Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Gravid eller nåt annat?

Gravid kan du bara var om du hade samlag före eller precis på äl. Om ditt enda sex var den 13:e så måste du haft äl då för att kunna vara gravid nu. Och då är inte mensen sen alls och det är för tidigt för plus. 

• Jag är bara jag
    Xaxoxo skrev 2021-09-23 18:42:33 följande:
    Jag hade sex den 8e också och sen ett fåtal fler gånger denna månad men vet inte exakt datum. Men mensen är ju sen för den senaste började den 17/8. Vad annars kan det vara då? Har som sagt regelbunden mens och har inga andra problem nu som skulle kunna vara faktor på sen mens
    Nåt sex före den 8:e? Om inte så innebär det att du måste haft äl tidigast den 8:e för att kunna vara gravid nu. I så fall var det inte dags för mens den 17:e. För du har väl inte bara 9 dagars lutealfas? Sen mens är en vansklig beskrivning. Om man haft äl och inte blivit gravid får man mens när man ska. Men har äl infallit senare än den brukar komma säger en del att mensen är "sen", men i förhållande till äl är den ju inte det. Lutealfasen ändras inte. Äl styr helt när mensen kommer såvida man haft äl. Vid utebliven äl har man ingen aning om när mensen kommer. Återstår att man haft äl och blivit gravid. Kommer inte mensen på några dagar till så testa igen.
  • Jag är bara jag
    Xaxoxo skrev 2021-09-23 19:00:34 följande:
    Jo men jag har haft sex i slutet av augusti/ tidig september också vet som sagt inte exakta datum därför så vet jag inte riktigt. Men okej tack för din förklaring. Ska vänta några dagar till och se om mensen kommer eller inte! Tack för svar
    Jamen du ser- från sex den 13:e till en hel del sex innan vilket innebär att du visst kan vara gravid. Eftersom du inte vet när äl inföll vet du inte när mensen ska/skulle ha kommit så vänta nån dag till med test.
  • Jag är bara jag
    Xaxoxo skrev 2021-09-23 19:35:59 följande:
    Men borde inte testet jag tog igår kväll vart positivt redan då? Tog rfsu, men aja får vänts och se!
    Nja, det beror ju på när du faktiskt hade äl. Vissa får inte plus förrän 14, kanske 15 dagar efter äl. 
  • Jag är bara jag
    Xaxoxo skrev 2021-09-23 21:31:38 följande:
    Okej! ???? tror du jag kan ta ett vanligt grav test nästa vecka då om mensen inte kommer eller behöver jag nåt extra tidigt test? Har ett rfsu test kvar annars får jag införskaffa mig fler
    Du kan ta ett helt vanligt om redan 3 dagar. Visar det inget och mensen inte kommer väntar du 3 dagar till. Hcg fördubblas var tredje dag. Visar det inget om 6 dagar och mensen ändå inte kommit tyder det på utebliven äl. Men brukar man ha regelbunden mens brukar man ha äl varje månad. Den kan ha varit lite senare bara, det är inget konstigt. 
  • Jag är bara jag
    Xaxoxo skrev 2021-09-23 22:07:09 följande:
    Okej då vet jag! Hoppas verkligen att jag får ett plus då. Tycker bara att det är så märkligt då jag oftast har regelbunden mens. Har liksom aldrig haft en vecka sen mens. Men men som du säger så kan den ju vara lite sen. Får se!
    Även jag som oftast låg på 27-29 dagars cykler hade ibland lite kortare eller lite längre cykel. Sånt som händer bara.
  • Jag är bara jag
    Xaxoxo skrev 2021-09-23 22:31:32 följande:
    Ja så är det ju. Tack för hjälp och svar! Såg att du skrivit i många trådar, fint att du hjälper:) har du barn?
    Jag försöker hjälpa när jag kan. Glad  Var ofrivilligt barnlös i många år, men fick till slut två barn. Solig
Svar på tråden Gravid eller nåt annat?