• Aama79080

Gravid v10 (9+3)

Hej!

Jag är gravid i vecka 10 (9+3) och har mått relativt bra hela graviditeten. Illamåendet var mest jobbigt för några veckor sedan men har inte spytt eller liknande, bara snabbt mätt och osugen på mat. Fick se ?fostret? på ultraljud vecka 8(7+1) och då kunde vi även se ett hjärta. Brösten känns större men dom ömmar inte överdrivet mycket. Tar 2 lutinus per dag fortfarande (IVF graviditet)

Är det vanligt att ändå må såpass bra i vecka 10? Har planerat ultraljud 22e och är väldigt nervös?.

• Svar på tråden Gravid v10 (9+3)
  • Bonobo

Jag mådde oförskämt bra nästan hela graviditeten. Inget illamående eller ömma bröst alls och de första 16 veckorna var det lätt molvärk som gjorde sig till känna lite då och du. Efter det var det en stor trötthet som tog över och ännu senare i graviditeten så fick jag problem med sura uppstötningar.

Alla mår så olika. Det finns inga rätt och fel, men förstår att du oroar dig och jag vet att det inte finns mycket som egentligen hjälper när man är orolig; mer än att gå på ultraljud och se att allt är okej och då håller den betryggande känslan i några dagar. Jag håller tummarna för dig och grattis till bebisen!

• Aama79080
    Bonobo skrev 2021-12-10 08:35:42 följande:

Jag mådde oförskämt bra nästan hela graviditeten. Inget illamående eller ömma bröst alls och de första 16 veckorna var det lätt molvärk som gjorde sig till känna lite då och du. Efter det var det en stor trötthet som tog över och ännu senare i graviditeten så fick jag problem med sura uppstötningar.

Alla mår så olika. Det finns inga rätt och fel, men förstår att du oroar dig och jag vet att det inte finns mycket som egentligen hjälper när man är orolig; mer än att gå på ultraljud och se att allt är okej och då håller den betryggande känslan i några dagar. Jag håller tummarna för dig och grattis till bebisen!

Har också molvärk då och då. Men är så rädd för Missed abortion, vet inte varför jag ska tänka så negativa tankar?? Är så otroligt lycklig att jag är gravid men kan inte riktigt slappna av helt och vill helst se barnet på ultraljud varje vecka haha.. Tack snälla för ditt svar.
  • Milhist
    Aama79080 skrev 2021-12-10 08:39:48 följande:

Har också molvärk då och då. Men är så rädd för Missed abortion, vet inte varför jag ska tänka så negativa tankar?? Är så otroligt lycklig att jag är gravid men kan inte riktigt slappna av helt och vill helst se barnet på ultraljud varje vecka haha.. Tack snälla för ditt svar.

Jag är bara i v. 6 men har också samma tankar som du. Inte haft så mycket symtom, lite illamående när jag plussa, mer hungrig än vanligt och lätt molvärk lite då och då. Första graviditeten och är livrädd att upptäcka på ul att barnet dött.

Kanske inte lindrar din oro, men du är åtminstone inte ensam! <3
  • Bonobo
    Aama79080 skrev 2021-12-10 08:39:48 följande:

Jag förstår din oro, fullt ut. Den enda tröst jag kan komma med är att när jag hade mitt MA så hade jag mer symtom än när jag hade en normal graviditet. Jag hade ömmande bröst och illamående. Min kropp fortsatte helt enkelt som om jag fortfarande var gravid.
  • Cawr

Hej!

Symptom varierar väldigt mycket från person till person och graviditet till graviditet.

Min erfarenhet av pågående graviditet (slutet av andra trimester nu) är att jag haft noll symptom, inget illamående, ingenting, undantaget lite trötthet. Ja och numera när lillen börjat sparka allt mer kraftigt. :) senaste veckorna också lite ont i bäckenbotten/rygg. Men alltså från start tills runt v20 hade jag noll symptom förutom lite trötthet. Alla är vi olika. :D

• Emala

Symptom kan variera väldigt mycket.

Jag har haft graviditeter utan symptom och med symptom. Ofta har symptomen kommit och gått.

När jag fick MA var symptomen kvar, kroppen fortsatte graviditeten trots att fostret slutat leva och utvecklas.

Tror absolut inte att du behöver oroa dig!

Mycket liten risk för missfall om hjärtat börjat slå dessutom.

• Anonym4848

Jag fick ett MA i v. 11 i våras, och hade som du inga symtom så tyckte att jag liksom "kände det på mig". Efter tabletter och skrapning plussade jag igen och hade inga symtom då heller! Är nu i v. 31 och har inte haft några symtom på hela tiden, bara att magen växer nu då och att hon lever rövare därinne. <3

Så alla får inte massa symtom, jag väntar fortfarande på att "känna mig gravid", med 8 veckor kvar till BF :D

• Aama79080

Tack snälla ni för era svar! Jag uppskattar det jättemycket. Vill bara att dagarna ska gå och att vi får se ett litet liv den 22e. Har inskrivning hos barnmorskan nu på tisdag, kan hon på något sätt se eller höra barnet? Så man blir lite lugn?

Svar på tråden Gravid v10 (9+3)