Jag har precis haft corona, gravid i vecka 23. Har haft corona i februari 2021 och blivit vaccinerad med tre doser efter det, senaste dosen typ för en månad sen. Jag mådde bra!
Dottern som hade symtomfri corona förra året var däckad två dagar och hade lätt feber, men fullt frisk efter fem dagar. Bara lite hosta som hänger kvar.
Sonen hade tung corona sist, han var bara 4 månader då. Feber i 11 dagar och hemsk hosta. Den här turen var likadan bara än mer utdragen. Han hade precis blivit frisk från öroninflammation innan han fick covid. Blev 10 dagar med 40graders feber som inte sjönk med febernedsättande och hemsk hosta som hänger kvar än.
Sambon, vaccinerad med två doser (borde tagit tredje samtidigt som mig men glömt bort det) hade lätt feber, lite hosta och ont i näsan. Mådde bra femte dagen men hostar lite än.
Jag testade först svagt positivt, hade lite huvudvärk och snuva som var jobbig på natten. Dag tre städade jag hela huset? Testade pånytt och testet var starkt positivt, så det var verkligen corona jag hade ändå. Hade börjat tvivla. Fick lite ont i halsen första dagen på jobb, jobbar som lärare och pratade väl lite för mycket.
Förra gången var jag däckad i 28 dagar, tog länge innan jag testade positivt och jag blev aldrig pigg efteråt. Följs upp för postcovid. Så jag trodde verkligen den här omgången, som gravid, skulle bli minst lika jobbig som förra. Men i själva verket har jag mått sämre av vaccinet än jag gjorde av själva infektionen nu andra gången.