• Sviken76

Till den jag älskade…

Du var min soluppgång varje dag. Du var min ledstjärna och blinkande fyr i mörkret. Du var mitt livs största och enda lycka. Mitt livs kärlek. Den kom att bära upp kärleken för den lilla pojken. Vår son.
    Allt jag gjort, var för vårt bästa i tankarna. Men likväl, var det han som fick dig känna lycka och må bra. Han gav dig känslor av välbehag som förminskade allt som jag lyckats med. Hans uppoffring var ringa. Lite vänliga ord och kanske några blickar.
    Jag vet inte vem du är. Jag har färdats 25 år bakåt i tiden. Jag är 19 år och vilsen. Nu syns ingen ljusning i molnfri horisont. Det är mörkt och molnen täcker ledstjärnan. Det är mörkt och den välbekanta fyren har slocknat. Det är mörkt och min kompass är trasig. Mina tårar blänker inte i stjärnljuset. Ingen ser dom. Droppar ner mot den mörka marken.
  • Svar på tråden Till den jag älskade…
  • Anonym (jaha)
    Sviken76 skrev 2022-03-23 09:26:59 följande:
    Till den jag älskade?
    Du var min soluppgång varje dag. Du var min ledstjärna och blinkande fyr i mörkret. Du var mitt livs största och enda lycka. Mitt livs kärlek. Den kom att bära upp kärleken för den lilla pojken. Vår son.
    Allt jag gjort, var för vårt bästa i tankarna. Men likväl, var det han som fick dig känna lycka och må bra. Han gav dig känslor av välbehag som förminskade allt som jag lyckats med. Hans uppoffring var ringa. Lite vänliga ord och kanske några blickar.
    Jag vet inte vem du är. Jag har färdats 25 år bakåt i tiden. Jag är 19 år och vilsen. Nu syns ingen ljusning i molnfri horisont. Det är mörkt och molnen täcker ledstjärnan. Det är mörkt och den välbekanta fyren har slocknat. Det är mörkt och min kompass är trasig. Mina tårar blänker inte i stjärnljuset. Ingen ser dom. Droppar ner mot den mörka marken.
    Om du förväntar dig empati och förståelse av en egoistisk och empatibefriad skithög så tror du tyvärr fel. Hon har med allra största sannolikhet går vidare och lever livet utan att ägna dig en tanke.... och mitt tips till dig i all välmening är att du gör detsamma.

Vad ditt liv blir framöver är helt och hållet upp till dig, och det du borde fråga dig är varför du ger en person som bevisligen totalt skiter i dig makten över ditt mående och makten att forma din framtid? Räcker det inte med den skada hon redan gjort? Varför ska du låta henne skada din framtid oxå?

Ditt liv är inte över för att hon är borta ur bilden, hon ÄR inte du. Du är en egen individ med egen vilja och ett eget liv. Hon är bara en person som du delade ditt liv med. Som en medresenär på en resa, bara för att hon klev av betyder det inte att resan är över, den går vidare och du kommer träffa nya resenärer som kan vara betydligt bättre och trevligare. Så glöm idioten och ägna inte henne en enda tanke mer, fokusera på dig och erat barn och forma en ny och bättre framtid som hon inte är en del av öht, sluta ge henne makt över hur du mår, hur du lever och vad du gör.
  • Anonym (Sliskigt)

Att leva med någon ytterst melodramatisk person är jobbigt. 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Sliskigt) skrev 2022-03-23 14:16:34 följande:

Iof kan jag hålla med om att TS trådstart är melodramatiskt skrivet, men jag tycker det är ett jävligt orättvist antagande att utgå ifrån att personen ÄR melodramatiskt från födseln och inte är melodramatisk just nu pga situationen personen hamnat i. Lite som att säga att en person som brutit båda benen och ligger och skriker är en skrikig gaphals som måste vara jobbig att leva med.

