• Klangen

Hur många av er har aktivt sexliv?

Tänkte passa på att fråga hur demografin ser ut på denna sida.. Det är säkert så att det finns dom som har ett aktivt sexliv här och kommer med sina insikter men många är nog lite förbannade över att livet inte gett dom det dom vill ha!

Vad tror ni? Är det fler som har sex än dom som inte har det på detta forum?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur många av er har aktivt sexliv?
  • JPR83

Jag och sambon har varit ihop i 20 år och har sex 1-2  gånger per vecka förutom då vi har semester och har mer ork då blir 5-6 gånger i veckan sen har vi även bara onani stunder då vi bara ligger och tar på varandra och onanerar så räknar vi in de så är de varje dag under semestern. Nästa vecka börjar semestern ????

• Mia99
    Anonym (sigge) skrev 2022-06-28 16:12:41 följande:
    Jag skulle gissa att ni är unga, runt 30 och kanske nygifta? Min erfarenhet är att den där gulliga vardagserotiken brukar falna med åren.
    Jag förstår din gissning men i det här fallet är det fel. Jag är 43, min man är mer än tio år äldre och vi har varit tillsammans i över 20 år.

Det finns inget som säger att erotiken ska behöva försvinna om bägge parterna är fast beslutna att hålla det vid liv med lekfullhet, respekt, frihet, kärlek och en rejäl portion vilja.
  • Anonym (....)

Inte just nu. Har små barn och är helt enkelt aldrig ensamma.

• Anonym (Kvinna snart 40)

Nej, senaste gången var för åtta år sen när yngsta barnet blev till. Har aldrig njutit speciellt bra med någon partner, gjorde mest ont tyvärr, så därför har jag inte varit angelägen vare sig när jag var gift eller nu som skild. Däremot kommer jag med mig själv varje gång, så vet ju att kroppen kan.
    Får se om jag försöker få till det någon gång i framtiden, hade ju varit kul att få uppleva det fantastiska alla pratar om!

• blackfallingstar
    Mia99 skrev 2022-06-28 06:53:36 följande:

Ja, utan sex skulle jag bara vissna ner som en blomma utan vatten och sol. Vi kanske inte har sex så ofta som vi skulle vilja önska, främst pga jobb (1-2 gånger i veckan), men det blir å andra sidan så bra när vi har det...  // Solig

Sex för mig dessutom är så mycket mer än bara "penis i vagina". Räknar man även med kyssar, kel, hångel, prata sex och att ta på varandra utanpå kläderna, så är det i princip varje dag vi ses.

Uppskattad. Wow 
  • blackfallingstar
    Anonym (Kvinna snart 40) skrev 2022-06-28 17:55:47 följande:
    Hur många av er har aktivt sexliv?

Nej, senaste gången var för åtta år sen när yngsta barnet blev till. Har aldrig njutit speciellt bra med någon partner, gjorde mest ont tyvärr, så därför har jag inte varit angelägen vare sig när jag var gift eller nu som skild. Däremot kommer jag med mig själv varje gång, så vet ju att kroppen kan.
    Får se om jag försöker få till det någon gång i framtiden, hade ju varit kul att få uppleva det fantastiska alla pratar om!

Förstår den känslan du har. Har samma önskan och tyvärr aldrig upplevt det i en relation. 
    Vilken stadsdel i vackra Sverige bor du i?

• Anonym (Ebba)

Par i 30-års åldern, tillsammans i 15 år, gifta i 10 år. Har 3 barn tillsammans. Sex sker kanske 1-2 gånger i veckan. Inte penetrationssex alla gånger, kan röra sig om ett handjob eller avslutning med beroende på humör och om man har veckan. Oftare vinterhalvåret än sommarhalvåret, det finns inget som dödar lusten lika effektivt som värmen. Hade gärna haft mer sex men det får bli framåt, hittar inte den tiden med alla små barn hemma. 

• Anonym (inte aktivt)

Har inget aktivt sexliv just nu. Är tjej och 36 och hade nog egentligen inte haft svårighet att hitta en sexpartner.
    Har lite personliga problem jag ska ta itu med först innan jag ger mig in på att hitta någon, ens för kkrelation. Har man problem själv bör man bli klar med sig själv innan man ger sig i lag med någon annan.
    Är allergisk mot drama eller någon som trycker på knappar för att den tycker att det är roligt att bråka, bara ett psycho kan väl tycka det? Så den dagen jag hittar någon så ska det vara någon som är lugn, nyfiken utan hett temperament. Men absolut ingen dramaqueen, lättirriterad, svartsjuk eller needy! Sånt får mig att torka ihop fullständigt!

• Anonym (Inget aktivt)

Har partner, inget aktivt sexliv och är nöjd med det. Säger som någon skribent här ovan att sex gör mest ont tyvärr. Aldrig förstått njutningen med det. Nu har vi sex lite oftare typ 2-3 gånger i månaden runt ägglossning då vi vill ha barn. 

• Anonym (Kvinna 52år)

Har inget aktivt sexliv. Senast var för 2.5 år sedan då jag hade en kk. Då sex en gång i veckan. Nu sex några gånger per år bara. Med samma kk som nu är upptagen. Skulle kunna ha mycket mer sex. Har många kontakter. Men varför när jag inte känner för det. Min vibrator duger gott.

• blackfallingstar
    Anonym (inte aktivt) skrev 2022-07-17 00:12:45 följande:

Har inget aktivt sexliv just nu. Är tjej och 36 och hade nog egentligen inte haft svårighet att hitta en sexpartner.
    Har lite personliga problem jag ska ta itu med först innan jag ger mig in på att hitta någon, ens för kkrelation. Har man problem själv bör man bli klar med sig själv innan man ger sig i lag med någon annan.
    Är allergisk mot drama eller någon som trycker på knappar för att den tycker att det är roligt att bråka, bara ett psycho kan väl tycka det? Så den dagen jag hittar någon så ska det vara någon som är lugn, nyfiken utan hett temperament. Men absolut ingen dramaqueen, lättirriterad, svartsjuk eller needy! Sånt får mig att torka ihop fullständigt

Låter en oerhört intressant kvinna! Gillar ditt sätt att tänka.sunt förnuft. Vart hittar man dej ? ????

• Pixxel

Aldrig haft ett aktivt sexliv. Ska inte säga att jag lider så mycket av det.

Svar på tråden Hur många av er har aktivt sexliv?