Vad tycker ni om namnet Jeremia?
Vad tycker ni om namnet Jeremia och varför? Tack på förhand :)
Hade det bara varit ett vanligt namn värde det fint. Men när jag hör det tänker jag på sekter
På svenska föredrar jag Jeremias. Namnet är oerhört vackert, men risken för "Jerry" avskräcker mig.
Gillar det. Men tänker att det är judiskt. Amish. Djupt bibliskt. Passar en amish.
Nja, ingen favorit. Av långa bibliska namn skulle jag föredra t ex Emanuel, Jonathan, Samuel.
Jag tycker det är ett fint namn, förutsatt då att man använder det svenska uttalet och inte det engelska. Ovanligt men inte udda/konstigt.
Fult
Ska ni uttala det Jerremia eller Järämaijah?
Varför ska folk krångla till det så mycket med namn?!?
Som hon på tv som pratade om sin bebis. "Jag vill honom det bästa i livet, lille Wolf.".
Varför ska folk krångla till det så mycket med namn?!?
Som hon på tv som pratade om sin bebis. "Jag vill honom det bästa i livet, lille Wolf.".
Jag tycker det är ett fint namn, iaf med svenskt uttal. Men som många sagt så är det väldigt bibliskt förknippat, och många kommer nog tänka på just det.
Det är inget namn som likt många andra bibliska namn blivit sekulariserat (typ Isak, Elias, Simo, Adam..)
Jag tycker det är ett fint namn, iaf med svenskt uttal. Men som många sagt så är det väldigt bibliskt förknippat, och många kommer nog tänka på just det.
Det är inget namn som likt många andra bibliska namn blivit sekulariserat (typ Isak, Elias, Simon, Adam..)
Ja, jag mottager helst ärliga svar. Det är därför jag frågar! :)
Tycker inte alls det är speciellt fint om jag ska va ärlig, har aldrig gillat speciellt mycket faktiskt.
Ganska coolt ändå men lite svårt att tänka det ihop med ett svenskt efternamn.
Jeremia Lindström
Jeremia Jönsson
Jeremia Björk
Å andra sidan heter barn så konstiga saker ibland och Jeremia är ju ändå ett riktigt namn.
Gillar ni det så kör! Men var beredd på att det blir Jerry eller Jerre.
Ganska coolt ändå men lite svårt att tänka det ihop med ett svenskt efternamn.
Jeremia Lindström
Jeremia Jönsson
Jeremia Björk
Å andra sidan heter barn så konstiga saker ibland och Jeremia är ju ändå ett riktigt namn.
Gillar ni det så kör! Men var beredd på att det blir Jerry eller Jerre.
Namnet har en fin klang, men det får mig att tänka på någon liten by i Tornedalen med ett par ödehus. Bara ett av husen är bebott, men det ser lika förfallet ut som resten fast prytt med dödskallar och skrot. I det bor syskonen Jerry och Janna tillsammans har de barnen Stor-Jebediah, Lill-Jebediah, Jannika och Jeremia. De är inavlade seriemördarkannibalistiska Laestadian-Satanister som ligger i bakhåll för förbipasserande turister som har det dåliga omdömet att stanna till i byn i jakt på en bensinmack eller för att de åkt vilse och behöver fråga om vägen.
Fint tycker jag. Mkt finare än typ Lunabelle eller Rimbo som det faktiskt finns ungar som heter
Sött namn på en kkille
Namnet i sig är helt okej. Det är ett etablerat namn, men ändå ovanligt. Däremot är det lite för långt för min smak, det kommer bara att bli massa smeknamn på det.