Hjälp av soc?
Hej jag är en 19 årig tjej som verkligen behöver hjälp men vet inte vad jag ska göra.
Jag har tidigare fått hjälp av soc i en annan kommun där jag nu är skriven har flyttat runt massor då jag inte haft nån stans att ta vägen bott från vän till vän och i trappuppgångar senaste halvåret och jag kan inte fortsätta så här för snart kommer sovplatser ta slut. Staden jag är i just nu gillar jag och vill verkligen stanna här har precis fått ett jobb jag går till varje dag som jag verkligen gillar så vill inte va tvungen och flytta igen så förlorar mitt jobb. har ingen kontakt med nån av mina föräldrar eller släkt så kan inte ta hjälp där. kontaktade soc jouren men dom sa allt dom kunde göra var att ge mig en bussbiljett till staden jag är skriven i. Jag kan inte gå ditt av många olika anledningar.
Jag behöver en bostad akut vilket är svårt at skaffa dessutom får inte lön förrens slutet av januari så har inte en krona tills dess. Försökt ta lån men min kredit är för dålig för det plus är i inkasso då inte haft några pengar till att betala mina fakturor.
Nån som vet hur jag ska göra jag behöver akut hjälp jag vill verkligen inte hamna på gatan, vill bara få en start hjälp så kan börja mitt liv och leva som normalt vill absolut inte gå på soc livet ut, vill tjäna mina egna pengar.