• Anonym (Vanligt?)

Har du vart förälskad i någon annan än din partner?

Tror det är rätt vanligt, men det får vi se.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du vart förälskad i någon annan än din partner?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-04-10 00:26:27 följande:
    Möjligt att du uppfattar det laid back men det är jag absolut inte.
    Varför gör du om det då?
  • Anonym (Ja, en gång.)

Ja en gång. Var mitt livs största misstag. Ledde till att jag lämnade världens bästa karl för en riktig douche. En månads affär och 2 veckors "relation" innan jag insåg att jag är totalt dum i huvudet.

Men då för sent att ångra mig. Min karl ville inte ha tillbaks mig, min dotter hatade mig (Världens bästa karl är inte hennes bio-pappa men hon älskar honom nästan lika mycket som jag gör). Tog 3 år att få tillbaks honom. 

• Anonym (Cissi)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-12 06:40:18 följande:

Varför gör du om det då?

Är du genuint intresserad eller vill du bara bitcha?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-04-12 07:09:45 följande:
    Är du genuint intresserad eller vill du bara bitcha?
    Genuint intresserad...

Någon frågade ju dig varför du inte lärt dig något av dina tidigare otroheter och att du verkar ha en väldigt laid back intsällning till otrohet (vilket jag håller med om).

Du svarar att hu inte alls har en laid back inställning till otrohet.

Om det är så att du visst tycker det är en big deal, varför gör du om det då?
  • Anonym (Cissi)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-12 07:17:52 följande:

Genuint intresserad...

Någon frågade ju dig varför du inte lärt dig något av dina tidigare otroheter och att du verkar ha en väldigt laid back intsällning till otrohet (vilket jag håller med om).

Du svarar att hu inte alls har en laid back inställning till otrohet.

Om det är så att du visst tycker det är en big deal, varför gör du om det då?

Tänk om det är så att jag helt enkelt är en slampa utan som helst moralisk kompass. Knullar typ allt och alla.

Eller så kanske det bottnar i något helt annat. Oavsett så tror jag kanske inte att du och jag kommer så mycket längre just i denna diskussion. Uppskattar att du sänkte tonen något.

Men det är klart att jag genom åren både gått i terapi och andra sk program. Men visst handlar det bla om ett självförakt och en mycket destruktiv sida av mig.

Och det kan man inte skylla på såklart. Jag jobbar intensivt med mig själv varje dag.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-04-12 08:00:32 följande:
    Tänk om det är så att jag helt enkelt är en slampa utan som helst moralisk kompass. Knullar typ allt och alla.

Eller så kanske det bottnar i något helt annat. Oavsett så tror jag kanske inte att du och jag kommer så mycket längre just i denna diskussion. Uppskattar att du sänkte tonen något.

Men det är klart att jag genom åren både gått i terapi och andra sk program. Men visst handlar det bla om ett självförakt och en mycket destruktiv sida av mig.

Och det kan man inte skylla på såklart. Jag jobbar intensivt med mig själv varje dag.
    Vilken ton är det du syftar på? Att jag frågar dig varför du gjorde om det?

Bra att du jobbar med dig själv, och tack för att du svarade på min fråga.
  • Anonym (K)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-12 10:03:51 följande:
    Vilken ton är det du syftar på? Att jag frågar dig varför du gjorde om det?

Bra att du jobbar med dig själv, och tack för att du svarade på min fråga.
    Vad fick du svar på?
    "Tänk om det är så...."
    "Eller så kanske...?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (K) skrev 2021-04-12 10:06:58 följande:
    Vad fick du svar på?
    "Tänk om det är så...."
    "Eller så kanske...?

Det här tyckte jag var ett ganska bra svar på varför hon gjort om det flera ggr.

• Anonym (K)
    Anonym (jaha) skrev 2021-04-12 10:09:03 följande:

Det här tyckte jag var ett ganska bra svar på varför hon gjort om det flera ggr.

I Cissis fall är det alltså frågan om en psykisk defekt?
  • Anonym (Vanligt?)

Så lätt att sitta och döma på sina höga hästar.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Vanligt?) skrev 2021-04-12 11:38:31 följande:

Tja, om folk dömde sig själva innan de gjorde korkade saker så skulle ju andra inte behöva döma dem i efterhand, eller hur?
  • Anonym (K)
    Anonym (Vanligt?) skrev 2021-04-12 11:38:31 följande:

Ingen som dömer vad jag sett. Tolkar du Cissis inslag på annat sätt än det hon själv skriver? Mig svarade hon inte vad hennes otroheter/förälskelser gjort med hennes förhållande(n) och hur partnerna som hon var otrogen mot reagerade eller om dom aldrig fick veta.
    Dessutom verkar det ju som de flesta är pro förälskelser lite hur som helst, så lite krafsande på den allmänna egoismen skadar väl inte?
  • Anonym (PaulT)
    Anonym (Vanligt?) skrev 2021-04-09 16:27:49 följande:

Tror det är rätt vanligt, men det får vi se.

Det är vanligt att kvinnor har reservmän.
    Att män skulle ha reservkvinnor, eller bli förälskade i andra kvinnor, det är inte lika ok, tycker kvinnor.
  • MammAmma

Ja. Hade aldrig någon tanke på att agera på känslorna dock, och de försvann med tiden när jag inte gav dem näring.

• Lione81
    Anonym (Ja, en gång.) skrev 2021-04-12 06:52:54 följande:

Ja en gång. Var mitt livs största misstag. Ledde till att jag lämnade världens bästa karl för en riktig douche. En månads affär och 2 veckors "relation" innan jag insåg att jag är totalt dum i huvudet.

Men då för sent att ångra mig. Min karl ville inte ha tillbaks mig, min dotter hatade mig (Världens bästa karl är inte hennes bio-pappa men hon älskar honom nästan lika mycket som jag gör). Tog 3 år att få tillbaks honom. 

Man lär dig av olika misstag. Säkerligen, hade din man för starka känslor för dig och bara dra ett streck. I bland lönar det sig att vänta och ge den andre tid.

Lever ni ihop nu?

Underbart när saker slutat lyckligt ????

Kan bara se lyckan i dig när du går tillbaka din man.
  • Anonym (Nix)

Jag är förvisso lesbisk och har bara haft relationer med andra kvinnor. Kvinnor förstår varandra bättre och relationer kvinnor emellan brukar vara mer jämlika och jämställda.

Jag har aldrig förälskat mig i någon annan när jag varit i en relation med någon. Jag har helt enkelt inte ögon för andra när jag är kär i en person.

• Anonym (Pius)

Jag har bara varit kär i en enda kvinna. Min fru. Innan jag träffade henne, hade jag inte varit kär, och efter att jag träffade henne, har jag varit kär i henne och inte i nån annan.

• Anonym (Jo)
    Anonym (Ja, en gång.) skrev 2021-04-12 06:52:54 följande:

Hur går det nu? Har ni pratat ut?
Svar på tråden Har du vart förälskad i någon annan än din partner?