• Xaxoxo

Gravid eller nåt annat?

Hej!

Finns det nån som skulle kunna hjälpa mig lite?

Min senaste mens började 17/8 och jag skulle ha fått den igen 17/9 enligt min app men har inte fått den fortfarande. (Jag hade oskyddat sex den 13/9) så min fråga är skulle jag kunna vara gravid? Tog ett test igår kväll men var negativt. Förstår inte riktigt varför annars min mens skulle vara så sen, har vanligtvis ganska så regelbunden mens.

Trodde för en vecka sen att mensen var påväg för hade lite molande värk i livmodern och att min livmoder kändes lite annorlunda, får fortfarande molande värk till och från och stickningar i livmodern. Vet inte om detta har något med saken att göra men är verkligen aldrig sjuk inte ens 1 gång per år, men snart en vecka sen så blev jag lite hängig och väldigt täppt i näsan och hade temperatur på 37,3 men nu är jag bara lite täppt fortfarande.

• Svar på tråden Gravid eller nåt annat?
  • Xaxoxo
    Anonym (T) skrev 2021-09-23 21:12:02 följande:

Isåfall håller jag tummarna för att du får ett plus snart :)

Och du har inte haft covid heller det senaste? För det ställer också till cykeln. Och vissa månader så ställer kroppen av olika anledningar in äl och det är också helt normalt. Då kommer inte mensen heller som den ska. Men som sagt håller tummarna att det blir positivt snart och att äl kanske bara va senare än vanligt :)

Om du hade äl runt den 13 så borde ett gravtest kunna avläsa i början av nästa vecka om det tagit sig eller ej.

Nej det har jag inte haft! Har varit helt frisk hela året förutom det som kom för en vecka sen typ. Tack så mycket hoppas samma :)! Testar igen då nästa vecka om inte mensen kommit än!
  • Xaxoxo
    Jag är bara jag skrev 2021-09-23 21:16:59 följande:

Nja, det beror ju på när du faktiskt hade äl. Vissa får inte plus förrän 14, kanske 15 dagar efter äl. 

Okej! ???? tror du jag kan ta ett vanligt grav test nästa vecka då om mensen inte kommer eller behöver jag nåt extra tidigt test? Har ett rfsu test kvar annars får jag införskaffa mig fler
  • Jag är bara jag
    Xaxoxo skrev 2021-09-23 21:31:38 följande:
    Okej! ???? tror du jag kan ta ett vanligt grav test nästa vecka då om mensen inte kommer eller behöver jag nåt extra tidigt test? Har ett rfsu test kvar annars får jag införskaffa mig fler
    Du kan ta ett helt vanligt om redan 3 dagar. Visar det inget och mensen inte kommer väntar du 3 dagar till. Hcg fördubblas var tredje dag. Visar det inget om 6 dagar och mensen ändå inte kommit tyder det på utebliven äl. Men brukar man ha regelbunden mens brukar man ha äl varje månad. Den kan ha varit lite senare bara, det är inget konstigt. 
  • Xaxoxo
    Jag är bara jag skrev 2021-09-23 21:42:44 följande:

Du kan ta ett helt vanligt om redan 3 dagar. Visar det inget och mensen inte kommer väntar du 3 dagar till. Hcg fördubblas var tredje dag. Visar det inget om 6 dagar och mensen ändå inte kommit tyder det på utebliven äl. Men brukar man ha regelbunden mens brukar man ha äl varje månad. Den kan ha varit lite senare bara, det är inget konstigt. 

Okej då vet jag! Hoppas verkligen att jag får ett plus då. Tycker bara att det är så märkligt då jag oftast har regelbunden mens. Har liksom aldrig haft en vecka sen mens. Men men som du säger så kan den ju vara lite sen. Får se!
  • Jag är bara jag
    Xaxoxo skrev 2021-09-23 22:07:09 följande:
    Okej då vet jag! Hoppas verkligen att jag får ett plus då. Tycker bara att det är så märkligt då jag oftast har regelbunden mens. Har liksom aldrig haft en vecka sen mens. Men men som du säger så kan den ju vara lite sen. Får se!
    Även jag som oftast låg på 27-29 dagars cykler hade ibland lite kortare eller lite längre cykel. Sånt som händer bara.
  • Xaxoxo
    Jag är bara jag skrev 2021-09-23 22:27:45 följande:

Även jag som oftast låg på 27-29 dagars cykler hade ibland lite kortare eller lite längre cykel. Sånt som händer bara.

Ja så är det ju. Tack för hjälp och svar! Såg att du skrivit i många trådar, fint att du hjälper:) har du barn?
  • Jag är bara jag
    Xaxoxo skrev 2021-09-23 22:31:32 följande:
    Ja så är det ju. Tack för hjälp och svar! Såg att du skrivit i många trådar, fint att du hjälper:) har du barn?
    Jag försöker hjälpa när jag kan. Glad  Var ofrivilligt barnlös i många år, men fick till slut två barn. Solig
  • Xaxoxo
    Jag är bara jag skrev 2021-09-23 22:34:05 följande:

Jag försöker hjälpa när jag kan.   Var ofrivilligt barnlös i många år, men fick till slut två barn. 

Snällt av dig. Åh men va skönt att du tillslut fick 2 :D
  • Anonym (I)

Det värsta som finns är den där väntan.. sen att pricka in rätt dagar med.

Blev gravid plötsligt så blev tyvärr en abort. Efter aborten ångrade vi oss, kändes som en evighet att försöka bli gravid sen. Mensen var olika varje månad, hade symptom och tog hur många gravtest som helst.

.

Aldrig kört på äl tester. Så hade sex fram till 14e dagen på menscykeln varje månad. Sen 5 försök senare sex med 24 timmar mellanrum HELA cykeln direkt mensen slutat. Blev gravid, men fy så vi fick jobba hårt för det!

Stort lycka till och hoppas du slipper mensen nu.

• Xaxoxo
    Anonym (I) skrev 2021-09-23 22:59:13 följande:

Blev gravid plötsligt så blev tyvärr en abort. Efter aborten ångrade vi oss, kändes som en evighet att försöka bli gravid sen. Mensen var olika varje månad, hade symptom och tog hur många gravtest som helst.

.

Aldrig kört på äl tester. Så hade sex fram till 14e dagen på menscykeln varje månad. Sen 5 försök senare sex med 24 timmar mellanrum HELA cykeln direkt mensen slutat. Blev gravid, men fy så vi fick jobba hårt för det!

Åh :/ ja det är jobbigt det där! Men det är bara att inte ge upp! :) men vad kul att du blev gravid tillslut. Var det nyligen?
  • Xaxoxo
    Anonym (I) skrev 2021-09-23 22:59:13 följande:

.

Åh :/ ja det är jobbigt det där! Men det är bara att inte ge upp! :) men vad kul att du blev gravid tillslut. Var det nyligen?
Svar på tråden Gravid eller nåt annat?