Guldnovan skrev 2021-11-27 23:14:11 följande:
1990 var det coolt tycker jag. Nu är det skööööönt med armbandsur igen
1990 är 7 år innan jag föddes så då hade jag ingen åsikt i frågan.

Men jag har verkligen insett att armbandsur är en både smart och stylish grej.

Den där Rolexen du tipsar om kostar runt 150 000 så man ska va rätt tät för kunna köpa den.
Klockan jag tipsade om är automatisk dvs drivs av att man rör på sig fick jag förklarat för mig i klockbutiken. Då är den väl också mekanisk eller?
Du verkar kunna det här. Hur är såna automatiska klockor jämfört med batteridrivna? Nåt särskilt man behöver veta? Fördelar? Nackdelar?
Tihi skrev 2021-11-28 17:47:42 följande:
Med hjälp av några av er så har jag lärt mig en del. Och självklart har jag rätt och du också alltid i alla frågor eftersom att vi är smartast på hela forumet.
För inte tala om ödmjukast haha! :P

Tihi skrev 2021-11-28 17:55:09 följande:
Seiko gör väldigt bra klockor i den prisklassen och den du länkade till var fin. Vill du ha urtavlan i silver eller någon annan färg? Jag tycker att det är fint men ganska svårt att läsa av tiden då det inte är någon kontrast att tala om mellan urtavlan och visarna. Men så ser jag ju inte 20/20 längre heller så det spelar väl in för min del.
Där sa du nåt. Har inte tänkt på det kan bli svårare avläsa klockan när allt är silver men så är det nog och värt tänka på. Även om jag har bra syn. Men den modellen som ändå är en relativt billig Seiko va jag förstått finns även i andra färger med mer kontrast. Är ju inte aktuellt nu men när/om det blir det kanske jag väljer en med mörkare urtavla. Thanx 2U.