara har känt en kortare tid.
Det är ju inte så att jag ger honom ett papper med alla mina lösenord och var de går till. Men lånar han min mobil om han typ ska hjälpa mig med nån app eller så och han behöver något lösenord så säger jag det. Så ja, jag ger ut dem, men bara om han behöver det.