Inlägg från: Anonym (A) |Visa alla inlägg
  • Anonym (A)

Väldigt förtvivlad, orolig förstoppad bebis

Jag ger inga råd, då det finns massor av människor som hävdar att man gör fel och inte kan något om barn - trots att råden man har fått kommer från Sveriges egen sjukvård på universitetssjukhuset i Lund, avdelning barnakuten.

Det jag vill säga till dig är att ta hjälp av din barnakutmottagning! Det är det absolut bästa du kan göra för ditt barn, då får du experthjälp med detsamma och det kostar dig bara din egen tid, men det kan det väl vara värt?

Det du beskriver påminner mig om när min son blev förstoppad, 3 månader gammal. Vi sökte hjälp efter att jag försökt kurera honom hemma, men utan resultat.

Att vi vände oss till barnakuten var det bästa vi kunde ha gjort, vår son fick bra hjälp och sen fick vi råd om hur vi skulle gå vidare. Men dem delar jag inte med mig av här.

Lycka till.

• Anonym (A)
    barntokiggg skrev 2020-08-10 18:32:55 följande:

Fick rådet med laktulos av BVC när de ringde upp så ska testa det i nästa flaska. Härligt att det funkade för er! Hur gjorde ni, hur länge gav ni det? Kom magen igång sedan själv för et lille/lilla? Hur kommer det ut sen, har det mjuknat upp eller hårt?

Det beror helt och hållet på, om lactulosen funkar brukar det bli löst för att laktulosen gör att tarmarna drar till sig vatten i bajset och mjukar upp det. Så förklarade sjukvården det.

Men vår son hade en stor klump som satte stopp så inget kunde komma ut, därav behövde han lavemang.
  • Anonym (A)
    barntokiggg skrev 2020-08-10 18:40:36 följande:

Okej, hoppas det funkar då!!

Stackarn då :( Hur fick ni tillslut den hjälpen? Akuten?

Ja, vår son hade besvär ca 7-10 dagar och när inga av tips, tricks och huskurer hjälpte fick jag nog av att se honom så besvärad och ledsen. Vi åkte in till barnakuten i Lund som är närmast för oss.

Där fick han bra hjälp och sen har det aldrig varit problem med förstoppning! :)

Man måste bara våga ta hjälp om man känner att det inte går.
Svar på tråden Väldigt förtvivlad, orolig förstoppad bebis