CriisseObst skrev 2022-03-23 07:25:01 följande:
Negativt på morgonen, + på andra urinen
Som rubriken lyder, jag får alltså negativa tester med morgon urinen men + på senare urin. mår otroligt illa, ömma bröst, huvudvärk och trötthet.
jag blir galen av allt testande för jag vet inte om jag är gravid eller inte? 2/3 tester blir positiva. Igår tog jag ett testa tidigt från lloyds apotek och en sticka från RFS, testa tidigt var negativt men rfsu var positivt. Snälla kan någon hjälpa mig? Någon mer som fått det så? Lägger upp bilder på mina tester
Nu framgår det inte när testen tagits i förhållande till varandra, dvs är alla tagna samma dag, är testen tagna varje dag i tre dagar eller varannan dag etc. Det finns de som testar starkare andra tider på dygnet än med just morgonurin. Anledningen till att den absoluta majoriteten testar starkast på morgonen är för att koncentrationen hormon är som störst när man inte druckit eller kissat på flest timmar - om du förstår hur jag menar. Det kan alltså finnas naturliga orsaker till att man inte testar starkast på morgonen, exempelvis om man druckit mycket på kvällen/natten eller att man varit upp och kissat. Så tumregeln brukar vara att testen blir som starkast när man inte hinkat i sig vätska eller kissat på flest antal timmar.
Vid graviditet fördubblas mängden HCG varannan dag. Det innebär alltså att strecket bör öka i styrka om du testar dig med en dags mellanrum. På de bilder du lagt upp ovan är det knappt att jag observerar något streck, men där jag tycker mig se något upplevs det som grått. Det kan dock givetvis vara synvilla vid uppladdning här. Nu kanske det bara är ljuset som gör det, men någon av bilderna upplevs som redigerade. Om så är fallet vill jag bara flagga för att man inte kan dra några slutsatser av hur test ser ut på en bild som blivit redigerad. :)