Inlägg från: Kallemjau |Visa alla inlägg
  • Kallemjau

Val av färg till damklocka

Hej!

Jag vill köpa en damklocka i julklapp till min sambo, men jag har så svårt att välja färg. Rosé passar bäst till ljusa kläder medans silver passar bäst till svart. Min sambo klär sig både i mörkt och ljust så jag har svårt att välja utifrån det.

Rosé känns lite mer feminint vilket passar henne

Silver känns mer allround och passar nog till det mesta.

Vilket färg föredrar ni på en klocka? Rosé eller Silver?

• Svar på tråden Val av färg till damklocka
  • Kallemjau
    flygrl skrev 2021-12-02 17:01:42 följande:

Förresten vart tog TS egentligen vägen? Han med det roliga nicket Kallemjau?

Hoppas du (TS alltså) kan uppdatera oss om va det blev för klocka. Och du får gärna kort berätta varför du valt det roliga användarnamnet.

Tack för alla svar! Jag har fortfarande inte bestämt mig, därav att jag har varit passiv i tråden.

De klockor som ni har länkat till är lite över min budget för en julklapp. Jag hade tänkt mig runt 2000 kr, men det lutar åt att jag väljer silverfärgad. Kanske med inslag av guld/rosé.

Jag har inga direkta länkar att delge då jag nog har gått igenom hela internet :D

Sen har en annan tanke slagit mig när jag läst på och det är storleken på urtavlan. Vissa damklockor har en mindre och en del riktigt stora. Båda funkar men gör valet desto svårare

T.ex

www.google.com/search&rlz=1CDGOYI_enSE955SE955&hl=sv&prmd=isvxn&sxsrf=AOaemvJagLyaNWYXv--XGqz1kg7EUJOPgg:1638515283818&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwifos2Licf0AhWQR_EDHdMsDz0Q_AUoAXoECAIQAQ&biw=390&bih=777&dpr=3#imgrc=5xynzciK5k1vFM

Den aktuella klockan finns både som silver och rosé. Vad tycker ni om lite större klockor? Svart urtavla är lite fräckt också
  • Kallemjau
    flygrl skrev 2021-12-06 02:25:25 följande:
    Ok, I c.

Tar du en klocka med silver och guld/rosé har du ju helgarderat dig va gäller va den passar till. Vi började ju snacka rätt dyra klockor, ja. Över min budget med kan jag ju säga. Och som sagt man ska nog satsa på klockor med quartz, inte automatiska/självuppdragande om man inte sen har råd med regelbunden sanslöst dyr service.

Trenden för både dam- och herrklockor tycks ha gått mot större klockor och jag själv har ingen sån där traditionell pytteliten damklocka utan en lite större. Tycker det är snyggt och dessutom tydligare att kolla på men det är ju förstås en smaksak. Svart urtavla är inget jag gillar alls, hellre typ midnattsblå isf. Men återigen: smaksak och kanske gillar din sambo svarta klockor så det måste du försöka ta reda på.

Tyvärr får jag inte din länk att funka trots jag copypastat och hållt på. Kan du inte prova länka igen?
    Först var jag inne på en klocka med svart urtavla, typ denna, men det ser väldigt stor ut. Visst det är väl inne med lite större klockor, men denna var stor som en herrklocka, trots att det är en dammodell. 
    www.michaelkors.eu/en_PT/oversized-bradshaw-gold-tone-watch/_/R-MK5739

Det slutade med en helgardering, stålfärgad med rosé och en guldrant i mitten. Givetvis är det öppet köp, så det går att byta om hon mot förmodan inte skulle gilla den.
    www.klockia.se/michael-kors-lexington-mk5735
Svar på tråden Val av färg till damklocka