Väldigt förtvivlad, orolig förstoppad bebis
Hej!
Nu är jag så uppgiven och vet inte vad jag ska göra. Har en liten son, mitt första barn, på 2 veckor som har fått äta ersättning i 1 vecka, började med Nan sensitive 1, och nu har han inte bajsat på 6 dagar. :(
Har haft kontakt med BVC i helgen och fick råd om olja i ersättningen, har inte fungerat, har testat pysventiler, fungerar inte, magdroppar, bytte till Sempers lemolac i fredags (som skulle vara mycket skonsamare för magen) och u name it. Det vill inget komma. Han har gaser, han kissar och äter och har väl inte de här skrikperioderna i flera timmar där han spänner hela kroppen tills han blir röd i ansiktet men jag märker att han drar upp benen och trycker ihop sina händer medans han grymtar/trycker på och kan bli lite ledsen en stund.
Är så, så, så rädd för förstoppning på min stackars lilla pojke. Är så konfunderad också hur man vet om det är förstoppning eller inte, men samtidigt har jag ju läst att bebisar som äter ersättning ska bajsa iallafall var tredje dag. Väntar på att BVC ska ringa upp mig i eftermiddag men tills dess, någon som har tips? Vart kan man söka sig om inte BVC kan? Känner mig som en jobbig, tjatig mamma men är bara så orolig och vill hjälpa honom. Tack för svar <3