• Anonym (Vanligt?)

Har du vart förälskad i någon annan än din partner?

Tror det är rätt vanligt, men det får vi se.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Har du vart förälskad i någon annan än din partner?
  • Anonym (K)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-04-09 21:44:37 följande:
    Ja, sånt bara händer ... man kan inte riktigt styra över det..

Klassiskt men sant:)
    Det låter i alla fall så. Var tredje år i trettio år, ca, ????
  • Anonym (K)

Och ändå ingen synlig fundering här i tråden vad det kan bero på.

• Anonym (PaulT)
    Anonym (Vanligt?) skrev 2021-04-09 16:27:49 följande:

Tror det är rätt vanligt, men det får vi se.

En enkät på FL säger nada.
  • Anonym (Ladybug)

En gång blev jag så förälskad att jag inte kunde vara ihop med min partner. Gjorde slut, och blev så småningom ihop med min nya kärlek.

Jag varit lite småkär ett par gånger då jsg haft en fast partner som jag har ett djupare band till, och då har förälskelsen egentligen inte betytt något. Jag har aktivt motarbetar den.

Jag har aldrig varit otrogen.

• Anonym (Ladybug)
    Anonym (K) skrev 2021-04-10 00:20:00 följande:

Du lär dig alltså ingenting på dessa otroheter?

Vad har följderna blivit? Spruckna relationer? Har dina partners fått reda på det?

Du verkar väldigt laid back med dina svek. "Sånt bara händer" ??

Cissi har väl aldrig varit fysiskt otrogen?

Så här tänker jag:När jag känner mig dragen till någon annan än min partner agerar jag aldrig ut känslorna. Jag eldar inte på dem genom att försöka närma mig mannen, sitta och fantisera eller söka hans sällskap. Jag avslöjar inte mina känslor för personen jag är kär i. Känslorna finns där, men jag göder dem inte.

Det tycker inte jag är otrohet.
  • Marshmallowgirl

Är polyamorös så ja.. Men har inte levt i ett förhållande där det varit ok för min partner så det har varit i smyg. Har dock inte varit otrogen. "Bara" haft känslor. Men lever nu ensam eftersom jag inte trivs i ett monogamt förhållande.

• Anonym (K)
    Anonym (Ladybug) skrev 2021-04-10 08:00:51 följande:

Så här tänker jag:När jag känner mig dragen till någon annan än min partner agerar jag aldrig ut känslorna. Jag eldar inte på dem genom att försöka närma mig mannen, sitta och fantisera eller söka hans sällskap. Jag avslöjar inte mina känslor för personen jag är kär i. Känslorna finns där, men jag göder dem inte.

Vet du något som vi andra inte vet? Vad jag sett har hon inte nämnt i vilken grad hon varit otrogen, bara att hon varit otrogen i 8 av 10 förälskelser.
  • Embla twopointoh

Nej, det har jag inte. Jag har varit attraherad till något fåtal, men det räknar jag inte som förälskelse.

• Anonym (jaha)
    Anonym (Cissi) skrev 2021-04-09 21:43:12 följande:
    För mig har förälskelsen de flesta gånger blivit till handling och därmed otrohet.

Två gånger har förälskelsen bara varit endast platonisk och blivit till en fin vänskap.
    Anonym (Cissi) skrev 2021-04-09 21:44:37 följande:
    Ja, sånt bara händer ... man kan inte riktigt styra över det..

Klassiskt men sant:)
    Du ser inget samband mellan dessa?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ladybug) skrev 2021-04-10 08:00:51 följande:

Anonym (Cissi) skrev 2021-04-09 21:43:12 följande:
    För mig har förälskelsen de flesta gånger blivit till handling och därmed otrohet.

Två gånger har förälskelsen bara varit endast platonisk och blivit till en fin vänskap.

Se du det under strukna?
Svar på tråden Har du vart förälskad i någon annan än din partner?