• Anonym (Undrar)

Otrogen en gång alltid otrogen

Som rubriken lyder stämmer det? 

min man har försökt Vara otrogen 2 gånger men säger att han slutat med det. Får kolla hans mobil när jag vill och hittar inga tecken på otrohet. vet Att det är olika för alla, men stämmer det att man slutar vara otrogen utan att söka hjälp? Eller blir man bara bättre på att dölja det? Kanske införskaffa en till telefon för otroheter? Osv? 

• Svar på tråden Otrogen en gång alltid otrogen
  • molly50
    Anonym (Really?) skrev 2022-03-21 16:59:09 följande:

Det står ingenting i trådstarten om att någon planerade otrohet. Det står tvärtom att han sagt att han slutat otrohet ö.h.t.

Så.. Varför svarar du då om planerad otrohet eller ej? Om det nu handlar om TS och dennes partner. Det var en öppen fråga från TS när andra spekulerade i det och hon frågar om det stämmer. Ett generellt resonemang.

Precis som frågan i rubriken: 

Otrogen en gång alltid otrogen

Som rubriken lyder stämmer det? 

Ett generellt resonemang. 

Hur tolkar du då det TS skrev om att hennes man tänkte vara otrogen 2 ggr?
    Låter det som något oplanerat?

Återigen så svarade jag på TS fråga om det är värre med planerad otrohet än oplanerad.
    Och det är inte bara jag som svarat på den frågan.
    Men det är bara mig du hackar på? Varför?
  • Anonym (Really?)
    MammAmma skrev 2022-03-21 16:21:05 följande:
    Det finns inget att tolka eller rader att läsa emellan. Jag var väldigt rak och tydlig med vad jag skrev och menade och ingenstans uttryckte jag mig så kategoriskt och allomfattande som du försöker få det till. Dina debattekniker lämnar en hel del att önska när du läser in sånt i andras inlägg som inte finns. Kommer ignorera dig tills din läsförståelse blivit bättre. 

Så "problem med gränsdragning" är ett verifierat och kvantifierat begrepp? Är det relaterat till det du svarade på?

Nej, det är en subjektiv bedömning och glidande begrepp du hänvisar till. Allt resonemang byggt på det blir följaktligen också det.

• MammAmma
    Anonym (Really?) skrev 2022-03-21 17:11:28 följande:

Så "problem med gränsdragning" är ett verifierat och kvantifierat begrepp? Är det relaterat till det du svarade på?

Nej, det är en subjektiv bedömning och glidande begrepp du hänvisar till. Allt resonemang byggt på det blir följaktligen också det.

Jf...
    Jag skrev vad jag menade med svårigheter gällande gränsdragning flertalet sidor tillbaka: "personer med svårigheter gällande gränsdragning kommer att förskjuta och rationalisera dessa gränser allt eftersom". Ändå kommer du flera sidor senare och frågar vad min definition av detta är. Förstår inte vad det är som är så förvirrande. En människa med bristande förmåga till gränssättning är en person med egna, eller andras, gränser den har att förhålla sig till, men klarar inte av att upprätthålla dem. En vanlig svaghet hos otrogna. 
    Jag kan inte rå för att din läsförståelse brister, men jag har slut på tålamod nu och tackar härmed för mig. Ha så kul med dina halmgubbar och väderkvarnar. 
  • Anonym (Really?)
    molly50 skrev 2022-03-21 17:07:13 följande:
    Hur tolkar du då det TS skrev om att hennes man tänkte vara otrogen 2 ggr?
    Låter det som något oplanerat?

Återigen så svarade jag på TS fråga om det är värre med planerad otrohet än oplanerad.
    Och det är inte bara jag som svarat på den frågan.
    Men det är bara mig du hackar på? Varför?

Jag har gjort mitt absolut bästa att förklara varför jag skriver till dig. 

Jag är på det här forumet väldigt sällan och jag skriver inte normalt sett. Nu har jag läst trådarna på sidan ett och i samtliga gällande otrohet har du hamnat i polemik med andra om tolkningar, läsförståelse och missuppfattningar. Den gemensamma nämnaren är du och inte jag. 

