• CriisseObst

Negativt på morgonen, + på andra urinen

Som rubriken lyder, jag får alltså negativa tester med morgon urinen men + på senare urin. mår otroligt illa, ömma bröst, huvudvärk och trötthet.

jag blir galen av allt testande för jag vet inte om jag är gravid eller inte? 2/3 tester blir positiva. Igår tog jag ett testa tidigt från lloyds apotek och en sticka från RFS, testa tidigt var negativt men rfsu var positivt. Snälla kan någon hjälpa mig? Någon mer som fått det så? Lägger upp bilder på mina tester

• Svar på tråden Negativt på morgonen, + på andra urinen
  • svansmamman
    CriisseObst skrev 2022-03-23 07:25:01 följande:
    Negativt på morgonen, + på andra urinen

Som rubriken lyder, jag får alltså negativa tester med morgon urinen men + på senare urin. mår otroligt illa, ömma bröst, huvudvärk och trötthet.

jag blir galen av allt testande för jag vet inte om jag är gravid eller inte? 2/3 tester blir positiva. Igår tog jag ett testa tidigt från lloyds apotek och en sticka från RFS, testa tidigt var negativt men rfsu var positivt. Snälla kan någon hjälpa mig? Någon mer som fått det så? Lägger upp bilder på mina tester

Nu framgår det inte när testen tagits i förhållande till varandra, dvs är alla tagna samma dag, är testen tagna varje dag i tre dagar eller varannan dag etc. Det finns de som testar starkare andra tider på dygnet än med just morgonurin. Anledningen till att den absoluta majoriteten testar starkast på morgonen är för att koncentrationen hormon är som störst när man inte druckit eller kissat på flest timmar - om du förstår hur jag menar. Det kan alltså finnas naturliga orsaker till att man inte testar starkast på morgonen, exempelvis om man druckit mycket på kvällen/natten eller att man varit upp och kissat. Så tumregeln brukar vara att testen blir som starkast när man inte hinkat i sig vätska eller kissat på flest antal timmar.

Vid graviditet fördubblas mängden HCG varannan dag. Det innebär alltså att strecket bör öka i styrka om du testar dig med en dags mellanrum. På de bilder du lagt upp ovan är det knappt att jag observerar något streck, men där jag tycker mig se något upplevs det som grått. Det kan dock givetvis vara synvilla vid uppladdning här. Nu kanske det bara är ljuset som gör det, men någon av bilderna upplevs som redigerade. Om så är fallet vill jag bara flagga för att man inte kan dra några slutsatser av hur test ser ut på en bild som blivit redigerad. :) 
  • Semlan3

Jag har aldrig fått spök på RFSU. Men många säger att det blivit positivt av att doppa i vatten. Alltid när jag fått streck på RFSU har det visat positivt på digitalt test. RFSU testa ofta har känslighet på 25 medan testa tidigt borde ha lägre. 

• Värphönan

Vet många som fått spökstreck på RFSU så ett såpass svagt streck skulle jag inte våga lita på helt. Inte heller ex CB testa tidigt som också ofta ger någon form av streck trots att det också är negativt.

Men som ovan nämnt. Om det är ett riktigt plus å borde du få ett mycket starkare streck om du testar i övermorgon. 

• CriisseObst
    Värphönan skrev 2022-03-23 12:07:55 följande:

Föresten vilken dag efter äl är du på? :) 

Jag vet inte eftersom jag egentligen går på p-piller. Men skulle haft mens för 1 vecka sedan, hade en liten sparsam blödning för ca 1,5 vecka sedan. Grejen är att jag fått svaga + med andra märken än RFSU. CB, babyplan har visat svagt och i rätt färg samt inom tiden. Man ser dock inte på bilderna men ser ju tydligt irl att det inte är ett grått streck. Rent spontant tänker jag att sannolikheten att jag får ?spökstreck? på nästintill alla tester, ganska långsökt.

jag har testat 3 gånger om dagen i en vecka, alla tester som är tagna senare på dagen visar ett svagt +. Jag är så otroligt frustrerad över detta. 
  • Liniss

Testa med ett digitalt test där det står klart och tydligt om du är gravid eller inte.

• Värphönan
    CriisseObst skrev 2022-03-23 15:47:23 följande:
    Jag vet inte eftersom jag egentligen går på p-piller. Men skulle haft mens för 1 vecka sedan, hade en liten sparsam blödning för ca 1,5 vecka sedan. Grejen är att jag fått svaga + med andra märken än RFSU. CB, babyplan har visat svagt och i rätt färg samt inom tiden. Man ser dock inte på bilderna men ser ju tydligt irl att det inte är ett grått streck. Rent spontant tänker jag att sannolikheten att jag får ?spökstreck? på nästintill alla tester, ganska långsökt.

jag har testat 3 gånger om dagen i en vecka, alla tester som är tagna senare på dagen visar ett svagt +. Jag är så otroligt frustrerad över detta. 

Om du testat under så lång tid så borde du se ett rätt starkt plus en vecka efter första testet, alltså om det visade positivt på dag 1 av 7 så borde det blivit många gånger starkare på dag 7 av 7. 

Som nämnts, ta ett digitalt så får du svart på vitt.

Svar på tråden Negativt på morgonen, + på andra urinen