Att bli bedragen av någon man älskat och litat på GÖR väldigt väldigt ont. Det liknas ofta vid att förlora en nära anhörig. Och precis som människor kan bli väldigt melodramatiska och gråta, snörvla och bli däckade av att deras mamma gått bort så kan man även bli det av att bli sviken av sin partner oxå.
  • Anonym (Sliskigt)
    Anonym (jaha) skrev 2022-03-23 14:30:09 följande:
    Iof kan jag hålla med om att TS trådstart är melodramatiskt skrivet, men jag tycker det är ett jävligt orättvist antagande att utgå ifrån att personen ÄR melodramatiskt från födseln och inte är melodramatisk just nu pga situationen personen hamnat i. Lite som att säga att en person som brutit båda benen och ligger och skriker är en skrikig gaphals som måste vara jobbig att leva med.

Att bli bedragen av någon man älskat och litat på GÖR väldigt väldigt ont. Det liknas ofta vid att förlora en nära anhörig. Och precis som människor kan bli väldigt melodramatiska och gråta, snörvla och bli däckade av att deras mamma gått bort så kan man även bli det av att bli sviken av sin partner oxå.
    Ha ha ha. Anländer ytterligare en drama queen. Om du bryter benen går du väl inte in i ett forum och skriver en pubertal text om det? Beteendet är melodramatiskt, inte bara texten. 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Sliskigt) skrev 2022-03-23 15:24:14 följande:
    Ha ha ha. Anländer ytterligare en drama queen. Om du bryter benen går du väl inte in i ett forum och skriver en pubertal text om det? Beteendet är melodramatiskt, inte bara texten. 
    ha ha ha, ytterligare en manshatare som ska knalla runt på forum och ta ut sin frustration och bitterhet på första bästa man de kan hitta.

Du kanske borde söka vård för dina issues istället för att hacka på människor som mår dåligt? Ditt beteende är inte heller friskt på nåt sätt.
  • Anonym (Sliskigt)
    Anonym (jaha) skrev 2022-03-23 15:50:06 följande:
    ha ha ha, ytterligare en manshatare som ska knalla runt på forum och ta ut sin frustration och bitterhet på första bästa man de kan hitta.

Du kanske borde söka vård för dina issues istället för att hacka på människor som mår dåligt? Ditt beteende är inte heller friskt på nåt sätt.
    Söka vård?
    Charmigt. Och nytt grepp på diskussionsforum. Aldrig läst. Innovativt. 
    Nä, det var vedertaget bland 11-åringarna på Lunarstorm när argumenten tröt.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Sliskigt) skrev 2022-03-23 16:07:46 följande:
    Söka vård?
    Charmigt. Och nytt grepp på diskussionsforum. Aldrig läst. Innovativt. 
    Nä, det var vedertaget bland 11-åringarna på Lunarstorm när argumenten tröt.
    Säger personen som yttrycker sig såhär om andra 
    Anonym (Sliskigt) skrev 2022-03-23 15:24:14 följande:
    Anonym (Sliskigt) skrev 2022-03-23 14:16:34 följande:

Men det är kanske inte lika roligt när samma charmiga sätt vänds mot dig ?

• Anonym (B)
    Anonym (jaha) skrev 2022-03-23 14:30:09 följande:

Fast om man uttrycker sig så här 25 år efteråt, då är man melodramatisk. Samt långsint. Livet är tufft men att bli sviken och inte komma över det på 25 år är ett hån mot de som verkligen mist en nära anhörig.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (B) skrev 2022-03-23 16:40:21 följande:
    Fast om man uttrycker sig så här 25 år efteråt, då är man melodramatisk. Samt långsint. Livet är tufft men att bli sviken och inte komma över det på 25 år är ett hån mot de som verkligen mist en nära anhörig.
    Var det 25 år sen det hände eller hände det nyligen efter 25 års relation?
    Till den jag älskade?

• Anonym (jaha)
    Anonym (B) skrev 2022-03-23 16:40:21 följande:
    Sviken76 skrev 2022-03-23 17:24:13 följande:

Fast detta hände ju nyligen. Har levt med min fru i 25 år?