• molly50
    Anonym (Really?) skrev 2022-03-21 18:06:10 följande:

Jag är på det här forumet väldigt sällan och jag skriver inte normalt sett. Nu har jag läst trådarna på sidan ett och i samtliga gällande otrohet har du hamnat i polemik med andra om tolkningar, läsförståelse och missuppfattningar. Den gemensamma nämnaren är du och inte jag. 

Ja,jag erkänner att jag har hamnat i polemik med andra i framförallt otrohetstrådar.
    Men det har oftast handlat om att vi har haft olika åsikter.
    Men nu är det du som glider ifrån ämnet här. Inte jag.
    Vill du diskutera mig så får du gärna skicka pm till mig. 
    Men jag tycker inte vi ska ta den diskussionen här.
    Vill du inte det så tycker jag vi avslutar diskussionen här då vi ändå inte kommer någonvart då du verkar vilja missförstå allt jag skriver.

• Anonym (Really?)
    molly50 skrev 2022-03-21 19:34:13 följande:

Ja,jag erkänner att jag har hamnat i polemik med andra i framförallt otrohetstrådar.
    Men det har oftast handlat om att vi har haft olika åsikter.
    Men nu är det du som glider ifrån ämnet här. Inte jag.
    Vill du diskutera mig så får du gärna skicka pm till mig. 
    Men jag tycker inte vi ska ta den diskussionen här.
    Vill du inte det så tycker jag vi avslutar diskussionen här då vi ändå inte kommer någonvart då du verkar vilja missförstå allt jag skriver.

Öh. Det jag läste handlar om tolkningar och citat, inte åsikter. Och att jag och andra vill missuppfatta dig.
    Varför vill folk missuppfatta dig? Jag vill inte missuppfatta dig, tvärtom, och förstår inte varför någon skulle vilja det?
    Den alternativa tolkningen kan ju vara att du är otydlig och rör i hop trådars resonemang?

Vad är gemensamma nämnaren?

• molly50
    Anonym (Really?) skrev 2022-03-21 19:46:50 följande:

Öh. Det jag läste handlar om tolkningar och citat, inte åsikter. Och att jag och andra vill missuppfatta dig.
    Varför vill folk missuppfatta dig? Jag vill inte missuppfatta dig, tvärtom, och förstår inte varför någon skulle vilja det?
    Den alternativa tolkningen kan ju vara att du är otydlig och rör i hop trådars resonemang?

Vad är gemensamma nämnaren?

Återigen,är det mig du vill diskutera eller trådens ämne?

Är det mig du vill diskutera så avslutar jag diskussionen med dig här och nu då det inte tillförtråden någonting.
  • Anonym (Really?)
    molly50 skrev 2022-03-21 20:02:30 följande:
    Återigen,är det mig du vill diskutera eller trådens ämne?

Är det mig du vill diskutera så avslutar jag diskussionen med dig här och nu då det inte tillförtråden någonting.

Vad tycker du att jag ska göra? Det är ju du som gör det personligt genom att påstå att folk VILL missförstå dig. Varför skulle någon vilja det? 

Det är du som drog det till något slags personligt plan när jag ifrågasatte det du skrev. Jag citerade och talade om vad jag tyckte var otydligt. Man gör så i forum. Det betyder inte att man hyser illvilja mot personen man ifrågasätter.

• Anonym (Undrar)

Really som kommenterar borde lägga av. Du flyttar fokus hela tiden 

• Anonym (jaha)
    Anonym (Undrar) skrev 2022-03-21 20:43:26 följande:

Really som kommenterar borde lägga av. Du flyttar fokus hela tiden 

Tips, om personen inte lägger ner trotts upprepade tillsägelser från dig så anmäl.
  • Anonym (Really?)
    Anonym (jaha) skrev 2022-03-22 14:20:09 följande:
    Tips, om personen inte lägger ner trotts upprepade tillsägelser från dig så anmäl.
    För vad?
Svar på tråden Otrogen en gång alltid otrogen