Inlägg från: Aama79080 |Visa alla inlägg
  • Aama79080

Gravid v10 (9+3)

Hej!

Jag är gravid i vecka 10 (9+3) och har mått relativt bra hela graviditeten. Illamåendet var mest jobbigt för några veckor sedan men har inte spytt eller liknande, bara snabbt mätt och osugen på mat. Fick se ?fostret? på ultraljud vecka 8(7+1) och då kunde vi även se ett hjärta. Brösten känns större men dom ömmar inte överdrivet mycket. Tar 2 lutinus per dag fortfarande (IVF graviditet)

Är det vanligt att ändå må såpass bra i vecka 10? Har planerat ultraljud 22e och är väldigt nervös?.

• Svar på tråden Gravid v10 (9+3)
  • Aama79080
    Bonobo skrev 2021-12-10 08:35:42 följande:

Jag mådde oförskämt bra nästan hela graviditeten. Inget illamående eller ömma bröst alls och de första 16 veckorna var det lätt molvärk som gjorde sig till känna lite då och du. Efter det var det en stor trötthet som tog över och ännu senare i graviditeten så fick jag problem med sura uppstötningar.

Alla mår så olika. Det finns inga rätt och fel, men förstår att du oroar dig och jag vet att det inte finns mycket som egentligen hjälper när man är orolig; mer än att gå på ultraljud och se att allt är okej och då håller den betryggande känslan i några dagar. Jag håller tummarna för dig och grattis till bebisen!

Har också molvärk då och då. Men är så rädd för Missed abortion, vet inte varför jag ska tänka så negativa tankar?? Är så otroligt lycklig att jag är gravid men kan inte riktigt slappna av helt och vill helst se barnet på ultraljud varje vecka haha.. Tack snälla för ditt svar.
  • Aama79080

Tack snälla ni för era svar! Jag uppskattar det jättemycket. Vill bara att dagarna ska gå och att vi får se ett litet liv den 22e. Har inskrivning hos barnmorskan nu på tisdag, kan hon på något sätt se eller höra barnet? Så man blir lite lugn?

Svar på tråden Gravid v10 (9+3)