Och hur det än är så är det väl bedrövligt korkat att uttrycka sig så empatilöst som SLISKIGT gjorde mot en person som mår dåligt?

Jag har väldigt svårt att tro att hon hade uttryckt sig likadant om TS varit en kvinna.

• Robert 558
    Till den jag älskade?
    Bra skrivet, förstår precis hur du känner det, det är ett helvete att råka ut för det du gjort. Skit i dom som dissar texten, det är små människor. Hoppas du läker. 
  • Anonym (FYI)
    Sviken76 skrev 2022-03-23 17:24:13 följande:

Fast detta hände ju nyligen. Har levt med min fru i 25 år?

Ja det är för jävligt!
  • Anonym (Finns ingen skam i...)

Det finns ingen som helst skam i att älska personen han var eller du trodde att han var. Skilj det från vem han är, dumpa den otrogna jäveln. Men skäms inte för din kärlek till det ni hade, fina minnen du har osv. Se det som två olika personer så blir det enklare.

• Anonym (Eva)

Vilket patetiskt dravel. 
    Bara för att man inlett en relation och även har barn tillsammans så är inte känslor något konstant och ibland växer man samman och ibland glider man isär sådant är livet.

TS framstår som en person som lever genom att bli bekräftad av andra och inte från sin egen kraftkälla och den typen av människor är väldigt energikrävande att leva med.

Mitt råd till TS. Sörj en stund och gå sedan vidare i livet och jobba på att bli självständig och trygg i dig själv inte vara så beroende av andra för din självbild. 

• Anonym (jaha)

Intressant att samtliga kvinnor i tråden uttrycker sig väldigt nedlåtande mot TS

Jag undrar om det hade varit samma hårda tongångar om TS varit en kvinna?

• Anonym (jaha)
    Anonym (Eva) skrev 2022-03-24 04:17:13 följande:

Vilket patetiskt dravel. 
    Bara för att man inlett en relation och även har barn tillsammans så är inte känslor något konstant och ibland växer man samman och ibland glider man isär sådant är livet.

TS framstår som en person som lever genom att bli bekräftad av andra och inte från sin egen kraftkälla och den typen av människor är väldigt energikrävande att leva med.

Mitt råd till TS. Sörj en stund och gå sedan vidare i livet och jobba på att bli självständig och trygg i dig själv inte vara så beroende av andra för din självbild. 

Ja dravlet du kommer med är onekligen patetiskt Eva.

1) Bara för att man växer isär så betyder ju inte det att man då absolut måste behandla sin partner som skit. Det går ju att ta farväl av varandra utan att bete sig som ett svin mot personen, eller hur? Men på dig låter det som att det är mest naturliga i välden... sen ska man ju inte glömma att om man har barn tillsammans sp kommer man behöva samarbeta kring dem som skilda vilket kan vara svårt om den ene betett sig som ett svin.

Så istället för att generalisera grovt om att alla minsann kan "växa isär" och lägga hela skulden på TS borde du kanske fråga dig. Hur fan tänkte HON när hon spräckte deras förhållande på ett sån vidrigt sätt? Hade det inte varit smartare att avsluta det på ett värdig sätt istället så de kunde ha ett bra samarbete kring barnen som skilda?

2) TS framstår som en person som blivit väldigt sårad och förnedrad av sin partner. För ja, tro det eller ej, det gör faktiskt jävligt ont att bli bedragen och förnedrad av någon man älskat och litat på oavsett om man är bekräftelsekåt eller ej. Få människor gillar att bli sparkade i pungen och pissade i ansiktet som avskedspresent och dessutom bli pissade på igen av empatibefriade idioter på forum.

Mitt råd till dig Eva är att... lägg dina egna hjärnspöken åt sidan för en kort stund och fundera lite över du uttrycker dig så nedlåtande mot en person som mår dåligt för att hans partner betet sig som ett svin. Är det så du gör med alla som blir illa behandlade av andra?... lägger skulden på dem och kallar dem patetiska?
    Vad säger det om dig Eva?
Svar på tråden Till den jag älskade…